Ia 400 erakunde turistikorekin hasi da Kode Etikoaren egitasmoaren lehen edizioa, erakundeei hura osatzen duten 8 printzipioak betetzen laguntzeko.
Euskadiko Turismoaren Kode Etikoak helburutzat du turismo-eragile guztiek egunerokotasunean erantzunkizun sozialak eta ingurumen eta ekonomia-jasangarritasuna barneratzea. Horretarako Turismoaren Munduko Erakundeak garatu zuen munduko kode etikoaren printzipioak bereganatu eta egokitzen ditu, eta baita, Nazio Batuen 2030 Ajendaren Garapen Jasangarriaren helburuak ere.
Euskadiko Turismoaren Kode Etikoa sinatzen dutenek bisitarien eskubideak, berezitasunak, bizimoduak, gustuak, itxaropenak eta sinesmen-aniztasuna errespetatzeko konpromisoa hartzen dute eta Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak bere gain hartzen du segurtasuna zaintzeko eta janzten gaituzten pertsonen eta haien ondasunen babesa ziurtatzeko eginkizuna. Era berean, turistei informazioa eman eta dei egingo zaie gure legeak, gure kultura eta gure ohitura eta erabilera sozialak errespeta ditzaten.
Turismo-agenteek beren gain hartzen dute, kode honen sinadurarekin, tokiko kultura eta tradizioa eta kultura-ondareko elementuak errespetatu eta zaintzea sustatzeko lan garrantzitsua, tokiko komunitateak turismo-jarduerekin elkartzeko pizgarriekin eta horien onura ekonomiko, sozial eta kulturalak jasotzeko, bereziki enplegua.
Parte hartzen duten erakundeek beren helmugetako teknikarien eta Basquetourren laguntza izango dute prestakuntza eta aholkularitza bidez, eta, azkenik, memoria bat osatuko dute, erakundeek Euskadiko Turismoaren Kode Etikoan zehaztutako 8 printzipioekin bete edo konpromisoa hartuko dutela bermatzeko. Memoria horiek Etika Batzorde batek baliozkotuko ditu eta, ados badaude, entitateak Etika Turistikoaren Erregistroan sartuko dira.
Etengabe hobetzeko proiektu honek urrats garrantzitsua izan nahi du EAEko turismo-erakundeek 2030eko Agendaren 17 GJH (Garapen Iraunkorreko Helburuak) lortzeko bidean aurrera egin dezaten.