Javier Hurtado sailburua elkarrizketatu dute Onda Vasca irratian. Elkarrizketan, sailburuak agintariek pandemiaren prebentzioaren inguruan hartutako azken neurriak eta horiek joan-etorrietan eta turismoarekin, merkataritzarekin eta ostalaritzarekin lotutako jardueretan izan ditzaketen eraginak aipatu ditu.
Hurtadok ziurtatu du, behar diren osasun-neurriak hartuta, pandemia osteko agertokian jarri behar dela, eta, ildo horretan, azpimarratu du gure sektore turistikoa prest egongo dela posizio lehiakor batetik abiatzen zelako. Saila prestatzen ari den hainbat ekitaldirekin ari da dagoeneko, turismo-sektoreari eta MICE azpisektoreari laguntza berezia emateko. FITUR izango da garrantzitsuena. Hitzordu hori ezinbestekoa izan da beti Euskadirentzat bere potentzial turistiko guztia erakusteko, baina, batez ere, topagune bat izan da sektorearentzat eta gurekin dauden profesional eta enpresentzat. Aurten, enpresek eta haien negozio-aukerek izango dute arreta, haiek behar baitute gehien bultzada. IFEMAk aplikatuko dituen osasun- eta edukiera-murrizketak direla eta, Euskadiko standa birbideratu egingo da, profesionalentzako gunea handitu ahal izateko eta haien presentzia murriztu beharrik ez izateko. Sustapen-gunea ere mantenduko da, helmugen aurkezpenekin, informazioarekin eta abarrekin.
Sailak sektoreetarako abian jarri dituen laguntzak zehaztu ditu sailburuak. «Erabakiak irizpide tekniko eta sanitarioen arabera hartzen dira, guztien onerako, eta Jaurlaritzak ostalaritzaren sektorea babesten du, fase honetan aurre egin ahal izateko hainbat mekanismorekin. Nire sailetik Covid ezohiko laguntzak atera genituen, turismoari eta ostalaritzari 15 milioi ematen zizkietenak. Dagoeneko ordainduta daude laguntza horiek, eta gehienak ostalaritzara bideratu ziren. Gainera, euskal ostalaritzarentzako laguntza-programa abiarazi genuen. 30 milioi euroko zuzkidura du, abenduan amaitu zen epea, eta ia guztiak emanda daude; ia% 10 baino ez da geratzen izapidetzeko; 9.800 espediente izan ziren. Eta gehitu egin behar dira ERTEak eta horien osagarriak, udalen eta aldundien laguntzak, ez soilik zuzenekoak, baita tasa edo lizentziei buruzkoak ere, fiskalak, erakunde guztiok eman ditugun bonuak. Ahalegin handia egiten dugu ostalaritzari laguntzeko, hala nola turismoari eta merkataritzari. »
Hurtadok maskarak kontrolatzeko Kontsumobideren kanpaina berria aipatu du, «Sareta» izeneko ereduetan eragin berezia izango duena. Kontsumitzaileek eta enpresek araudira egokitzeko denbora izan dutela azaldu du Hurtadok. «Herritarrek enpresen aldetik egiazko informazioa jasotzeko eskubidea dute, kontrolekin oso zorrotzak izango gara. Ez dugu alarma alde batera utzi behar, baina jakin behar dugu zer maskara erabili egoera bakoitzean, zer ezaugarri izan behar dituzten eta behar bezala erabili. Etiketetan ez-betetze asko antzeman genituen, eta gehienak zuzendu egin ziren, hala nola, beste hizkuntza batean emandako jarraibideak, garbiketen neurria edo kopurua, fabrikazio-lotea eta fabrikatzailea ez agertzea. Dagoeneko bi informazio-kanpaina egin ditugu, baina berri honetan, Kontsumo Ministerioak gaur indarrean jarri duen araudi batekin, harago joan nahi dugu. Hori dela eta, zehapen-kanpaina bat izango da, saretako maskarak bereziki nabarmenduko dituena, eta laborategiko analisiak barne hartuko dituena hainbat laginetako bakterio-iragazketari buruz, bai eta etiketen kontrola ere. Egiaztatu nahi dugu higiene-maskarek araudia betetzen dutela, haien etiketak bat datozela haien ezaugarriekin. »