UPV/EHUk hartuko du ‘Haur, Nerabe eta Gazteen Nazioarteko I. Kongresua, pandemiaren ondoren ongizatea hobetzeko gune akademikoa’

0

2023ko urtarrilaren 19an eta 20an Haur, Nerabe eta Gazteen Nazioarteko I. Kongresua eginten ari da, Bilbon bertan eta online formatuan. Eremu akademiko eta transferentziarako gune berri bat da, covid-19ak Espainiako gizartean eragindako inpaktu sozial eta hezitzaileen ondoren bereziki bultzatua.

Haur, nerabe eta gazteen ongizateari buruzko pandemiaren ondoren sortutako ebidentzia zientifikoa partekatzea, baita horren ondoriozko proposamenak ere, dira Haur, Nerabe eta Gazteen Nazioarteko I. Biltzarraren bi helburu nagusiak. 240 pertsona baino gehiago erregistratu dira dagoeneko Kongresuan parte hartzeko. Bertan 140 komunikazio aurkeztuko dira aurrez aurre eta online, tratu ona, gizarteratzea eta hezkuntza bezalako gaien inguruan. Kongresua INFAPOST ikerketa-proiektuak (Zientzia eta Berrikuntza Ministerioa: 2020ko deialdia: I+G+B proiektuak: ikerketa-erronkak) eta UPV/EHUren Unibertsitatea-Enpresa-Sociedad Eskolabideak proiektuak antolatzen dute.

Biltzarra Bilbon izango da, urtarrilaren 19an eta 20an, eta online jarraitu ahal izango da. Cath Larkins Lancashire Centraleko Unibertsitatean ezagutza sortzen duen partaidetzan aditua da. Lehenengo elkarrizketa-mahaiarekin jarraituko du, pandemikoaren osteko agertokian haurrei, nerabeei eta gazteei tratu ona emateko ebidentziei eta proposamenei buruz; proiektu bereko esku-hartzeekin: INFAPOST, Educo, Bartzelonako Haur eta Nerabeen Institutua, Babeki Sarea (Haurrak eta nerabeak babestea eta tratu ona ematea) eta REIR sarea (Latinoamerikako Ikerketa eta Gogoeta Sarea haur eta gazteekin).

Amaiera baino lehen, parte-hartzeari, inklusioari eta gizarte- eta hezkuntza-proposamenei buruzko bigarren elkarrizketa-mahai bat egongo da, Vigoko Unibertsitatearen, Madrilgo Unibertsitate Autonomoaren, Gironako Unibertsitatearen eta Euskal Herriko Unibertsitatearen esku-hartzeekin. Aldi berean, biltzarraren bi egunetan zehar, hautatutako aurkezpen-proposamenak honako gai hauei buruzkoak izango dira: tratu ona eta ongizatea; parte-hartzea eta autonomia; inklusioa eta gizarte- eta hezkuntza-proposamenak; familiak eta belaunaldien arteko harremanak; eta praktikak, esperientziak eta politika publikoak.