Bask Brand euskal enpresak ‘slow fashion’ moda bultzatzen du balio etiko eta jasangarriak bermatzeko

0
PRUEBA

Arropa jasangarriko marka bat baino gehiago da. Bask Brand gizartea eraldatzeko tresna gisa modaren alde egiten duen enpresa da eta gizartea kontzientziatzea du helburu, planetarekiko eta pertsonekiko errespetu handiagoa izan dezagun.

Filosofia konprometitu horrekin, Mikel Izurieta, Maddi Bercianos eta Jon Kareaga euskal sustatzaileek balio etikoekin egindako arropak eta fast fashion-etik aldentzen direnak, merkaturatzen dituzte, mundu lehiakor honen barruan “espazio seguruak” sortzeko.

Hiru gazte horiek Mondragon Unibertsitateko Lidergo Ekintzailea eta Berrikuntza graduan igaro zituzten beren patuak. Duela hiru urte Bangladeshera bidaia bat planifikatu zuten modaren industriari buruzko dokumental bat grabatzeko, Rana Plazako tragedia gertatu eta sei urtera. Abentura honen ondorioz, proiektu honen hazia jaio zen. “Gogorra izango zela uste genuen, baina ikusi, esperimentatu eta sentitu genuenak bizitza osorako markatu gintuen, azaltzen dute. Rana Plazaren historia ezagutu genuen. 2013ko apirilaren 24an 1.135 pertsona baino gehiago hil ziren, 5 euroren truke kamisetak erosteko aukera ematen zutenak. Arropetan aurrezten duguna, milaka kilometrotara dauden bizitzekin ordaintzen da, kontatzen dute euren webgunean”, dioete bere webgunean.

Horrela hasi zen BASK Mikel, Maddi eta Jonentzat suposatu duen bidai ekintzailea. Hoodiak (izerditakoak), elastiko aktibistak edo material iraunkorrekin egindako galtzak saltzen dituen sinadura. Adibidez, hoodie kasuan, hauek material %100 organikoekin saltzen dituzte. “8.100 da ohiko kotoizko hoodie batek kontsumitzen duen ur-kopurua. Gu beste aurrera pausu bat egin dugu, beste marka batzuen hondakina izan den kotoi organikoa erabili dugu gureak egiteko; moda arduratsua, etika, iraunkortasuna eta gardena”, azaltzen dute Bask Brand-eko arduradunek.

Bere webgunean ekoizpen kate osoa zehazten duen eta materialen kostuak azaltzen dituen bideo bat aurki daiteke. Zehaztu dutenez, modu grafiko bat da, kontsumitzaileak uler dezan ondo egindako jertse bat bidezko prezioan ordaindu behar dela, baldin eta gizarte eta ingurumen-estandarrak errespetatuz fabrikatzen bada. “Trazabilitatea da gure artikuluak ekoizten dituzten hornitzaileek eta fabrikatzaileek gure gizarte- eta ingurumen-estandarrak betetzen dituztela bermatzeko oinarria”, diote.

Arropa arduratsu eta jasangarriaren aldeko apustuarekin batera, markak erabateko gardentasuna eskaintzen du arropak erosteko moduari dagokionez. Horrela, erosketa-tiketek ekoizpen-kostuei, paketatzeari, mozkin-marjinari eta zergei buruzko informazio zehatza dute.

Horrez gain, Bask moda konpainiak plastikoen bilketa sustatzen du euskal kostaldeko itsaslabarretan, Bangladeshen joskintza ekologikoko tailer bat sortzea bultzatzen du, komunikazio aktibista garatzen du, eta, aldi berean, Black Friday egunean euren webgunea ixtea erabaki dute.

Beren proiektua martxan jartzearekin batera, hiru ekintzaile hauek ereduarekin predikatu dute egungo moda-industriaren kontra eta larrialdi klimatikoari buruzko diskurtso sendo baten aldeko aktibismoa erakutsiz. Ildo horretan, hainbat elkarte, erakunde juridiko eta tokiko erakunderekin elkarlanean aritzen dira, jarduten dugun komunitatean eragin handiagoa izateko. Era berean, Ekomodo euskal enpresarekin eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin lankidetzan, guztira 2.000 kg hondakin biltzea lortu dute #izanaldaketa ekimenaren eskutik. Kanpaina honi itsasoko plastikoen bilketa bezalako ekimenak gehitu behar zaizkio, baita crowdfunding bat ere Bangladeshen joskintza sozialerako tailer bat sortzeko.

Bask-i buruzko Informazio gehiago hemen.