Patinete elektrikoen erregulazio berriari buruzko informazioa eman dute Barakaldon

0
PRUEBA

Garapen Jasangarria eta Ingurune Naturala Arloko zinegotzi Alba Delgadok gaur jakitera eman duenez, zirkulazio arloko araudi berriak mugikortasun pertsonaleko ibilgailuei eragiten die, patinete elektrikoei kasu.  Nobedade horiek udal ordenantzetan oraindik sartu ez badira ere, arauak joan den urtarrilaren 2tik hasi beharra zegoen betetzen herrialde osoan, eta, beraz, indarrean daude dagoeneko.

Hiriko mugikortasun iraunkorraren ardura duen zinegotziak begi onez jo ditu Espainiako Gobernuak hartutako neurri orokor horiek. «Azkenean, zirkulazio-arau argiak ditugu  azken urteotan gorakada handia izan duten horrelako ibilgailuetarako. Horrela, udalerri askoren  eskaerari erantzuten zaio. Udalek gai hori arautu zezaketen arren, horrek herritarrentzako ona ez zen arau anabasa ekar zezakeen «, adierazi du Delgadok.

Urtarrilaren 2tik, ibilgailu horiek ezin dute espaloietatik zirkulatu, eta debekatuta dute hiriarteko bideetan (adibidez, errepide nazionaletan), zeharbideetan, autobideetan, autobietan edo hiriko tuneletan zirkulatzea. «Errege Magoei patinetea eskatu badiezu, jakin ezazu patinetea ibilgailutzat hartzen dela ondorio guztietarako, eta gidariak zirkulazio arauak bete behar dituela, gainerako auto, motor eta kamioi gidariek bezala», gogorarazi du Alba Delgadok.

Horrela, bada, patinete-gidariek, bide bakoitzean baimendutako gehieneko abiadurak errespetatzeaz gain, Bide Segurtasunari buruzko Legeak baimendutako gehieneko alkohol-tasa berberak bete behar dituzte.  Ezin dute drogarik hartu, ezta aurikularrak jantzita eraman ere, ezta gidatzen ari den bitartean mugikorra edo beste edozein gailu erabili ere.

Zer jotzen da mugikortasun pertsonaleko ibilgailutzat? Ibilgailuen Erregelamendu Orokorrean ezarritakoaren arabera, gurpil bakarreko edo gehiagoko ibilgailuak dira, plaza bakarrekoak eta motor elektrikoek soilik bultzatutakoak. Gehienezko abiadura 6 eta 25 km/h artekoa da. Gidari horiek guztiek dagokien zirkulazio-ziurtagiria izan beharko dute, ibilgailuak estatuko eta nazioarteko araudi teknikoaren arabera aplikatu beharreko baldintza teknikoak betetzen dituela egiaztatzen duena. Baimen horretatik kanpo geratzen dira mugikortasun murriztua dutenei zuzendutako zikloak eta lagundutako pedalei eragiteko bizikletak.

Beste nobedade bat da hemendik aurrera toki-erakundeek Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren Ibilgailuen Erregistroari (DGT) jakinarazi ahal izango dizkiotela beren udalerrietan erregistratutako mugikortasun pertsonaleko ibilgailuak eta pedalkada lagundua duten bizikletak, ofizialki motordun ibilgailutzat hartzen ez diren arren.