Goxoa.eus: Sasoiko elikagaiak gure ekoizleak ahalduntzeko

0
PRUEBA

Atari berri honek, lurreko produktuen online salmenta eta banaketa ez ezik, nekazariei mesede egitea ere bilatzen du, ez dietelako kuotarik kobratzen eta prezioak ezartzeko askatasuna ematen dielako: Goxoa.eus

Goxoa.eus, lurreko elikagaien salerosketa eta kontsumo arduratsuaren atari berriaren bultzatzaileak uste dute pertsona bakoitzak eragina izan dezakeela egungo gizartean bere kontsumoarekin. Horrela, bere iritziz, egunero egiten dugun kontsumoari esker, “nork lan egiten duen eta nork ez erabakitzen dugu, bereziki lehen sektorean”. Hori dela eta, Hori dela eta, beren webgunetik kontsumitzaileei salmenta-bide bat eskaintzen diete, tokiko nekazariek etekinak lor ditzaten eta ahaldunduta senti daitezen.

Goxoa.eus lurreko produktuen merkatu digital batetik harago doa. Mikel Arburu, Aitor Martin eta Gorka Lizaso sustatzaileek kontsumitzaileei dagokienez orain arte bete ez den hutsune bat bete nahi dute. Izan ere, herri batzuetan azoka egunero dago beste batzuetan, astean behin besterik ez. Zailtasun horren ondorioz, bezero horietako gehienek ezin dituzte eguneroko elikagaiak erosi, goizetan lan egiten dutelako.

Atari berri honekin, sustatzaileek erosketa eguneko 24 orduetan egiteko aukera bermatu nahi diete. Gainera, baserritik zuzenean eta trazabilitate handienarekin erosten diren produktuak eskaintzen dizkiete. “Barazkiak, esnekiak, haragia, arrautzak eta produktu bereizgarriak eros daitezke, hala nola pasta freskoa eta ekologikoa, arroza eta olioa. Era berean, ekimenaren sustatzaileek beren ataria “bidezko salmenta bide izatea” nahi dute.  Horrela, prezioak ekoizleek aukeratzen dituzte eta ez diete kuotarik kobratzen. Gainera, Goxoak arreta berezia jarri du iraunkortasunean. Horretarako, esnekien oihalezko poltsak eta beirazko poteak berrerabiltzen dira, bidalketaren kutsadura aurrezteko, eta erosketa jasotzeko puntuetan banatzen dira.

Proiektu berritzaile hori sortzeko, Arburu, Martin eta Lizaso Oñatiko Lidergo Ekintzailea eta Berrikuntza graduan elkartu ziren, eta han hasi ziren beren enpresa-ideiari forma ematen. Ekimenak Euskadiko Nekazaritza eta Elikadura Ekologikoaren Kontseiluaren interesa piztu zuen, eta erakunde horrek, San Frantziskon (AEB) urtebeteko egonaldia egiteko laguntza eman zieten beren ikasketak osatzeko. Horren bidez, sektoreko merkatu errealaren azterketa egiteko aukera izan zuten. Izan ere, Kaliforniako hiri honek lehen sektoreko ekintzailetzarekin eta iraunkortasunarekin lotutako proiektu ugari jarri ditu abian.

Euskadira bueltan, hainbat erakunderekin hitz egin zuten eta ikerketa sendo bat egin zuten finantzaketa lortzeko, baina ez zuten diru-laguntzarik lortu. BIC Gipuzkoaren laguntzari esker, harremanetan jarri ziren Fede Pacha, tokiko produktuen sustatzaile eta Diametro 200 jatetxearen kudeatzailearekin, eta horri esker, duela urte bat behin betiko proiektua bultzatu ahal izan zuten, nahiz eta enpresa-jarduerak bi hilabete daramatzan martxan. “Teknologia berrien erabilera positiboan sinesten dugu, horregatik, lehen sektoreari lagundu nahi diogu gure ekoizleentzat bidezkoa eta erosoa izango den salmenta-bide honekin”, azaltzen dute Goxoa.eus-eko webgunetik.

Gaur egun, atariak Gipuzkoa osoko 42 ekoizle baino gehiagoren 170 elikagai baino gehiago saltzen ditu. Gainera, denboraldi aldaketa bakoitzarekin, barazkien eta gainerako produktuen katalogoa berritzen dute. Ildo horretan, astero aldatzen diren plater prestatuak proposatzen dituzte, eta Gipuzkoa osoan banatzen dituzte astean lau aldiz Astelehena, asteartea, osteguna eta ostirala. Familiekin batera, probintziako enpresak eta jatetxeak dituzte bezero. Etorkizunari begira, atari honen sustatzaileek aurreratzen dutenaren arabera, atal berri bat garatzen ari direla webgunean, enpresetako langileei eguneko platerak eta asteroko erosketa lanpostutik egiteko aukera eskaintzeko.

info+: Goxoa.eus
Goxoa.eus Logo