Aipamen berezia Arkitekturako Goi Eskola Teknikoaren proiektu batentzat

0

Euskal Herriko Unibertsitateko Iraunkortasunerako eta Gizarte Konpromisorako Zuzendaritzak garatutako Bizia Lab Campus programaren esparruan, Euskal Herriko Arkitektoen Elkargoak (EHAEO) Gipuzkoako Ordezkaritzan aitortu du Arkitekturako Goi Eskola Teknikoko diziplina anitzeko talde bat, Iñigo Rodríguez Vidal irakasleak koordinatuta. «Unibertsitateko barne-espazioetako airearen kalitateari buruzko proiektu pilotua» izeneko lanak aipamen berezia jaso du, Ingurumen modalitatean (9. GJH), erakunde horrek antolatzen dituen Hiri eta Komunitate Jasangarrien GJH Sarietan.

Saritutako proiektuaren helburua administrazio eta zerbitzuetako langileen, ikasleen eta irakasle eta ikertzaileen arteko lankidetza-ingurune bat abian jartzea da, Euskal Herriko Unibertsitatearen barruan iraunkortasun-hondarrei erantzuteko, Gipuzkoako Campusa bera laborategi gisa erabiliz. «Gure proiektua 5. erronkaren barruan dago (Unibertsitate Osasungarria) – azaldu du Jorge Otaegi CAVIAR ikerketa-taldeko kide eta saritutako lanean parte hartu duenak-, eta aireztapen mekanikorik gabeko unibertsitate-espazioetako irakaskuntza- eta administrazio-espazioen aireztapen-praktikei buruzko ezagutza biltzen saiatzen da, Barneko Airearen Kalitateko Informazio-sistemak (CAI) dituzten espazioen eta informaziorik gabeko espazioen arteko leihoen gaineko eragiketa-praktiken konparazio bat egiten. Proiektuaren beste helburuetako bat da jardunbide egokiak sortzea antzeko ezaugarriak dituzten unibertsitate-espazioetan (ikasgelak, bulegoak…) LHIa hobetzeko, eta airearen kalitate nahikorik ez duten espazioak berritzeko erabakiak hartzeko metodologia diseinatzea «. Proiektu horren ondorioz, bi argitalpen egin dira: ‘Response to the COVID-19 Pandemic in Classrooms at the University of the Basque Country through a User-Informed Natural Ventilation Demonstrator’ e ‘Integration of Indoor Air Quality Concerns in Educational Community Through Collaborative Framework of Campus Bizia Lab of the University of the Basque Country’.

Beste alde batetik, proiektu honen irakaskuntzaren zati gisa, Gradu Amaierako Lan batzuk eta Master Amaierako Lan batzuk sustatu dira gai horrekin lotuta, «nahiz eta azken lan horiek Arkitekturako Goi Eskola Teknikoan (Arkitekturako Oinarrietako Gradua eta Gaikuntza-masterra) duten izaeragatik, ez diren gaiari buruzko ikerketa-lan esklusiboak, baizik eta arkitektura-proiektuak, non aireztapen natural edo hibridoaren gaia txertatu den, irakaskuntzako espazioetan eta unibertsitatean osasuna ardatz hartuta. Adibide gisa, Alejandro García Clementeren Gradu Amaierako Lana (Gipuzkoako Campuseko Haurtzaindegia) edo nire Master Amaierako Lana (Nekazaritza Eskola Jaizubian) aipa ditzaket. Unibertsitatetik kanpoko irakaskuntza-espazio bat zen, aireztapen hibridoko sistema bat ere diseinatu zen, eta artearen egoera moduko testu bat eta halako sistema baten justifikazio arauemaileari aurre egiteko moduari buruzko hurbilketa nahiko garatu bat jasotzen zituen «, ondorioztatu du Jorge Otaegik.

Orain, saritutako diziplina anitzeko talde hau proiektu berri bat prestatzen ari da Campus Bizi Lab programaren egungo deialdirako. Proiektu hori laborategi motako ikasgela batekin loturik dago, eta, besteak beste, Barne Ingurunearen Kalitatearen gaia (Indoor Environment Quality), airearen kalitatearen, erosotasun termikoaren, argi-erosotasunaren eta konfort akustikoaren arteko lotura irakaskuntzara hurbiltzeko balio du. Iñigo Rodríguez Vidal eta Jorge Otaegi kide dituen CAVIAR Ikerketa Taldearen ikerketa-ildoetako bat da.