MOOV Drive Technologyk motor berritzaileak garatzen ditu hiri-bizikletentzat

0

MOOV Drive Technology enpresa 2021eko ekainean sortu zen Irunen, bere sortzaileek bizikleta elektrikoen motorrak hiriko txirrindulariaren beharretara optimizatzeko beharra ikusten zutelako, eta, horrela, egungo mugikortasunaren eredua aldatu. Enpresa “ibilgailu elektriko arinetarako motor berritzaileen fabrikazioan” espezializatuta dago, batez ere bizikletak.

Gaur egun, merkatuko bizikleta elektriko gehienek barneko biderkatzaile sistema (edo planetarioa, beste izenez) erabiltzen dute, zarata eta bibrazioak sortzen dituen eta mantentze-arazoak izaten dituen elementua, besteak beste. Arazo horiek saihesteko, Gipuzkoako enpresak zuzeneko motor eraginkor berri bat garatu du, elementu hori behar ez duena, eta 3 kg-ko pisuarekin edozein aldapa esfortzurik gabe eta erabat isilean igo ahal izateko beharrezkoak diren prestazioak dituena, bizikleta konbentzional baten pedalkada naturala mantenduz.

Hiri-bizikletaren sektorerako hiriko ezaugarri ezberdinak dituzten 3 produktu aurkezten dituzte. MOOV Urban da bere lehen garapena. 26 hazbeteko gurpilentzako 3 kg-ko zuzeneko motorra da, hiriko bizikletentzat eta karga arineko bizikletentzat aproposa (80kg-raino). MOOV Small Wheel modeloa bere bigarren modeloa da eta 16 eta 20 hazbeteko gurpilak dituzten bizikleta tolesgarrian zentratuta dago. 2,5 kg-ko motorrarekin pare- eta eraginkortasun-prestazio handienak lortzen dira. “Gure kontzeptua hain da arina eta eraginkorra, bideragarria egiten baitu bizikletetan birsortzeko modua”, adierazi du Juan Carlos Ausin MOOV enpresako kudeatzaile eta merkataritza-arduradunak. “Bizikleta elektrikoki geldiaraztea lortu genuen motorra erabiliz eta energia hori bateriaren autonomia handitzeko berreskuratu genuen eta, gainera, frenoen higadura errotik murriztu genuen. Auto elektrikoek bizikletaren balaztatze eta jaitsieretan elektrikoki balaztatzeko eta energia berreskuratzeko erabiltzen duten teknologia bera erabiltzen du sistemak”, adierazi du.

Azkenik, MOOV Cargo modeloa hirietako banaketa-furgonetak ordezkatzen ari diren garraio astunerako 3 gurpileko ibilgailuentzat pentsatuta dago. Eredu honek Urban modeloaren egokitzapen txiki bat dauka, 250 kg-raino garraiatzeko. “Ibilgailu horien erabiltzaile askok par falta adierazten dute motorretan, banaketa-zerbitzuak azkar egin ahal izatea eta hiriko gune altuenetara iristea zailagoa bihurtzen duena, baita urtean hainbat aldiz balazta-zapatak aldatzeko beharra ere. Gure sistemak karga garraiatu ahal izateko par bat ematen du, eta birsortzeko moduari esker, galgen erabilera murriztu egiten dugu, eta, beraz, ziklologia garbiagoa eta eraginkorragoa garatzen laguntzen dugu”.

Une honetan, enpresa merkaturatze-prozesuan dago, eta dagoeneko hainbat modelo ditu nazioartean ezagunak diren fabrikatzaileekin. Gure produktua Frankfurteko Eurobike azokan aurkeztuko dugu, eta hor bilera garrantzitsuak ixten ari gara”. Gainera, serieko motorra ekoizteko beharrezkoa den finantzaketa ixteko prozesuan dago enpresa, “datorren urtearen hasieratik aurrera gure produktua bizikleta-fabrikatzaileei hornitzeko helburuarekin”, amaitu du Juan Carlos Ausinek.

SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.