Javier Hurtado sailburuak Euskadiko Ekonomia eta Gizarte Arazoetarako Batzordearen Osoko Bilkuran parte hartu du

0
PRUEBA

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak egungo legegintzaldian zuzentzen duen sailaren ardatz nagusiak azaldu ditu ostegun honetan Ekonomia eta Gizarte Kontseiluaren Osoko Bilkuran.

Sailburuak nabarmendu duenez, «Legegintzaldi honen helburua krisi honetatik irtetea da, eta, horretarako, gure politikak gobernu-programaren erreferentzia-esparruarekin, leialtasunarekin eta erakundeen arteko lankidetzarekin eta sektore babestuekiko aliantzarekin bideratuko ditugu.» Sailburuak eskertu egin du kogobernantza eraginkorrean aurrera egiteko Sailaren estrategia indartzen duten tresna batzuen lana, hala nola EGABena.

Euskadiko Ekonomia eta Gizarte Arazoetarako Batzordeko kideen aurrean, turismoaren, merkataritzaren eta ostalaritzaren sektorea zein egoeratan dagoen azaldu du, COVID-19ren krisiaren ondorioz oso kaltetuta dauden eremuak baitira. «Egoera horren aurrean, Sailak bi garaitako estrategia lantzen du: erresistentzia-fasea eta suspertze-fasea«, sailburuak zehaztu duenez, «Erresistentzia-etaparen helburu nagusia enpleguari eta jarduerari eustea da. Krisiari eusteko eta enpresei laguntzeko neurriak, pandemiaren eragina minimizatzeko. »

Sailburuak nabarmendu duenez, «2020 eta 2021 bitartean, Erresistentzia Plana 107 milioi eurokoa da turismo, ostalaritza eta merkataritzarako», eta adibide gisa aipatu ditu euskal ostalaritzarako laguntzen programa (30 milioi euro), turismoari eusteko plana (21 milioi euro) edo merkataritzako pertsonen ekipamenduaren azpisektoreari laguntzeko plana (ehungintza eta oinetakoak), ia 16 milioi eurokoa.

Bestalde, suspertze plana «turismoko, ostalaritzako eta merkataritzako sektoreei zuzendutako pizgarrien eta gobernantzaren programa handinahia da, suspertzen laguntzeko, lehen zeuden erronkei aurre egiteko, eta, kasu askotan, COVIDek handitu egin du».

Azkenik, Gobernu Programan turismoaren, merkataritzaren eta kontsumoaren arloan hartutako konpromisoak aurkeztu ditu. Turismoaren arloan, nabarmentzekoak dira 2030erako Turismo Jasangarriaren Euskal Estrategia berria, turismoaren plan zuzentzailea eta ostalaritzako plan zuzentzailea eta baliabide turistikoen Lurralde Plan Sektorialaren garapena, bai eta Euskadi-Basque Country helmuga turistiko seguru, jasangarri eta arduratsua ere, segurtasuna eta erantzukizuna lortzen eta kalitatezko enplegua bermatzen lagunduko duen kudeaketa-sistema bat garatuz.

Merkataritzari dagokionez, 2030erako Euskal Merkataritza Estrategia nabarmendu du, merkataritza segurua, digitala, lehiakorra eta jasangarria lortzea eta tokiko merkataritza bultzatzea helburu duena.

Azkenik, kontsumoari dagokionez, legealdiaren helburua Kontsumobide kontsumitzeko eta ordaintzeko modu berrietara egokitzea da, informazioa eta prestakuntza indartuz. Horretarako, kontsumitzaile eta erabiltzaileen estatutu berri bat sortu beharko da, Kontsumo Lege berri bat. Gainera, Kontsumobidek laster jarriko du martxan 900 linea. Telefono bakarra, bizi diren lurralde historikoa edozein dela ere, Kontsumobidek herritarren kontsultei modu zuzenagoan erantzun diezaien.