Mugi txartelarekin Bilboko Metroan ordaindu daiteke jada Barik txartelaren bidai arrunten prezioan

0
PRUEBA

Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzak (GGLA) eta Bizkaiko Garraio Partzuergoak urrats berri bat eman dute Euskadi osorako txartel bakarraren elkarreragingarritasuna sustatzeko eta ezartzeko, eta 2022rako aurreikusita zegoen bezala, gaurtik aurrera, azaroak 15, MUGI txartelarekin bidaiatu ahal izango da Bilboko metroaren linea guztietan, Barik txartel arruntarekin ordaintzen den tarifa bera ordainduta. Mugarri garrantzitsua da MUGIren aurrerapenean, operadore horren erabiltzaile kopurua dela eta.

Gaur goizean San Mameseko metroaren geltokian egindako ekitaldian, Azpiegitura eta Garraioetako sailburuorde Pedro Marcok, Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako presidente eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako diputatu Rafaela Romerorekin eta Bilboko Metroko kudeatzaile Eneko Arruabarrenarekin batera, ofizial egin dute Metro Bilbao MUGI sisteman sartzeko aukera.

Gaur egun, adibidez, % 50eko deskontuen indarreko aplikazioarekin, Donostiatik Bilbora joaten diren pertsonek 3.35 euro ordaintzen dituzte Lurraldebuseko txartelaren truke, eta Bilbon daudenean, metroan sartu ahal izango dira MUGI txartelarekin. Txartel horretan 0.48 euro, 0.57 euro edo 0.63 euro ordainduko dituzte, ibilbidea egiteko jauzi bat, bi edo hiru egin behar badira. Bidaia bakoitzeko ordainduko diren tarifak Barik txartel arruntarekin ordaintzen diren berberak izango dira, gaur egun % 50eko deskontuarekin. Horiek aldatu egingo dira gaur egun metroan ezarrita dauden jauzien arabera, eta ez da aldaketarik izango MUGI txartelarekin ordaintzean. Ildo horretan, nabarmendu behar da, Bizkaiko tarifak aplikatzean, ez direla halakotzat kontabilizatuko transbordoak, eta ez dela handituko progresibotasunagatik Gipuzkoan egindako bidaiengatik aplikatu beharreko deskontu-kontagailua.

2014an, EAEko hiru agintariek lurraldeen arteko garraio publikoaren elkarreragingarritasuna ahalbidetzea erabaki zuten, MUGI, BAT eta Barik txartelak – Gipuzkoari, Arabari eta Bizkaiari dagozkienak, hurrenez hurren – berdin erabili ahal izateko. Horretarako, Master Plan bat idatzi zen, eta plan hori betetzeko mugarriak ezarri ziren.

Horretarako, Elkarreragingarritasunerako Mahaia eratu zen, Euskadiko Lurralde Agintaritzaren bitartez. Mahai horretan hiru lurraldeetako zuzendaritzak eta talde teknikoak zeuden ordezkatuta. Lan-mahai horrek aurrera egin du ordutik, eta, pixkanaka, hiru lurraldeetako operadore gehienak gehitu ditu: lehenik eta behin, Bilboko eta Gasteizko tranbiak izan ziren, Larreinetako funikularrarekin batera, 2014an; ondoren, Euskotrenen linea orokorrean ezarri zen (2016); hurrengoa Dbus operadorea izan zen, 2017an; eta, azkenik, 2021ean, Alavabuseko hiriarteko zerbitzuak eta Gasteizko hiri-autobusak sartu ziren (Tuvisa).

Ildo horretan, datozen hilabeteetan Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzak Bizkaian MUGIren ezarpena osatzen jarraitzeko konpromisoa du, eta, beraz, hurrengo mugarria Bilbobus eta Bizkaibus zerbitzuen integrazioa izango da.

MUGIri dagokionez, azken 8 urteetan egindako lana MUGI txartelaren erabileraren etengabeko gorakadaren atzean dago inguruko operadoreetan, % 107 hazi baita, eta guztira 346.474 bidaia egin dira 2022an (2019an baino ia bi aldiz gehiago).

Diru-txartelen ereduaren aldean, MUGI txartelak eskaintzen dituen progresibitateagatiko deskontu garrantzitsuei kolektibo desberdinentzat (gazteak, errenta jakin batzuk dituzten adinekoak, desgaitasunen bat duten pertsonak, errenta baxuak dituzten pertsonak eta familia ugariak) berariaz garatutako hobari erantsien sistema gehitzen die, eta tarifazio bateratu bat eskaintzen du.