Euskotrenek, Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren mendeko sozietate publikoak, proba-faseen azken faseari ekingo dio, apirilaren 11n Gasteizko tranbiak merkataritza-zerbitzua has dezan Salburuaraino. Adar berriak funtzionatzen duen lehen egunean, bidaiak doakoak izango dira, herritarrak tranbia-sarea zabaltzeko ibilbidearekin ohitu ahal izan daitezen (geralekuak, ordutegiak, etab.). Gainera, Euskotreneko taldeak tranbiaren helmugei eta funtzionamenduari buruzko informazioa emango du apiril osoan zehar, bai unitate barruan, bai geralekuetan.
Apirilaren 11 baino lehen, hamar eguneko epea irekiko da «zuri-martxa» delakoa garatzeko, bidaiaririk gabeko merkataritza-zerbitzu berria simulatzeko, sistema guztien benetako denborak eta funtzionamendu egokia egiaztatzeko. Salburuarako adarra irekitzeak burualdeak eta helmugak berrantolatzea dakar. Horrela, apirilaren 1etik aurrera tranbiak Abetxukotik Unibertsitatera joango dira, eta Ibaiondotik Salburuara, nahiz eta Florida – Salburua tartean oraindik bidaiaririk gabe ibiliko diren. ‘Ibilbide zuriak’ ez du eraginik izango zerbitzuaren maiztasunean -15 minututik behin mantentzen da-, baina tranbiaren ohiko igarotze-orduetan gutxieneko aldaketak eragingo ditu, helburua apirilaren 11tik aurrera eskainiko den ordutegia ahalik eta gehien egokitzea baita.
Euskal Trenbide Sarea (ETS) trenbide azpiegituren kudeatzaileak adar berria eraikitzeko lanak bukatutzat eman zituenetik, Euskotren egiten ari den proben azken fasea ‘ibilaldi zuria’ da. Urtarrilaren 10ean galiboaren egiaztapenak hasi ziren, tranbia-unitateek bide eta instalazio berrietan behar bezala zirkulatzen dutela egiaztatzeko, eta ordutik lan hauek egin dituzte:
- Bide-seinaleak: Vitoria-Gasteizko kaleetako tranbia, oinezko eta gainerako erabiltzaileen zirkulazioaren kudeaketa optimoa eta segurua lortzeko probak.
- Proba dinamikoak Vitoria-Gasteizko tranbien zerbitzuko 600 serieko unitateekin, unitate horiek tarte berrian zirkulazioaren segurtasuna egiaztatzeko. 500 serieari dagozkionak martxoaren amaieran izango dira.
- Erabiltzaileentzako informazio-sistemen probak, ontziratutako sistemak tranbia-zerbitzuari buruz herritarrei eman beharreko informazioa behar bezala ematen duela egiaztatuz.
Prozesu hori apirilaren 11n amaituko da, 2,5 kilometroko trazadura berria martxan jarriz, eta bost geraleku berri (Santa Luzia, Iliada, Nikosia, La Union eta Salburua) jarriko dira Arabako hiriburuko tranbia-sarean.
2020ko otsailean Unibertsitateko adarra martxan jarri ondoren, Salburua auzo gaztearen garaia iritsi da. Gaur egun 20.000 pertsona inguru bizi dira auzo horretan, eta hazten ari da. Tranbiaren luzapenari esker, Salburua, Judimendi eta Santa Luzia hiriburuaren erdialdearekin eta iparraldearekin hobeto lotuko dira, eta autobus-geltoki berrira eta unibertsitate-eremura ere iritsiko dira. Salburuarako adarrari esker, 3.700 bizilagunek tranbia-geraleku bat izango dute etxetik bost minutu baino gutxiagora, eta 18.300ek hamar minutu baino gutxiagora.
Tranbia auzo horretara iristeak 25 milioi euro inguruko inbertsioa ekarri du, eta Eusko Jaurlaritzak %65 finantzatu du; gainerako %35a, berriz, Gasteizko Udalak eta Arabako Foru Aldundiak eman dute, erdibana.