Tokiko merkataritza itsasoko zaborren aurkako «Zero Zabor Uretan» kontzientziazio kanpainan inplikatu da

0

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak eskerrak eman dizkie gaur Pasaian Mater itsasontziko arduradunei, itsasoko zaborren eta ingurumenaren inguruan egindako sentsibilizazio eta kontzientziazio lan nabarmenagatik. Ekimen garrantzitsu hori babesteko ahaleginean, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak bigarren urtez jarraian eman du babesa, eta tokiko merkataritza ere sartu da zeregin horretan.

Javier Hurtadok nabarmendu du tokiko merkataritzak jasangarritasun-gaietan duen inplikazioa gero eta handiagoa dela merkatarien eta kontsumitzaileen artean, Euskadiko Merkataritzaren Behatokiaren azterketek adierazten dutenez. «Horregatik, kontzientziazio hori sustatzen eta iraunkortasun-estrategiak indartzen jarraitzea funtsezkoa da», azpimarratu du. Karbono-aztarnaren murrizketa, ekonomia zirkularra eta km0-aren aldeko apustua bezalako kontzeptuek gizartean eragin handia izan dute eta adin-segmentu guztietan baloratzen dira. »

Sailburuak nabarmendu du garrantzitsua dela jasangarritasunari buruzko kontzientziazioa erosketa-erabakietan islatzea, eta azpimarratu du gure egungo kontsumoak eraiki nahi dugun gizartea definitzen duela. Ildo horretan, erakundeek ahaleginak areagotu behar dituzte merkatarien eta kontsumitzaileen artean kontzientziazio eraginkorra sustatzeko.

Sailaren lehentasuna da merkataritza-jarduera indartzen laguntzen duten eta ildo estrategikoak sustatzen dituzten ekitaldiak eta ekintzak babestea, hala nola iraunkortasuna. Gainera, hurbileko merkataritzarekiko kontzientziazioa eta haren balorazio soziala sustatu nahi da.

MATER, ingurumen-hezkuntzako zentro berritzailea, Itsasontzi Museo Ekoaktiboa bihurtu da, gizartea ingurumenaren kontserbazioan sentsibilizatu eta inplikatzeko tresna paregabea. Itsasontzia kapitaintzen duen ITSAS GELA – AULA DEL MAR elkartea 20 urtetik gorako esperientzia duen irabazi-asmorik gabeko erakundea da, eta itsasoaren errespetua, babesa eta gozamena sustatzen ditu.

Jarduera aipagarrienen artean, Ontzi Museorako bisitak, itsasontziko tailerrak, ibilbide gidatuak, itsasorako irteerak, ekojarduerak, ontziko egonaldiak, itsas trainingak eta esperientzia pertsonalizatuak daude.

Gaur egun, ZERO ZABOR URETAN kanpaina egiten ari dira. Kanpaina horren bosgarren edizioaren helburua da itsas zaborren arazoari heltzeko hausnarketarako eta konponbideak bilatzeko prozesu parte-hartzailea sortzea. Kanpaina honek gizarteko hainbat eragile inplikatzen ditu eta MATER ontzi-museoan garatzen da, euskal kostalde osoan zehar nabigatuz.

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila elkarlanean aritu da kanpaina honetan, eta jarduera osagarri bat babestu du: portu bakoitzean pintxo potea, parte hartzen duten saltoki guztientzat, eta bi plaza zozkatu dira hurrengo portura nabigatzeko. Materra iritsi den portuetako tokiko merkataritzaren parte-hartzea nabarmena izan da, NI ITSAS ZAINDARI kanpainako kartelak, Zero Zabor Uretan programazioko kartelak eta bertako haurrek egindako mezuak zabaldu baitira.

Mater itsasontziak eta ITSAS GELA – AULA DEL MAR elkarteak egindako sentsibilizazio- eta kontzientziazio-lana ahalegin baliotsua da ingurumenaren babesa eta merkataritza iraunkorra sustatzeko. Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak merkataritza-jarduera indartzen eta gizartearen onurarako iraunkortasuna sustatzen duten horrelako ekimenak babesten jarraituko du.