Deskarbonizazioa, ekonomia berdea eta Adimen Artifiziala hiru erronka, edo aukera, dira, industria-sektore guztien etorkizunean oso presente daudenak. Logistika barne. Horregatik, Bizkaiko Bilogistik bezalako enpresek ez dituzte joera horiek bistatik galtzen eta aktiboki parte hartzen dute joera horietan: enpresa Hidrogenoaren Euskal Korridoreari atxikita dago eta Espainiako industriaren Adimen Artifizialeko lehen partzuergoko kide da, IndesIA.
Bilogistik, irtenbide logistiko integralak eskaintzen dituena, 2012ko ekainean jaio zen, errepideko garraioaren sektorean, zerbitzuen sektorean eta logistikan esperientzia zuten hiru bazkideren eskutik. Haren lankidetzatik sortu zen bezero bakoitzaren behar logistikoen estaldura orokorrera bideratutako enpresa bat, azken urteotan espezializazio handiagorantz eboluzionatu duena. German Montalbán Ruiz zuzendari komertzialak azaldu duenez, “gure bezeroen produktuak jatorritik helmugara ahalik eta segurtasun-berme handienekin eta kostuetan eraginkortasun handienarekin bidaiatzeko lan egiten dugu, lurretik, itsasotik edo airetik”.
Zehazki, enpresak garraio multimodala, itsas pleitak, ontzien kontsignazioa, salgaien biltegiratzea, agente transitarioak eta aduana-salgaien kudeaketa egiten ditu. Horrekin, nazioko eta nazioarteko merkatuetan jarduten du, batez ere Europan, baita Asian eta Amerikan ere. Montalbanen ustez, bezeroei emandako balio erantsiak bereizten du enpresa bere sektorearen barruan, eta horretan oinarritu da bere lehiakortasun-estrategia: “Bezeroari puntako zerbitzu integral batean oinarritutako balio-proposamen bat eskaintzera bideratutako eraldaketa baterantz eboluzionatu dugu”.
Deskarbonizazioa eta Adimen Artifiziala
Baina enpresa, eskaintzen duen zerbitzuan ez ezik, industriaren egungo joeretan eta datozen urteetarako dauden erronketan ere zentratuta dago. Ildo horretan, Bilogistik Hidrogenoaren Euskal Korridorearekin bat egin du 2022-2026 aldirako, hau da, euskal industria deskarbonizaziora eta ekonomia berdera bideratzeko proiektu estrategikoarekin.
“Hidrogenoaren Euskal Korridorearen garapena bi fasetan planteatzen da. Lehenengoa 2026an osatuko da, eta 1.300 milioi euroko inbertsioa izango du, urtean 20.000 tona hidrogeno berde ekoizteko. Edo, deskarbonizazioari dagokionez, urtean 1,5 milioi tona CO2 isurtzea saihestea esan nahi duena”, azaldu du Montalbanek.
Zifra horietatik 650 milioi euro hidrogenoa ekoizteko erabiliko dira, Abantoko Parke Teknologikoa, Bilboko Portua eta Petronorren beraren ekoizpen-prozesua elikatuko dituzten hiru instalaziotan (Korridorea barne) banatutako 112 Mw-ko ahalmenarekin. “Gainera, biogasa sortzeko instalazio bat instalatuko da, eta horrek hidrogenoa lortuko du hiri-hondakin solidoetatik abiatuta”. Beste 250 milioi euro garapen teknologiko eta industrialerako eta digitalizazioa sustatzeko erabiliko dira.
Azkenik, etxebizitza-, industria- eta mugikortasun-sektoreetako hidrogeno berdearen aplikazioak ikertzeko 50 milioi inbertituko dira. “Hain zuzen ere, mugikortasunaren eta banaketaren logistikaren adar horretan parte hartuko du Bilogistikek, eta hidrogenoaren bi trakzio-buru txertatuko ditu proiektuan, produktuak Petronorreko findegitik garraiatzeko”, gehitu du Montalbanek.
Bilogistik ere ez da arrotz gaur egungo joera handienetako batetik, Adimen Artifizialetik. “Interesgarria iruditu zitzaigun IndesIA -rekin bat egitea hainbat arrazoirengatik. Nabarmentzekoak dira elkarlana eta baterako ikaskuntza, baliabide partekatuak eskuratzea, jardunbide hobeak garatzea eta prestakuntza. Arrazoi hauek eta gehiago lagun diezagukete Adimen Artifizialaren arloan lehiakor eta abangoardian mantentzen“, ondorioztatu du Montalbanek.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.