Turismoarekin lotutako jarduerak lehentasunezko ardatza izango dira Euskadi-Japonia 2023 ekimenean

0
PRUEBA

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburu Javier Hurtadok Japoniako enbaxadore Takahiro Nakamae jauna hartu du Fiturreko standean

Basquetourrek eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak sustapen-jarduera batzuk programatu dituzte Japoniako turismo-eragileekin, eta, azkenean, Basque Week egingo dute Tokion.

Talahiro Nakamae Japoniak Espainian duen enbaxadore izendatu berria hartu du gaur Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak Euskadik Fitur azokan duen standean. Sailburuak euskal turismo-eskaintza azaldu dio Japoniako ordezkaritzari, eta Japoniara egin berri duen bisitaren berri emateko aukera izan du. Abenduan, Javier Hurtado sailburua turismo-turoperadore nagusiekin bildu zen Osakan. Gainera, Naran egin zen Turismo Gastronomikoaren 7. Munduko Foroaren itxiera ekitaldian parte hartu zuen Euskadiren ordezkari gisa. Han hartu zuen lekukoa, Donostiako 8. Foroa egiteko. Turismo Gastronomikoaren Munduko Foro hau gai hau sustatzeko munduko ekitaldi nagusia da, eta japoniarra bezalako lehentasunezko merkatu batean egitea salbuespenezko erakusleiho bihurtu zen, Euskadiko enogastronomiak biltzen dituen erakargarritasun guztiak tokiko merkatura helarazteko.

Euskadik 2023an jarri du arreta Japoniako merkatuan, eta jarduera-programa zabala programatu du. Euskadi-Japonia 2023 ekimena Japonia eta Euskadiko hainbat lekutan garatu beharreko hainbat sustapen-jarduera sektorial barne hartuko dituen programa da. Ekimen aitzindaria da, eta Euskadi Basque Country marka kanpoan kokatzea, Japonian interesak dituzten euskal eragile guztiei babesa ematea eta Japoniako herrialdea euskal gizarteari hurbiltzea du helburu.

Javier Hurtado sailburuak adierazi du bere Sailak nazioarteko sustapenaren aldeko apustua egin duela, bereziki azpimarratuz Japonia bezalako herrialdeetara egindako distantzia luzeko bidaiak. Iaz, Basquetour Turismoaren Euskal Agentziak Japoniako turoperadoreak, Madrilen egoitza duten Japoniako bidaia-agentziak eta Espainia-Japoniar Turismo Elkarteko ordezkariak Euskadira ohitzeko eta fidelizatzeko hainbat bidaia antolatu zituen. Japoniako agenteekin workshop-ak ere bultzatu zituen eta JATA Turismo Azokara joan zen, Asiako garrantzitsuena.

Era berean, Basquetour aholkulari teknikoa izanik, Eusko Jaurlaritzak aliantza bat egin du Kuoni Travel – Tumlarerekin. Touroperazioaren erraldoi bat, Euskadi helmuga duten pakk turistiko batzuk diseinatuko dituena.

Eta 2023an Tokioko BASQUE WEEKekin amaituko den asmo handiko programa batekin dator. Javier Hurtadok jakitera eman duenez, bere sailak Euskadira prentsa-bidaiak antolatzen jarraituko du, turismoan espezializatutako kazetari japoniarrek gure herrialdea zuzenean ezagutu dezaten. Udaberrian egingo direla aurreikusten da, eta Japonian erakargarrienak diren kirol-ekitaldietan jarriko dute arreta, hala nola futbolean eta tenisean, gure helmugara bidaiatzeko beste interes tradizional batzuei (monumentu historikoak edo gastronomia) erantsitako eskaria erakartzeko zabalkundea espezializatzeko.

Agenda horren barruan, urrian MEET BASQUE COUNTRY ospatuko da, Euskadin turoperadore handienak bilduko dituena, bidaia-agentziak, japoniarrak barne, gure helmuga sustatzeko. Eusko Jaurlaritzaren sailen arteko misioaren barruan, hainbat jarduera egingo dira Basque Week Japonian 2023aren amaieran. Aste osoa eskainiko zaio Euskadiri Japonian, kulturaren, turismoaren eta merkataritzaren sustapenaren ikuspegitik, eta bertan jarduera turistikoa izango da jarduera-ardatzetako bat.

2019an, pandemia baino lehen, Euskadik bisitari japoniarren tasarik altuena jaso zuen, 39.886 sarrera eta estekin