Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok eta Bilboko Udaleko Mugikortasun eta Jasangarritasun zinegotzi Nora Abetek, hiriko taxilarien elkarteekin batera, «Bizit Euskadi garraio publikoan» programa pilotua aurkeztu dute. Programa horren helburua Euskadi Basque Country helmuga turistikoa sustatzea da, modu iraunkorrean, garraio publikoa erabiliz.
Ekimenaren berri 2022ko Mugikortasunaren Europako Astearen barruan eman da, eta taxiaren zerbitzu publikoko gidariek Euskadi bisitatzen gaituzten pertsonei jakinarazi eta sustatu ahal izatea du helburu. Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak turismo arloko online prestakuntza emango die taxilariei, Basquetour Turismoaren Euskal Agentziaren bitartez, Turismoaren Kode Etikoa edo produktu eta baliabide estrategikoak bezalako edukiekin.
Gainera, informazio-zerbitzu hori ematea erabakitzen duten taxiek bereizgarri bat izango dute barruan, eta sustapen-materiala izango dute QR kode baten bidez. Kode horrek turisten gailu mugikorrak Euskadiko turismo-atarira birbideratu ahal izango ditu, bai eta plan eta produktu jasangarrienak (zikloturismoa, natura, ekoturismoa…) proposatuko dituen landing page espezifiko bat ere.
Sailburuak gogorarazi duenez, taxia turistek gehien erabiltzen duten garraio publikoetako bat da, askotan helmugarekin lehen kontaktua hegazkinez edo ferryz iristen badira. Eta gero eta gehiago iraunkortasunaren alde egiten duen garraioa da. Badakit ahalegin handia egiten ari garela ibilgailuak elektrifikatzeko, eta turismo jasangarri baten enbaxadore bihurtu nahi ditugu. Ildo horretan, programaren helburuetako bat turismo-fluxuak hiri-jardueratik barneko edo kostaldeko beste zona eta baliabide batzuetara birbideratzea eta hiriko turismoaren plan osagarriak proposatzea dela azpimarratu du.
Gainera, sailburuak turismo-datuen balantzea egin du abuztuan hoteletan izandako sarreren datuak argitaratu ondoren. Abuztuan % 11 hazi gara hoteletako turisten sarreretan, datu precovid-ekin alderatuta. Orain arte metatutako datuen arabera, lehen 8 hilabete hauetan turismoa % 8,5 hazi da 2019ko lehen 8 hilabeteekin alderatuta. Bilbo ere % 13,5 igo da abuztuan, beraz, udako datu onak baieztatu dira.