Railsider puntako lau proiekturen buru da logistikaren eta garraioaren sektorean

0
PRUEBA

Railsider, Espainiako erreferentziazko operadore intermodala, logistikaren eta garraioaren sektoreari balio estrategikoa ematea helburu duten lau proiektu berritzaileren buru da. Horretarako, enpresa gipuzkoarrak garraio iraunkorrari eta digitalari laguntzeko programaren (Patsyd) laguntza du, Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren (PRTR) esparruan. 

Garraioa da Europa mailan berotegi-efektuko gasen isurketen erantzule nagusietako bat, guztizkoaren ia laurdena. “Errepidearekiko alternatiboak diren salgaiak garraiatzeko metodoak sustatzea nahitaezkoa da, eta trenbidea klima-neutraltasunaren helburua betetzeko alternatiba seguru eta eraginkorra da esparru horretan. Gainera, trenbidearen beraren klima- eta ingurumen-aztarna (adibidez, zarata murriztea) are gehiago hobetzeko neurriak hartu behar dira”, Railsiderretik diotenez.  

Railsider Logística Ferroviaria enpresak gidatzen duen proiektuetako bat, hain zuzen ere, trenbide-sektoreko kutsadura akustikoa murriztean datza. Zehazki, jabetzako bagoi bakoitzeko 10 dB gutxiago, gizakiarentzat entzungarria den zarataren % 50eko murrizketa. “Merkantzia-trenek sortzen duten zarata balaztatze motari zor zaio: burdinurtuzko balazta konbentzionalek gurpilaren gainazal laua hondatzen dute, eta horrek bibrazioak eta zarata eragiten ditu”, enpresak azaldu duenez. Errendimendu akustikoa hobetzeko, “LL motako bloke konposatuen balaztekin ordezkatzea proposatzen da. Material sintetikoz eginak daude, burdin urtuzkoen ia marruskadura-efektu bera erakusteko diseinatuak”. Proiektu hau gauzatzeko, Railsider enpresak 110.113,60 €-ko laguntza jaso du Patsyd-etik.  

Beste proiektuetako bat Europako Itun Berdearen helburuetako batekin bat dator, hau da, BEG isurien % 50 gutxienez murriztea hemendik 2030era. Horretarako, garraioaren sektorea erabat eraldatu behar da, trenbidea garraio-sare intermodal iraunkor, eraginkor eta lehiakor baten “bizkarrezur” gisa hartuta.  

“Logistikaren sektorean aurreikusitako aldaketak azkartu egin dira, eta datozen 6-7 urteetan gauzatzea espero da. Railsider Atlanticok inbertsio garrantzitsu bat egitea erabaki du Espainian liderra den trenbide-operadore logistiko gisa mantendu ahal izateko”. Inbertsio horren bidez, Jundizeko industrialdean (Araba) enpresaren egungo ezarpena sendotu egingo da terminal intermodal digitalizatu (TID) baten bidez, gaur egun lan egiten duen landak osatzeko.  

“Trenbideko garraioak ingurumen-inpaktuari dagokionez abantaila handiak baditu ere, oraindik egiteke dagoen zeregin bat dago: bezero mota guztiei zerbitzua emateko aukera benetan lehiakorra bihurtzea”. Proiektuak 801.409,20 euroko laguntza jaso du, eta honako emaitza hauek espero dira: trenbide-azpiegitura estrategikoa bultzatzea; trenbide-errepide intermodalitatea bultzatzea; Jundiz kokagune estrategiko gisa eratzea Europa mailan eta korridore atlantikoan lotura gisa; eta eskualdeetako, nazioko eta Europako enpresei gaur egun ez dagoen irtenbide logistiko bat ematea, enpresei lehiakortasun eta trazabilitate handiagoa emanez beren eragiketa logistikoetan. Gainera, beste helburu estrategiko batzuk ere espero dira, hala nola urtean 40.000 tona CO2 gutxiago isurtzea, gaur egun errepidez egiten diren trafikoak bilduz. 

Sektorearen digitalizazioa

Digitalizazioa da kontinente osoko industria murgilduta dagoen beste joeretako bat, eta Railsider enpresaren egungo beste proiektu baten helburua. Enpresak irtenbide berri bat garatu nahi du, barne-prozesuak optimizatzeko eta sistemen, zerbitzuen eta tresnen arteko interkonektibitatea ahalbidetzeko, ekosistema digital aurreratu bat sortuz, bagoiekin integratutako prozesuen kudeaketa integralerako 

“Proiektu honen ekarpena bagoi-flotaren kudeatzaile bat sortzea da, zeharkako datuen espazio komun batekin, Railsiderrek kudeatutako bagoi-parkea modu eraginkorragoan erabiltzeko”, enpresak azaldu duenez. Espero diren emaitzen artean daude software-plataforma bat inplementatzea IoT teknologien erabileraren bidez, datuak aztertzeko eta gobernatzeko sistemak, salgaien garraioaren denbora errealeko jarraipen- eta kontrol-sistemak edo automatizazio-sistema bat zentro intermodalen barruko eragiketetan. Railsider enpresak proiektu honetarako 102.500 euroko laguntza jaso du Patsyd-en eskutik. 

Kalitatezko zerbitzua

Railsiderrek Patsydeko laguntzei esker datozen bi urteetan abian jarriko duen azken proiektua bere “parkeko 160 bagoi eraldatzean datza, bezeroei kalitatezko zerbitzu bereizgarri bat eskaintzeko”. Enpresak azaldu duenez, “bobina siderurgikoaren garraioan espezializatutako PJJ5 eta PJJ9 bagoien gainean jardungo da. Ekimenaren helburua da garraiatutako produktuen kalitatea bermatuko duten bagoiak izatea, ergonomikoak eta kateko aktore ezberdinek manipulatzeko errazak”.  

2.050.000 euroko laguntza jaso duen proiektu honen emaitzekin, flota nazionala modernizatzen eta trafikoak sendotzen lagunduko da. Horien artean daude zerbitzuaren automatizazioa eta malgutasuna; bagoietan eragiketak egitearen lan-arriskuak murriztea; garraio jasangarriagoa eta erresilienteagoa lortzen laguntzea; salgaien trenbide-industriaren lehiakortasuna hobetzea; eta energia-kontsumoa murrizten laguntzea, trenbide-sistemaren zero CO2 isuriak lortzeko. 

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.