- Herritarrek eurek erabaki behar dutela administrazioarekiko harremanetarako kanala berretsi du Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailburuak
- Sailburuak nabarmendu duenez, haren izenean beharrezko izapide guztiak eginez pertsona interesdunari laguntza ematen dion funtzionario gaituaren aukerak harrera ona izan du: joan den maiatzetik hona 5.000 arreta egin dira bide horretatik
- Iaz Zuzenean zerbitzuak 300.000 pertsona baino gehiago artatu zituen bere bulegoetan
Gobernantza Publiko eta Autogobernuko Sailburuak berritu egin du herritarrei kanal anitzeko eta kalitatezko arreta ematearen aldeko apustua, herritarrek erabaki dezaten zer bide erabili une bakoitzean herri administrazioekin komunikatzeko. Olatz Garamendik herritarrak erdigunean kokatzen duen administrazio digitalaren eredua defendatu du, zeinean aurrez aurreko eta telefono bidezko arretak bere lekua duten.
Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailak herritarren arretaren arloan dituen lehentasunei buruz Legebiltzarrean egindako galderari erantzunez, Garamendik berretsi du pertsona guztiek eskubidea dutela administrazio publikoarekin harremanak izateko kanala aukeratzeko.
Sailburuak adierazi du herritarrentzako arreta zerbitzu publikoaren funtsezko zati bat dela, eta arreta presentzialak eta telefonikoak bere horretan jarraitu behar dutela, euskal herritarren eskura jarritako zerbitzu digitalen katalogoa handitzen joan ala ez.
Datuek erakusten dute helburu hori sendotzen ari dela eta onarpen maila handitzen ari dela. 2022an, Zuzenean zerbitzuak 300.000 pertsona baino gehiago artatu zituen, batez beste 1.200 pertsona baino gehiago egunean. Telefonoz 280.700 pertsona inguru artatu ziren, 1.115 egunero. Beste arreta kanal batzuk ere erabiltzen dira, hala nola komunikazio-postontzia edo Telegram. Erabiltzaileek 10etik 8,8ko gogobetetze mailarekin bermatu dute zerbitzu hori. Euskal herritarrek ere bermatzen dute Zuzenean zerbitzuaren bulegoetan arreta jasotzeko aurretiazko hitzorduaren aukera, 10etik 8,7ko puntuazioa eman baitiote berriki egindako azterketa baten arabera. Aukera horrek arreta pertsonalizatuagoa eta eraginkorragoa ematen du, eta jende pilaketak eta itxaronaldiak saihesten ditu.
Gobernantza Publiko eta Autogobernu Sailak administrazio publikoko funtzionario gaituen aukera bultzatu du, trebetasun digitalik ez duten pertsonei Zuzenean-en bulegoan bertan funtzionarioen laguntza emateko aukera emateko. Horrela, eten digitalaren inpaktua arintzen da. Zerbitzu horrek harrera ona izan du, eta 2022ko maiatzaz geroztik 5.000 arreta inguru eman dira bide horretatik.
Bere hitzaldian, Garamendik herritarrei arreta integrala eta kanal anitzekoa emateko eta zerbitzu publikoak bitarteko elektronikoen bidez eskuratzeko dekretu-proiektuari buruzko xehetasun batzuk aurreratu ditu. Dekretuak, besteak beste, arreta horren printzipio orokorrak, herritarren eskubideak eta betebeharrak edo arreta ereduak arautuko ditu.