Mairu, enpresen eraginkortasuna handitzeko software pertsonalizagarria

0

“Dauden software soluzioak jostailuak balira, Mairu fondorik gabeko Lego piezen kutxa bat izango litzateke”, dio Jon Ander Fidalgok, tresna digital honen business developer –a. Hodeia Digital da enpresen eraginkortasuna handitzera bideratutako irtenbide hau bultzatu duen enpresa. “Tresnak sortzeko aukera ematen du, informatika-sailaren mende egon gabe, plantako prozesuak automatizatzeko eta papera murrizteko”.  

Mairuren eta enpresaren beraren jatorria 2015ean dago, Bilbon, Unilever enpresaren Leioako fabrikak egindako eskaera baten ondorioz. Informazioa bilatzeko prozesua errazteko beharra zegoen; izan ere, hainbat kudeaketa, hala nola iturri analogikoak edo digitalak kontsultatzea edo datuak sendotzea, jarduera ez-produktiboak ziren enpresarentzat, eta, gainera, langileen denboraren zati bat kontsumitzen zuten. 

Hodeiak BuildApp sortu zuen, Mairuren aurrekoa, tresna oso bat, bertan zegoen informazio guztia zentralizatu eta erakundearen zerbitzura jartzeko aukera ematen zuena. Arrakasta kasu horren ondoren, Unileverrek aplikazioaren aldeko apustua egitea erabaki zuen, eta Poznaneko (Polonia) eta Thayngengo (Suitza) lantegietan testatzea. “Bi lantegietako emaitza ona izan zen, eta Unileverrek BuildAppen aldeko apustua egitea erabaki zuen, digitalizazio-egituraren oinarri gisa, gaur egun ditugun 160 landareetara arte haziz”, dio Fidalgok. 

2019tik aurrera, Hodeia Digital beste enpresa multinazional batzuekin lanean hasi zen, bere prozesuen eraginkortasunean lagunduz, eta horrek 35 herrialdetan baino gehiagotan egotea eta gaur egun 10.000 erabiltzaile aktibo baino gehiago izatea ekarri dio. Zehazki, Hodeia Digitaleko merkatu naturalak kontsumo handia eta automozioa dira: “Horietan daude enpresaren oinarriak, eta han dugu know-how gehien, nahiz eta, 2022tik, eta gure Mairu software berriari esker, sektore berrietara zabaldu garen”. 

Mairuk diseinu modular eta no-code bat du, “eskalagarritasun eta aldakortasun paregabea eskaintzen diona”. Osagai adimendunak ditu (aipatutako “Lego-piezak”), elkarren artean konbinatu daitezkeenak, enpresa bakoitzak behar dituen tresnak sortzeko. “Horrek aukera ematen digu bertikal askotan hazteko, hala nola kalitatean, produkzioan, mantentze-lanetan edo segurtasunean, eta Business Intelligenceko gure panelean atzemandako datu guztiak zentralizatzeko, bistaratze azkar eta pertsonalizatua egiteko”, azaldu du Fidalgok. 

Abantaila nagusien artean, hain zuzen ere, Informatika sailaren mende ez egotea dago: “Software tresna bat hartzeko erritmoa IT sailak ezartzen du, eta gure esperientzian hori akats bat da: kostuak handitzen ditu, denborak moteltzen ditu eta zaila da beharrezko zehaztapenak transmititzea. Mairuk paradigma hori hausten du eta prozesuak hobetzeko tresna digitalak sortzeko aukera ematen die bertatik bertara ezagutzen dituztenei. Gainera, ikaskuntza-kurba oso txikia du: 2 eguneko prestakuntzarekin eta gure baliabide-liburudendarekin, edozein pertsona da Mairu sortzen eta erabiltzen hasteko gai, inolako ezagutza teknologikorik behar izan gabe”. 

Gainera, Fidalgok dioenez, tresna bizia denez, balio handiagoa emateko behar duen edozein aldaketa edo hobekuntza “edozein unetan eta minutu batzuetan egin daiteke”. Horrek bereizten du bere sektorearen barruan: enpresaren prozesuetara egokitzen da erabat. “Merkatuko software gehienek aurrez definitutako diseinua eta funtzionamendua dute, eta enpresa bakoitzak bere prozesuak egokitu behar ditu horietara. Mairuk, aldiz, zure fabrikaren beharretara hobekien egokitzen den fluxua definitzeko eta tresnak sortzeko aukera ematen dizu”. 

Hodeia Digitalek bere esperientzia elikaduran eta automobilgintzan oinarritu badu ere, Mairu beste edozein sektoretan aplika daiteke. Izan ere, enpresak bezero garrantzitsuekin lan egiten du dagoeneko, “batez ere Euskadin, erraztasun geografikoagatik, eta hainbat proiektu abiatzen ari gara Alacanten, Andaluzian, Galizian eta Katalunian. Gaur egun ezagutzen ditugun enpresetako batzuk Okin (Zumaiako lantegian) eta Eceiza (Ibarran) dira”. 

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.