AHEDO GURRUTXAGA, I., 2023. Primer día de clase: comenzando a andar desde la cooperación, la politización y la visibilización de las desigualdades de género. Márgenes: Revista de Educación de la Universidad de Málaga, vol. 4, no. 1, pp. 135-153. ISSN 2695-2769
Testu honek goi-mailako hezkuntzaren bi erronkari aurre egin nahi die: ikaskuntzaren esparrua ikasleengan zentratzea eta hori genero-ikuspegiarekin egitea. Bi asmo horien elkargunean kokatuta, helburua da tresnak ematea ikasgeletako genero-desberdintasunei helduko dien lankidetzako ikaskuntzaren oinarri diren logikak ikasleei ikusarazteko. Horretarako, une erabakigarria da ikasgaiaren aurkezpenean ikasleekin izaten den lehen harremana, ikerketek erakusten baitute ikasgaiaren irakaskuntzako lehen orduek ikasturtean zehar ikasteko motibazioan eragina dutela. Talaia horretatik, eta ikasleengan oinarritutako ikaskuntzaren funtsezko elementuak eta goi-mailako hezkuntzari aplikatutako genero-ikuspegia zehaztu ondoren, deskribatzen da Soziologia eta Zientzia Politikoko lehen mailako ikasgai baten aurkezpenean, emozioa, sinbolismoa eta konfiantza giltzarri diren teknika aktiboen multzo batean oinarritutakoan, emandako lehen bi orduetan inplementatutako esperientzia bat. Esperientzia horrek aukera ematen du, lehen kontaktutik, ikasgelako desberdintasunak agerian uzteko, ikasgaiaren metodologia eta eduki nagusi batzuk kokatzeko eta prozesu politikoa praktikatik bizitzeko. Izan ere, ikaskuntza prozesu politiko gisa ulertzen da, non lankidetza funtsezkoa den, eta hortik abiatuta testu honek eredu bat aurkezten du. Eredu horretan, zentralitatea jartzen da berdintasunean ikasteko motibazioa lortu nahi duten ikasleengan.
BLÁZQUEZ VILAPLANA, B., 2022. Violencias sexuales en la Universidad: del silencio al activismo juvenil en redes. Revista internacional de pensamiento político, no. 17, pp. 51-74. ISSN 1885-589X
Emakumeak, gazteak eta ikasleak, hasi dira apurtzen unibertsitateetan normaltzat jotzen ziren isiluneak, beren campusetan gertatzen diren sexu-indarkeriei dagozkienak. Ziberaktibismo feministaren bidez eta salaketak aurkezteko bitarteko ez-konbentzionalak erabiliz, sareak sortu dituzte, biktimei zuzendutako laguntza- eta elkartasun-espazioak sortzeko, erantzun kolektiboko estrategia gisa. Helburua da Espainiako unibertsitateetan sare mota horren adibiderik ikusgarriena ezagutaraztea: MeToo Universidad. Beren existentzia zabaltzea eta bizirik irten direnei ahotsa ematea gauza bera da.
SALINAS BOLDO, C., 2022. Contra el “privilegio” de quedarse calladas: mujeres bisexualas en resistencia. RELIES: Revista del Laboratorio Iberoamericano para el Estudio Sociohistórico de las Sexualidades, no. 8, pp. 15-35. ISSN 2659-8620
Lan honen helburua da hausnarketa bat aurkeztea, bisexualitatea aitortzeak eta bizitzeak Latinoamerikako emakume gazte eta feministen nortasuna nola zeharkatzen duen azaltzeko. Horretarako, lau foro birtualetako bideoak aztertuko dira. Foro horietan emakume bisexual gisa duten bizipenaz hitz egin dute, bisexualas izena aukeratuta beren burua identifikatzeko. Helburu hori lortzeko, hamasei emakume bisexualen diskurtsoa kualitatiboki aztertu zen. Emakume horiek foro birtual horietan parte hartu zuten, eta bisexualitatearen inguruko esperientziak eta lankidetza artistikoak partekatzeko helburua izan zuten. Emakume horien diskurtsoetan identifikatu ahal izan zen bifobiak zein modutan zaildu dien bisexual gisa identifikatzea; emakume horientzat foro horrek ekarri du beste pertsona batzuekin hitz egitea sexu-orientazioari buruz, bai eta bazterketari eta ikusezintasunari aurre egiteko aukeratu dituzten moduei buruz ere. Era berean, gazteak mintzatu ziren espazio propioak izateko beharraz beren istorioak kontatzeko, elementu komunak aurkitzeko eta politikoki iritzia emateko, eta, horrela, gizartean oraindik dagoen bifobiaren aurka borrokatzeko.
OHARRA: Dokumentazio zentroko material oro kontsultagai dago, eta maileguan har daiteke