Javier Hurtado sailburua Zumarragako alkatearekin bildu da gaur. Bertan, udalerriko merkataritza biziberritzeko proiektu komunak aztertu dituzte, eta bi erakundeek elkarlanean dihardute. Topaketan, herriak, bertako biztanleek eta negozioek merkataritza, turismoa eta ostalaritza bultzatzeko programetan duten inplikazioa azpimarratu dute.
Topaketan, inbertsiorako tokiko laguntza-programa aurkeztu da, pandemiak Zumarragako merkataritza-sarean dituen eraginak arintzeko ekintzekin. Programa horrek Sailaren beste ekimen batzuk osatzen ditu, Zumarragaren lankidetzarekin garatu zirenak. Alde batetik, konfinamenduaren osteko 25 milioiko COVID aparteko laguntzak, Zumarragako establezimendu eta enpresei ia 100.000 euro eman zizkietenak. «Euskadi Bono Denda» programan 1.300 bonu eta 13.000 euro jarri zituen Udalak, sustapenaren diru-kopuru orokorrari gehituta. Eta «Euskadi Turismo Bonua» kanpaina. Duela gutxi jarri da abian. Urola Garaiko ostalaritzako eta turismoko bederatzi establezimendu daude inskribatuta, eta udalak 5.000 euroko ekarpena egin du, sustapenaren zenbateko orokorrari gehituta eta tokiko negozioa sustatuta.
Sailburuak erakundeen arteko lankidetza eskertu du, eta kanpaina horien eta ekonomian duten eraginaren balantzea egin du. «Euskadi Bono Denda» k otsailean amaitu zuen bere epea, balantze oso positiboarekin. Ia 500.000 bonu trukatu ziren Euskadi osoan, gutxienez 15 milioi euroko inpaktu ekonomikoarekin. Eta aste honetatik abenduaren 31ra arte turismo bonua ere erabil daiteke, ostalaritzarako eta turismorako 480.000 bonu baino gehiago zirkulazioan jarri baititu eta 14 milioi euro baino gehiagoko eragina izatea espero baitu. Eta hori guztia Zumarragako Udalaren ahaleginari esker, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailarekin koordinatu baitira «.
Bi erakundeak elkarlanean ari diren beste proiektu bat aurten aktibatuko den «Zumarraga Azoka Experience» ekimena da. Ikerketa- eta garapen-fase bat da, udalerriko eremu nagusia hiri-ekonomiako gune gisa indartzeko eta dinamizatzeko bidean aurrera egitea ahalbidetuko duena, merkatua elementu bultzatzaile eta identitate- eta kohesio-gune nagusitzat hartuta. Zumarragan garatzen ari diren esperientzien artean, merkatuen nortasuna indartzeko asmoz beste udalerri eta lurralde batzuei etorkizunean balioko dietenak, txarteltxo adimendunak, «Vending korner» bat edo Azokako tokiko ekoizleentzako postu berriak ezartzea daude. Edo tokiko merkataritza-kolektiboari egokitutako digitalizazioa, metodologia propio berri batean oinarritzen dena.
Hurtadok udal honekiko eta beste batzuekiko lankidetza indartzeko apustuarekin amaitu du hitzaldia. «Hirigune – Hiriko merkataritza-lankidetza, -dinamizazio eta -lehiakortasuneko zonako estrategiak sustatzera bideratutako laguntzen urteko programa aurkezten dugu. Programa horrek, 2022tik aurrera, merkataritza biziberritzeko planak egiteko eta udal-merkatuak eraldatzeko, berregituratzeko eta osorik modernizatzeko azterlanak egiten lagundu die Zumarraga bezalako udalei. «