`Jasangarritasunean hazten’ I. Lehiaketaren saria jaso du Larrea ikastetxeak

0
PRUEBA

Barakaldoko ‘Jasangarritasunean hazten’ I. Lehiaketa Digitalaren sari-ematea hartu du gaur Larrea Ikastetxe Publikoaren areto nagusiak, eta joan den ikasturtean Lehen Hezkuntzako 5. mailan matrikulatuta zeuden ikastetxe horretako ikasleek jaso dute.  Gaur hasi eta irailaren 21era arte luzatuko den Mugikortasunaren Europako Astearen bairruan dagoen ekitaldia da.

Alfonso Líbano Firestone Fundazioak eta Greenpower Iberia hezkuntza-elkarteak Barakaldoko Udalarekin lankidetzan bultzatutako ekimena da, Garapen Iraunkorra eta Ingurune Naturala eta Kultura, Hezkuntza, Euskara eta Gazteria arloen eta Bizkaiko Ingeniarien Elkargoaren bitartez.

Larrea ikastetxeak diploma jaso du sari gisa, Lehen Hezkuntzako 5. mailako ikasleentzat, bai eta  Greenpower Iberia-Bridgestone Nazioarteko Zirkuituko probetan parte hartzeko ibilgailu elektrikoa muntatzeko kita ere, «Goblin» modalitatean (9 eta 11 urte bitarteko neska-mutikoak).

Amaia de Campo alkatea, Alba Delgado Garapen Iraunkorra eta Ingurune Naturala arloko zinegotzia, Paul Riley Greenpower Iberia programako lehendakariordea, Begoña Muñoz ikastetxeko zuzendaria, Bizkaiko Industria Ingeniarien Elkargoko Batzordeko kidea eta Carlos Pascual ‘Lankidetzarako Ingeniaritza’ GGKEko presidentea eta Carlos Pascual Bizkaiko Industria Ingeniarien Elkargoko idazkaria izan dira ekitaldian.

«Badakizue gure planetari dagokionez erronka handi bati aurre egin behar dioguna:  klima aldaketa geldiaraztea. Erakunde guztien agendetan agertzen da jasangarritasuna, baita gure Udalarenean ere, Barakaldo ingurumena  errespetatzen duen hiria izan dadin neurriak martxan jartzeko.

Hartu ditugun neurrietako asko, zuen ikastetxeetatik etorri dira.  Zalantzarik gabe, harro egoteko modukoa da gure hiriarentzat hain konprometituta dauden eta hiri jasangarriagoa lortzeko ohiturak aldatzeko prest dauden pertsonak izatea, baita senideak eta lagunak kontzientziatzen saiatzeko ere, haientzako eredu izanez.  Zuek guztiok, mundu hau mundu hobeago bihurtzeko konpromiso horrekin, zuek zarete bidea markatzen ari zaretenak.  Eta horregatik nioen gaur hona etorri garela proban irabazitako saria ematera, baina batez ere eskerrak ematera. Beraz, eskerrik asko! «, adierazi du Amaia del Campok.

Alba Delgadok, bere aldetik, azpimarratu du ‘Jasangarritasunean hazten’ ekimenaren helburua Barakaldoko haurrek klima-aldaketaren aurkako borrokan duten inplikazioa areagotzea dela: «Kontzientziazioa haurtzarotik hasten da, baina erantzukizuna guztiona da, batez ere helduena. Ezin dugu adingabeen esku utzi mundu jasangarriago baten alde lan egiteko zeregina, eta gure ingurumena zaintzeko ematen dizkiegun aholkuak betez eredua eman behar dugu, ez baitago B planetarik, eta daukaguna ahal dugun modu guztietan babestu behar dugu.  Hori lortzeko, Agenda 2030en barne dauden Garapen Jasangarriko 17 Helburuekin (GIH) lerrokatuta gaude, hala nola bigarren eskuko bizikleten merkatuekin, Gorostitzako ibaiertzeko baso baten landaketarekin edo hiriko zuhaitzak babesteko klu78 ordenantza berriarekin «.

MUGIKORTASUN IRAUNKORRA ETA STEM TREBETASUNAK BULTZATZEA
`Jasangarritasunean hazten’ Lehiaketaren helburua  udalerriko ikastetxeetan Greenpower programa zabaltzea da. Programaren helburua mugikortasun jasangarria eta STEM trebetasunak (zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika, ingelesezko siglak) bultzatzea da.

Aurten, «Greenpower Iberia-Bridgestone Nazioarteko Zirkuitua» Barakaldon izan da, baita beste hiri batzuetan ere.  Bizkaiko herri honetan, Alfonso Líbano Firestone eta Greenpower Iberia Bridgestone fundazioa garatu zuten ekimenak, Garapen Jasangarriaren eta Ingurune Naturalaren udal arloarekin eta Garraioen eta Mugikortasun Jasangarriaren foru-sailarekin batera, Alba Delgadok eta Miguel Ángel Gómez Viarrek zuzenduta, hurrenez hurren.

Zirkuitu hori autoen lasterketa-multzo bat da, eta parte-hartzaileek, 9 eta 25 urte bitarteko haurrek eta gazteek (LHko zentroetakoak, ikastetxeetakoak edo unibertsitateetakoak) auto elektrikoa diseinatu eta eraiki behar dute parte hartu ahal izateko.  Probetan, lehentasuna ematen zaio ibilgailu batek aurretik ezarritako ibilbide bati motor elektrikoaren eta baterien konbinazio batekin ¿ berbera denentzat ¿ eman diezaiokeen buelta-kopuruari. Nahi bezala diseinatu daiteke autoaren karrozeria, bai eta haren alderdi mekaniko eta elektrikoak ere, errendimendua hobetzeko.

Lehiaketetan, bateria agortu gabe kilometro gehien egitea lortzen duena da irabazlea, eta, beraz, ez du azkarrenak irabazten, baizik eta modu energetikoki eraginkor eta jasangarrian gidatzen duenak.  Parte-hartzaileek eskolaz kanpoko ordutegian edo curriculum-jarduera gisa garatzen dituzte autoak, taldean lan eginez, beren automobilak proiektatuz eta eraikiz, adin bereko taldeen artean neurtu ahal izateko, betiere prototipo elektrikoen eta ingurumenaren aldetik arduratsuak diren prototipoen inguruan.