Euskadiko bigarren egunak naturarekin, bide berdeekin, Japoniako sustapenarekin eta España Verde markaren komunitate arduradun gisa lekukoa hartzearekin lotutako jarduerak ditu ardatz

0

Fitur azokaren bigarren jardunaldi profesional honetan, Euskadiko standak beren eskaintza turistikoaren lagin bat ekarri nahi izan duten udalerri eta eskualdeen aurkezpenak izan ditu. Bere lana eta ahalegina funtsezkoa izan da sektorea suspertzeko.

Gainera, Euskadik udalez gaindiko administrazio publiko onenaren saria jaso du SICTED kalitate-sistemen aplikazioan, Turismoko Estatu Idazkaritzaren eskutik. Horixe da Euskadiko sektoreak eta euskal administrazio publikoek gure sektorearen kalitatearen, jasangarritasunaren eta lehiakortasunaren alde egindako lanaren emaitza, eta zeregin hori islatu nahi izan da Fitur 2023ren edizio honetan.

Enkarterriko (Enkarterriak) potentzial turistikoarekin hasi dira eskualde eta herrien aurkezpenak, turismo iraunkorraren, ibilbideen eta pasealekuen aldeko apustu sendoa egiten baitu. Barakaldok ‘Burdinaren aztarnen atzetik’ proiektua ezagutzera eman du, herri honetako turismo industrialeko produktua, ezkerraldearen aurrekaldea eta ondorengoa sakon ezagutzeko. ‘Getxo, egunero plan bat’ proiektuan, kostaldeko herriko udalak esperientzia eta plan eskaintza zabala eskaintzen du, eta urte berri honetan zehar itsasoaren ondoan gozatu ahal izango dira. Lekeitiok Fiturren egindako proposamen turistikoaren protagonista nagusiak Santa Katalina itsasargia, Antiguako Andre Maria, Mendieta ontziola, Ogeiako hondartza eta Garraitz uhartea dira.

Txakolinaren tradizioaren eta euskal komikiaren arteko fusioak ere bere lekua izan du Euskadik Nazioarteko Turismo Azokan (FITUR) duen standean. Txakolina eta komikia lehen aldiz uztartzen dituen Txakomic proiektu berritzailea aurkeztu da gaur goizean.

Bestalde, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak harrera egin dio Japoniak Espainian duen enbaxadore Takahiro Nakamae jaunari. Destino horretan sustatzeko Euskadiren jarduera-programa azaldu du sailburuak. 2023. urtea anbizio handiko programa batekin dator, eta Tokioko BASQUE WEEKekin amaituko du. Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak prentsa-bidaiak antolatuko ditu Euskadira, turismoan espezializatutako kazetari japoniarrek gure herrialdea zuzenean ezagutu dezaten. Udaberrian egingo direla aurreikusten da, eta Japonian erakargarrienak diren kirol-ekitaldietan jarriko dute arreta, hala nola futbolean eta tenisean, gure helmugara bidaiatzeko beste interes tradizional batzuei (monumentu historikoak edo gastronomia) erantsitako eskaria erakartzeko zabalkundea espezializatzeko.

Bestalde, Gipuzkoako Irun eta Hondarribia herriek Bidasoa-Txingudiko negozio-turismoa sustatzeko proposamena aurkeztu dute Fitur Nazioarteko Turismo Azokan, MICE gidaren bitartez. Gida horrek Bidasoa Activa garapen-agentziak turismo mota horretarako dituen erakargarriak biltzen ditu. José Antonio Santano Irungo alkateak eta María Serrano Hondarribiko Udaleko Turismo zinegotzi eta Bidasoa Activako lehendakariordeak aipatutako MICE gida aurkeztu dute ostegun honetan. Gida horrek gure eskualdeak negozio-turismorako dituen erakargarritasunak biltzen ditu, eta Ficoba erakustazoka nabarmentzen da, «azoka eta kongresuen programa indartsuarekin, 2022an 142.000 pertsona igaro baitziren bertatik».

Seigarren urtez jarraian, Gasteizek eta Arabak enbaxadore berriak aurkeztu dituzte. Bere funtzioa lurraldearen eta Arabako hiriburuaren izena bandera bidez eramatea da, edukitzeak irauten duen urtean zehar. Beti egon dira komunikabide, zinema edo telesailen ikus-entzunezkoen munduarekin lotuta, eta horietako askok urtero parte hartzen dute FESTVALen. Matías Prats, María Escario, Alberto Chicote eta Roberto Brasero izan dira aurreko edizioetan postu horretan. Aurten, Vicente Valles eta Cristina Villanueva kazetarien txanda da, Antonio Pagudo aktorearekin batera. Horiek izango dira Gasteizko eta Arabako enbaxadoreak 2023an.

Euskadik España Verde marka turistikoaren koordinazioaren lekukoa hartu du. Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburu Javier Hurtadok lekukoa emateko ekitaldi sinbolikoan adierazi duenez, Euskadirentzat funtsezkoa da Espainia Berdean dugun aliantzak egitea. Aurten, Espainia Berdea osatzen duten 4 erkidegoek, Euskadik, Kantabriak, Asturiasek eta Galiziak Espainia Berdeko Ekoturismo Korridorea deiturikoa bultzatuko dute, Espainiako Ecotouringeko lehen ibilbide handia izango dena. Next Generation funtsekin finantzatutako proiektua, Espainiako Turismo Esperientzien Planaren bidez.

Arabako Foru Aldundiak Robleda de los Sueños izeneko errekurtsoa aurkeztu du, herrialdean bisita daitekeen baso bakarra, 25 margolarik haritzen azalaren gainean egindako lana bateratzen duena. La Robleda de los Sueños aire zabaleko museo paregabea da, eta nazioko eta nazioarteko izen handiko 25 artistak hartu dute parte bertan. Artista bakoitzak haritz baten enborra margotu du, non bere artea nahi izan dituen diseinu, estilo eta motiboekin islatu ahal izan duen.

OLBEk bere opera egonkorraren denboraldia aurkeztu du, ospe handikoa, bai nazioan, bai nazioartean, eta turismo-bultzada ukaezinarekin, 70.000 ikusle inguru baititu. Eta, Bilbon bertan, Bilbao Fashion City jaialdiaren berri eman da. Jaialdia Bilbao Centro elkarteak sustatu du, Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren laguntzarekin.

Azkenik, Euskadiren standak Plazaolako Bide Berdea balioesten duten sustapen-material berriak aurkeztu ditu. Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburu Javier Hurtadok eta Ekonomiaren eta Enpresaren Garapeneko sailburu Mikel Irujok hainbat jarduera aurkeztu dituzte, teknologia berriak eta online plataformetarako ibilbidea digitalizatzea eta trazaduratik gertu dauden turismo-baliabide interesgarrienak erakusten dituen gida bat lotzen dituztenak.