Javier Hurtado sailburuak Euskadiko turismoaren datu onak berretsi ditu

0
PRUEBA

Javier Hurtado sailburuak azken Aste Santuko euskal turismoaren datu onak errepasatu ditu elkarrizketa batean. Baieztatu da hotel-establezimenduetako sarrerak % 4,3 hazi direla 2019ko apirileko sarreren aldean, eta % 207 2021eko datuekin alderatuz gero. 2022ko lehen lauhilekoaren bilakaera oso positiboa izan da, 2019tik gertuko zifrekin. Nazioarteko turismoa, mugikortasunaren murrizketek 2021ean kaltetu zutena, berreskuratzen joan da lauhileko honetan, eta % 0,4ko beheranzko joera baino ez du izan, lehen lauhilekoa adierazten duena, hau da, 2019koa.

Javier Hurtadok azaldu duenez, «2019ko ia zifretan gaude, eta aurreikuspenak oso positiboak dira. 2021ean, nazioarteko turismoaren beherakada izan zen oztopo nagusia, baina esan behar dut turismo nazionalak konpentsatu egin zuela, baina barruko turismoak ere pisu handia izan zuen, Euskadin bizi eta barruan bidaiatzeko aprobetxatu genuenena, beste herri batzuetan gaua igaroz. Euskadin bizi diren 400.000 pertsona baino gehiagok 800.000 gaualdi baino gehiago izan zituzten beste herri batzuetan. Pandemiaren krisia gure ingurunea ezagutzeko aukera ere izan da, eta euskaldunok, zalantzarik gabe, aprobetxatu egin dugu. Barne-merkatua funtsezkoa izan da Euskadiko turismoaren susperraldian, 2021eko datuek eta 2022ko lehen hiruhilekokoek, serie historikoko altuenek, erakutsi dutenez. 2021ean lehen merkatua izatera igaro zen, Euskadin bizi ziren bisitarien % 15ekin, pandemia baino lehen zeuden % 10en aldean. Eta ehuneko hori mantendu egin da 2022ko lehen hiruhilekoan, % 16rekin. »

Udari begira bilakaera nola espero den galdetuta, sailburuak nabarmendu du sektorearen pertzepzioa, oro har, oso ona dela, eta udarako aurreikuspenak ere bai. «Udari begira nazioarteko turismoaren susperraldiaren joera sendotuko dela uste dugu. Eta Euskadi sustatzen ari gara gure lehentasunezko merkatuetan, hala nola Frantzian, Alemanian eta ahalmen handiko beste merkatu batzuetan, hala nola Portugalen edo Beneluxen. Ekainean zehar, Euskadiko sustapen hori nazioarteko merkatuan indartzeko Turismoko Estatu Idazkaritzarekin egiten ari garen kanpaina eta lankidetza aurkeztuko ditugu. Esan bezala, aurreikuspenak onak dira, nazioarteko turismoa suspertzen ari da, baita distantzia luzeenekoa ere, nahiz eta gehiago kostatzen ari zaion. Adibidez, 2019an, Estatu Batuak gure bigarren nazioarteko merkatu igorlea izatera iritsi ziren, Frantziaren atzetik, Alemania eta Erresuma Batua aurreratuz. Erreferentzia gisa 2019ko lehen lauhilekoa bakarrik hartzen badugu, laugarrena zen, eta bosgarrena da orain. Eta Estatu Batuetako bidaiari kopuruari dagokionez, oraindik kopuru prepandemikoen azpitik gaude. Oso litekeena da hori orekatzen joatea udara begira, eta mugikortasun-egoera eta krisi pandemikoa oso desberdinak izatea 2021ekoaren aldean. »

Turismo Sailak lanean jarraitzen du 2021ean hain ondo portatu zen merkatu nazionala indartzeko, nazioarteko turismoaren beherakada neurri batean arinduz. Eta, aldi berean, hainbat ekintza egiten ari gara Porto bezalako hirietan, Parisera, Milanera, nazioarteko hainbat azokatara joango gara, baita kazetarien bidaiekin ere. Aste honetan, naturako turismoa eta ekoturismoa ardatz dituen kazetari talde batek bisitatu gaitu, eta urdabai erreserbara, geoparkera eta, azken finean, gure enbaxadore onenak izan daitezen gure lurraldea zeharkatzera lagundu dugu.

Elkarrizketan merkataritzaren egoera orokorraz hitz egin da. Pandemiak eta Ukrainaren inbasioak ziurgabetasuna gehitu diote aurretik digitalizazioa, kontsumo-ohituren aldaketak edo ordaintzeko modu berriak bezalako erronkei aurre egin behar zien merkataritzari.

Egoera horren aurrean, sailburuak azaldu duenez, «Sektorearekin batera lan egiten dugu berregituratu beharreko merkataritza-ereduari erantzun estruktural eta sendoak emateko. 2030erako Euskal Merkataritzaren Estrategiaren esparruan garatzen ari garen lan koordinatu eta partekatua. Baina, gainera, ezohiko neurri batzuk aplikatu behar ditugu ezohiko egoera honetan ere, eta horrela jarri ditugu abian pandemia hasi zenetik. Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren erresistentzia-plana 150 milioi eurokoa da dagoeneko, eta horietatik 120 milioi baino gehiago ezohiko funtsetatik datoz. Tokiko merkataritzari bere jarduera eta enpleguak mantentzen laguntzeko beharrezkoak diren ezohiko programa guztiei aurre egin diegulako eta aurre egiten jarraituko dugulako. Eta ezohiko neurri horiei Osoko Bilkura monografikoan adostutako 20 milioiak gehituko dizkiegu. Abian dira merkataritza bonuaren 5 milioiak, ekainaren 2tik uztailaren 3ra arte 500.000 merkataritza bonu baino gehiago zirkulazioan jarriko dituztenak. Horri tokiko merkataritzarako 15 milioi euroko laguntza berriak gehituko zaizkio. Laguntza zuzenak Euskadiko ehungintzaren eta etxeko ekipamenduaren azpisektoreetako 7.000 mikro eta enpresa txiki baino gehiagotara iritsiko dira, Ukrainaren inbasioak eragindako krisiaren ondorioak arintzen laguntzeko. »

Auzitegi Nagusiak pandemiaren garaian ostalaritzari ezarritako murrizketen inguruan emandako epaiaren aurrean, sailburuak azaldu du Eusko Jaurlaritzako zerbitzu juridikoak epaia aztertzen ari direla, zehazki Gobernantza Sailari dagokiola eta, beraz, Gobernuaren erabakiak errespetatu nahi dituela adierazi du, kide anitzeko organo gisa.

Elkarrizketa amaitzeko, datorren asteartean Eusko Legebiltzarrean Kontsumitzailearen Estatutu Berria aurkeztuko dela aipatu dute. Sailburua baikorra da taldeek proposamenaren aurrean izango duten erantzunean, eta espero du legegintza-prozesua ahalik eta arinen osatzea.