Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak euskal turismo-sektorearen azken datuak eman ditu, Eusko Legebiltzarreko Kontrol Osoko Bilkuran egindako galdera bati erantzunez. Sailburuak adierazi du, datuen arabera, Euskadi autonomia erkidego liderra dela turismoa suspertzen. 2022an, pandemiaren eragin okerrenak gainditu ondoren, Euskadi % 10,6 baino gehiago hazi da 2019. urtearekin alderatuta. Eta nazioarteko turismoari dagokionez, 2021eko udan % 34 baino gehiago jaitsi baitzen, % 12,2 handitu dugu bere presentzia. Javier Hurtadorentzat, egoera hori euskal turismoaren sektorea osatzen duten profesionalen, elkarteen eta administrazioen lan eta ahalegin kolektibo baten ondorioa da.
Sailburuak nabarmendu du, gainera, hazkunde hori ez dela soilik kuantitatiboki egin, baizik eta turismo jasangarriaren aldeko apustua egin dela ingurumenaren, gizarte eta kulturaren eta ekonomiaren ikuspegitik.
Javier Hurtadok nabarmendu du Euskadiko turismoak gizarte-ehunean duen garrantzia, une zailetan ekonomiarentzat, hazkunde-motorra izaten ari baita eta eragina baitu turismo-sektorean lan egiten duten 100.000 familia baino gehiagorengan. Eta, gainera, tartean diren sektoreetako beste pertsona asko ere bai, hala nola ostalaritza, merkataritza edo garraioa. Ostatuaz, agentziez eta ostalaritzaz gain, Euskadin ostatu hartzen duten turisten % 72k hainbat jarduera kontratatzen ditu, eta horrek tokiko enpresentzat enplegua sortzea dakar. Era berean, % 44k erosketak egiten dituzte Euskadiko egonaldian, eta horrek onura dakar merkataritzarentzat.
Euskadiko turismo-eredua indartzeko, sailburuak bere sailaren jardunaren ildo nagusiak aurreratu ditu. Lehenik eta behin, aurten distantzia luzeko turismoa berreskuratuko da, kasu batzuetan pandemiaren aurreko antzeko zifretan baitago, Estatu Batuak bezalako helmuga batzuekin. Hala ere, promozioa indartuko da Japonian, Argentinan edo Korean. Turismo horri esker egonaldiaren luzapena bultza daiteke, une honetan Euskadin 4,4 eguneko batez besteko egonaldia baita. Beste lan-ildoak turismo-fluxuak deszentralizatzearen alde egiten du. Hiriko turismoa hazi egin da eta, gastronomiarekin batera, gu bisitatzeko motibazio nagusietako bat da. Bultzada horrekin, hain ezagunak ez diren eremuetara bisitariak erakartzen jarraitzea da helburua, eta horretan garrantzitsuak izaten ari dira Next Generation Funtsak, 60 milioi baino gehiagorekin, udalerri eta eskualdeetan Jasangarritasun Turistikoko Planekin. Halaber, funtsezkoak dira ZAP programak, Lehentasunezko Jarduera Eremuak, 6,5 milioi inbertitu baitira Enkarterrietan, Meatzaldean eta Ezkerraldean, eta, oraintsuago, milioi bat euro bideratu dira Aiarako eskualdera.