Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailak 1,3 milioi euro bideratuko ditu Zumaiako geltokiaren irisgarritasuna hobetzera eta, oro har, instalazioak eraberritzera. Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoaren bidez egingo du. Erakundearen azken kontratazio-mahaiak argi berdea eman dio proiektuari, eta obrak hasi eta 12 hilabeteko egikaritze-epea egongo da proiektua gauzatzeko.
Proiektuaren helburu nagusia Zumaiako geltokiaren irisgarritasun-baldintzak hobetzea da, sareko puntu beltzen azterlanean antzeman diren gomendioak kontuan hartuta. Gomendio horiek, duela urtebete Euskal Trenbide Sareak argitaratu zuen Euskal Trenbide Sareko geltokiak genero-ikuspegiarekin diseinatzeko irizpideen Liburu Zurian daude jasota. Esku-hartzerik garrantzitsuena sarbideko beheko pasabidearen ordez edukiera bikoiztuko duen eta nasetara igogailuaren eta eskailera finkoen bitartez konektatuta egongo den beste bat jartzea izango da.
Zumaiako geltokiak 700 eta 2.500 erabiltzaile arteko trafikoa du egunean, batez beste. Eraikina estilo neoeuskaldunekoa da eta Ramón Cortázar arkitekto gipuzkoarrak proiektatu zuen. 1981era arte, Bilbo-Donostia linearen eta Urolako trenbidearen arteko interkonexiorako geltokia izan zen, eta linea bakoitzerako eraikin bat zuen. 1988an Urolako trenbidearen ustiapena amaitu zenean, eraikinetako bat kendu egin zen, eta Urolako trenbidearenak jarraitu zuen martxan, gaur egungo geltokiak, hain zuzen.
1995ean Zumaiako geltoki intermodal berria inauguratu zen, eta autobus geltokiak terminalaren ondoan zeuden. Gaur egun, erabiltzaileak Hegoalde eta Estazioko kaleen arteko bidegurutzetik sartzen dira geltokira, arrapala eta eskailera finkoen bidez nasekin lotura ezartzen duen beheko pasabide batetik.
Lanen deskribapena
2,4 metroko zabalerako egungo azpiko pasabidearen ordez lurpeko pasabide berri bat jarriko da. Horren barne-zabalera erabilgarria 5,00 metrokoa izango da. Nasekiko konexioa igogailuaren edo eskailera finkoen bidez egin ahal izango da. Igogailuek 8 pertsonako edo 630 kg-ko edukiera izango dute, eta mugikortasun urriko pertsonentzat egokituta egongo dira.
Geltokiko egungo zoladura osoa osorik aldatzea ere aurreikusita dago, bi nasetarako eskaileren aztarnak barne, baita nasen eta eskaileren arteko azpiko pasabidearen egungo alikatatua ordeztea ere.
Proiektuak, halaber, nasa arteko azpiko pasabidearen, eskaileren eta proiektatutako azpiko pasabide berriaren argiak aldatzea eta bi nasetako eskaileretan eskudel bikoitza jartzea ere jasotzen du.
Igogailuak instalatzeari esker, egungo arrapalak bete eta itxi ahal izango dira, baliogabetutako oinplanoko azalera arrapala gisa aprobetxatuz, nasen azalera erabilgarria handitzeko.