Udapak Neikerrek lortutako bi patata mota berri merkaturatu ditu

0
PRUEBA

Beltza eta Edurne dira Udapa kooperatiba arabarraren produktu-zorroari gehitu zaizkion patata barietate berriak. Biak 2018an BRTA aliantzako kide den Neiker kooperatibaren eta zentro teknologikoaren artean hasitako lankidetzaren emaitza dira. Duela gutxi aliantza hori 2032ra arte luzatuko den transferentzia-akordio batean bihurtu da. Horri esker, Udapak Neikerrek lortutako bi barietate berri horiek landatu, ekoitzi eta merkaturatu ahal izango ditu.

“Lankidetza hau balio handikoa da, izan ere, zentro teknologikoen eta nekazaritzako elikagaien sektorearen arteko aliantzei esker erronkei irtenbideak eman diezazkiekegu eta etorkizunera begira irits daitezkeen aukera berriak aprobetxatu ditzakegu”, Leire Barañano Neikerreko zuzendariaren esanetan. “Horrela, nekazariek uzta hobeak lor ditzakete eta ingurumena zaintzen eta elikagaiak ekoizten jarrai dezakete”, gehitu du. Izan ere, jakintzak eta irtenbideak nekazaritza-sektorera transferitzea zentro teknologikoaren filosofiaren funtsezko zatia da.

Transferentzia hori, hain zuzen ere, 2018an I+Gko lehen akordio batekin hasi zen lankidetzaren jarraipena da, alde batetik, kontsumitzaileen eskakizun espezifikoak eta eskaerak beteko zituzten patata-barietateak garatzeko, eta, bestetik, nekazarien beharrak betetzeko.

Horrela, Beltza sortu zen lehenik 2019an, eta Udapak balorazio agronomikoa eta komertziala egin ondoren, 2020an 8.000 kiloko uzta lortu zuen, kontsumitzaileen onarpen handiarekin. Ondoren, Edurne etorri zen 2021ean, kooperatibak Neikerren eskutik 1.200 kg hazi jaso zituenean, ebaluazio-saiakuntza erakusle bat egiteko.

‘Jatorria duten patatak’ lortzeko metodo naturalak

Horrela deitu ditu Udapak dagoeneko merkaturatu diren bi produktu berri horiek. Hori lortzeko, Neikerreko Landare Ekoizpen eta Babeserako Departamentua metodo naturaletan oinarritu da zorrozki, “ezaugarri agronomiko onak dituzten barietate desberdinen arteko gurutzaketen bidez, zeinak laborantzako gaixotasun nagusiei erresistentzia eskaintzen dieten”, Barañanok azaldu duenez. “Beltza, adibidez, oso ondo egokitzen da Arabako lurraldearen baldintza klimatikoetara, eta horrek ekoizpen handia eta egonkorra lortzen laguntzen du; eta Edurnek oso azal fina du, erraz garbitzen eta zuritzen dena, hau da, etxean kontsumitzeko egokia dena”.

“Bi erreferentzia berri horiek merkaturatzea oso mugarri garrantzitsua da gure kooperatibarentzat; izan ere, agerian uzten du tokian patataren ekoizpena sustatzeko egiten ari garen lan handia”, Alfonso Sáenz de Cámara Udapako zuzendari nagusiak azpimarratu duenez. “Gainera, plastikorik gabeko ontzietan aurkezten dira, gure balio nagusiak irudikatu nahi dituen irudi moderno batekin, hala nola iraunkortasuna, tokiko ekoizpenaren aldeko apustua, lankidetza eta berrikuntza”, gehitu du.

SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.