Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak, Kontsumobideren bidez, EAEko kontsumitzaileentzako zenbait aholku argitaratu ditu, Black Friday sustapen-ekimenaren harira. Egun horren berezitasuna da deskontuak egiten direla; ohitura nahiko berria da, merkatu anglosaxoitik ekarria. Black Friday Gabonetako kanpainaren atari gisa finkatzen ari da eta, hala, erosketak sustatzea eta aurreratzea eragiten ari da.
Black Fridayk, marketinaren eraginez eta denbora-epe mugatuko eskaintzaren elementuaren ondorioz, kasu batzuetan erosketa konpultsibora garamatza. Horrek, behar ez dituzten erosketak egiten dituzten kontsumitzaileen ekonomian ez ezik, hurbileko merkataritzan ere baditu eraginak; izan ere, aurrez aurre dituzte tamainagatik eta ahalmen logistikoagatik retail txikiek egin ezin dituzten eskaintzak egin ditzaketen operadore handien sustapenak. Gainera, egun honetan erosketa- eta itzulketa-tasa handia da, eta horrek kostu handia du ingurumenean. Bidalketa eta itzulketa kopuru handiaren ondorioz, garraioa (CO2 emisioak) eta bilgarriak (hondakinak) areagotzen dira.
Hori dela eta, Kontsumobidek sustapen-ekimen honetan erosteko zenbait hausnarketa egiteko eskatu nahi du.Batetik, komeni da geure buruari galdetzea benetan hura erosteko beharrik ote dugun eta etorkizunean zein erabilera emango diogun. Bestalde, erosketa erredundantea ote den; izan ere, hura ordezka dezakeen antzeko produktu bat izan dezakegu. Eta, azkenik, kontsumitzaileak egun horretan (edo horietan; izan ere, batzuetan, establezimenduek kanpaina luzatzen dute, “Black Week” delakoaren bidez) erostea erabakitzen badu, aholku batzuk ekarri behar ditugu gogora: