betiONek iruzurrak eta engainuak saihesteko aholkuak indartzen ditu, erabiltzaileei “dei susmagarriak” detektatu ondoren

0
  • Zerbitzu publikoak gomendatzen die erabiltzaileei, zalantzarik izanez gero, botoi gorria sakatu dezatela solaskideen nortasuna egiaztatzeko

BetiON telelaguntza aurreratuko zerbitzu publikoak antzeman duenez, hainbat erabiltzailek telefono-dei susmagarriak jaso dituzte, igorlea betiON zela aditzera emanez. Zehazki, dei horietan telelaguntzako erabiltzaileak diren ala ez galdetzen zaie, edo medailatxoa duten.

Ondorioz, betiONek erabiltzaileei telefonoz bidaltzen dizkien mezuak indartu ditu egunotan, lapurreten, iruzurren eta/edo iruzurren prebentzioari buruzko aholkuak emateko. «Eskaintzen dugun mezurik argiena hau da: zalantzarik izanez gero sakatu botoi gorria, jakiteko gu garen ala ez deia egin duena», adierazi du Iñigo Mijangos betiONeko arduradunak.

Ohikoa da betiONeko langileek aldizkako deiak egiten dituztenean hainbat gai jorratzea eta aholkuak ematea erorikoak, arriskuak, autozainketa, beroaren edo hotzaren aurkako neurriak eta abar saihesteko. Aholku horien artean, iruzurrak, lapurretak eta/edo iruzurrak nola saihestu ere gomendatzen zaie. Adibidez, iruzurraren bidezko lapurretak saihesteko, teknikari baten bisita jasotzen dutenean dagokion enpresara deitzea gomendatzen zaie, eta beharrezko egiaztapenak egiten dituzten bitartean, pertsona horiek etxetik kanpo edukitzea, atea itxita.

Amarruak

Bi dei mota hauteman dira, telelaguntza amarru gisa erabiltzen dutenak; izan ere, telelaguntza-zerbitzua erabiltzen duten edo medailatxoa duten galdetuz hasten da elkarrizketa.

Lehen dei mota erabiltzaileak ez direla baieztatzen duten pertsonei zuzenduta dago, zerbitzu publikoarekin zerikusirik ez duen telefono bidezko eskaintza jasotzen dutela. Horri dagokionez, betiONek gogorarazi nahi du gaur egun euskal telelaguntza publikoa bakarrik bizi diren 75 urtetik gorako pertsonentzat, mendetasun-arriskuan dauden pertsonentzat, mendetasun aitortua duten pertsonentzat eta gizarte-isolamenduko arriskuan dauden pertsonentzat dela, eta oinarrizko gizarte-zerbitzuen, ZUZENEANen 012 telefono-zenbakiaren eta hiru lurraldeetan dituen bulegoen edo https://www.euskadi.eus/betion webgunearen bidez eska daitekeela. Zerbitzuaren hileko kostua aldatu egiten da erabiltzailearen errentaren arabera: 4 euro hilean edo doan delarik.

Atzemandako deiaren bigarren ereduan, igorleak elkarrizketa bat hasten du erabiltzaile direla dioten pertsonekin, eta aditzera ematen du telelaguntza-zerbitzu publikotik datorrela deia (berau aipatu gabe). Elkarrizketa erabiltzailearen osasunaren ingurukoa da, eta, bertan, igorleak bisita bat egiteko hitzordua eskatzen du. Bisita hori egitean, koltxoi bat saltzen saiatzen dira.

Gaur egun, 62.500 pertsonak baino gehiagok dute betiON medailatxo gorria deritzona. Erabiltzailearen profila bakarrik bizi den 80 urtetik gorako emakume batena da. Izan ere, lau erabiltzailetik hiru (ia %77) emakumeak dira. 80 urtetik gorako pertsonen ehunekoa antzekoa da, %80 ingurukoa, eta erabiltzaileen batez besteko adina 84 urtekoa da.