Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok «kalitatezko turismo baterako iraultza digitala» mahai-inguruan parte hartu du, Vocentok antolatutako «Euroforo Turismo España» jardunaldiaren barruan. Jardunaldi horretan, besteak beste, Zurab Pololikashvili MTEko idazkari nagusia, Jose Luis Zoreda Excelturreko presidenteordea eta Enrique Martinez Marín SEGITTUR erakundeko presidentea izan dira.
Sailburuak Euskadiko turismo-eredua azaldu du, jasangarritasunean, gobernantzan eta kalitatezko turismoan zentratua, autonomia-erkidego guztien artean turismo-lehiakortasunaren rankingeko 1. zenbakian kokatu gintuztena, 2019an argitaratutako Exceltur-eko azken moniturraren arabera. «Euskadi berandu sartu zen turismoaren gorakadan, eta horrek aukera eman digu eredu turistikoa lantzeko, beste eredu batzuen asmatze eta akatsetatik ikasiz eta kalitatezko turismo jasangarri baterantz urrats bat emanez. Eta berandu sartu gara, hainbat arrazoirengatik, adibidez, Espainian turismoaren booma sortu zenean eguzki eta hondartza helmuga ez izatea. Eta, batez ere, gure motor turistikoak kalte egin badigu, terrorismoa izan da «.
Sailburuak azaldu duenez, «Terrorismoaren porrotak ahalbidetu zigun benetan lan egiten hastea Euskadin turismoa abiaraz zitekeen agertoki batean». Izan ere, 2010 eta 2013 urteen artean aireratze hori «lotsatia zen oraindik, turisten sarrerak ia ez ziren aldatzen eta 2,5 milioi inguru ziren. Helmuga seguru, askotariko eta aberats baten ideia sendotzen hasi zen, eta 2014tik aurrera hazkundea handiagoa izan zen: 3 milioi turista baino gehiago izan ziren 2016an, eta 3,8 milioi 2019an. Eta, batez ere, hazkunde iraunkor horren alderdi positiboa da hazkunde jasangarria dela. Urtarokotasuna gainditzeko joera argia da: pandemia aurreko agertokian kokatzen gara une oro, eta azken 3 urteak aztertzen baditugu, % 12,08 hazi ginen 2019an, 2016arekin alderatuta, baina % 6,43 uztailean eta abuztuan «.
Prozesu horretan, Euskadik kalitatezko turismo-eredu jasangarriaren alde lan egin du, digitalizazioan eta adimen turistikoan garrantzi handia izanik. «Lehenik, IKTen jardunbide egokien programak landu ziren, enpresentzako banakako planekin, eta horrek autonomia-erkidegoen buruan jarri gintuen lehiakortasun-programetan». Hortik aurrera, urrats bat eman zen Smart Business eta Patu turistiko adimendunerantz. Segitturren eskutik, metodologia hori pilotatu eta baliozkotu egiten da, beste eredu batzuetan erreplikatu ahal izateko, eta horrek aurrerapena dakar aurreko programekin alderatuta.
Digitalizazioa eta lehiakortasunaren aurrerapena 2019an amaitu zen, Euskadiko Turismoaren Kode Etikoa aldarrikatuta. Kode hori Turismoaren Mundu Erakundearekin eta Turismoko Estatu Idazkaritzarekin lankidetzan egin zen, eta enpresa turistiko adimendunaren makro-programaren parte zen. Programa horrek lehiakortasunaren beste esparru batzuk gehitzen ditu (jasangarritasuna, irisgarritasuna).
Sailburuak, amaitzeko, kalitatezko enpleguaren aldeko apustu irmoa nabarmendu du, «Sektore profesionalizatu eta lehiakor batekin». Eta, garrantzi gutxiagokoa ez bada ere, gobernantza da kalitatezko turismo jasangarria lortzeko bide bakarra. «Erakundeen arteko eta erakundeen eta sektorearen arteko lankidetza eta kooperazioa funtsezkoa da, eta, izan ere, jasangarritasunean oinarritutako turismo-eredu bat behar bezala garatzeko bide bakarra da».