Enpresei bere lehiakortasuna hobetzen eta sendoagoak izaten laguntzeko, Diversiusek aplikazio propioak garatzen ditu, enpresa-sarea digitalizatzen laguntzeko. Helburu horrekin, Gipuzkoako enpresak Atlantis merkaturatu du. Plataforma berriak aukera ematen du, ekosistema industrial baten barruan, “ingurune ugariko datuen bilketa egiteko, analisi zehatz bat egiteko. Gainera, eraginkortasunaren, kostuen optimizazioaren edo segurtasunaren aldeko soluzioak proposatzeko IArekin lotutako alderdia ere gehitzen dira, besteak beste”, Félix Vela Sainza, Diversiuseko CEOa nabarmentzen duenez.
Atlantisek datuak biltzeko, makinekin komunikazioa ahalbidetzeko, datuak denbora errealean ikusteko, plataforma urrutitik ikuskatzeko, iragarpenak egiteko, ekipoak eta txostenak kudeatzeko aukera ematen du. Enpresa bakoitzaren neurrira eta edozein produkzio-prozesutara egokitzen den tresna da. Konpainiaren ordezkariaren ustez, “haren moldakortasuna eta egokitzeko gaitasuna dira plataformaren balio nagusiak”.
Oraingoz, Atlantisen aldeko apustua egin dute industria-sektoreko enpresek, bi ideia desberdinekin. Alde batetik, fabrikatzaileek azkar eta erraz gehitu nahi dituzte beren produktuetan datuen monitorizazioa, eta “horrek lehiarako abantaila eta diru-iturri berria dakarkie”, CEOk adierazi duenez. Beste aldetik, ekoizpen-plantak digitalizatzea bilatzen da. Horri esker, produkzioaren kontrol zehatza izan daiteke, benetako datu multzo bat bilduz, eta, Vela Sainzaren arabera, “erabakiak hartzen laguntzen dute, hainbat hobekuntza-prozesu ezarri ahal izateko”.
Enpresen eraldaketa digitalean laguntzea
Euskal enpresak 15 urte baino gehiago daramatza neurrira egindako softwarea garatzen, enpresen eraldaketa digitalean laguntzeko xedearekin. “Gure lanaren helburua enpresei prozesu horretan laguntzea da. Lantaldeak sortzen ditugu bezeroarekin estrategia bat partekatuz, softwarea ez ezik enpresaren kultura digitala ere aldatu ahal izateko”, laburbiltzen du.
Bere jarduera, batez ere, ingurune industrialean zentratzen da, baina “erakargarriak iruditzen zaizkigun” beste sektore batzuetan ere lan egiten du, “horiei balioa emateko”, azpimarratu du Velak. Adibidez, EITBrekin lan egiten du bere aplikazio mugikorrak garatzen; Acciona Mobilityrekin bere moto elektrikoen parkea kudeatzeko aukera ematen duen software-arkitekturaren barruan parte hartzen du, edo Thunderrekin, kargagailu elektrikoen konpainia, plataforma anitzeko inguruneko hainbat aplikazioren kontzeptualizazioan eta eraikuntzan lan egiten du, (web, app, watch), besteak beste.
Diversius enpresaren merkatu-nitxoa garrantzitsuena estatukoa da. “Gure bezeroak, ehuneko handi batean, Euskadin, Madrilen edo Bartzelonan daude. Gainera, Estatuan presentzia duen multinazionalen batekin edo nazioarteko proiektuetara hurbiltzen gaituzten bezeroekin lan egiten dugu”.
Errenteriako enpresako 40 langileek arlo digitalean ezagutza handia duen plantilla osatzen dute, eta epe labur edo ertainera “gure helburua da hazten jarraitzea, modu ordenatu eta iraunkorrean”, zehaztu du Félix Velak. Iaz 1,2 milioi euro fakturatu zituen eta 2022rako aurreikuspena 2 milioi ingurukoa da. “Gure helburua da 2025erako 5 milioi euro baino gehiago fakturatzea”, azpimarratu du arduradunak.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.