Middin startupak esperientzia birtualak eskaintzen ditu genero-berdintasunean eta sexu-hezkuntzan trebatzeko

0
PRUEBA

Jolasten ikasiz, ikasten jolastuz. Honako hau da, Middin startup gipuzkoarra bultzatzen duen filosofia da. Enpresa honek e-learning eta murgiltze-esperientzietan trebatzeko plataforma gamifikatu bat garatu du, berdintasunean eta sexu-hezkuntzan auto-ikaskuntza ahalbidetzen duena.

Tresna errealitate birtualean oinarritzen da desberdintasuneko eguneroko egoerak simulatzeko. Bere helburua hauek identifikatu ondoren, pertsonei egoera hauei jarduteko eta aurre egiteko tresna erabilgarriak ematea da. “Plataformak genero-berdintasunari eta sexu-hezkuntzari buruzko prestakuntza eskuratzeko aukera ematen du, programatutako ikastaroren bidez. Erabiltzailea edozein gailu eta sistema eragiletatik konekta daiteke, eta bere jardueraren diagnostikoa eta erregistroa lor ditzake, bai eta bere prestakuntza bermatzen duen ziurtagiri bat ere”, azaltzen dure bere arduradunek.

Startup gazte honek asmatutako tresna birtuala gailu anitzekoa da, eta edozein VR betaurrekoetatik, mugikorretik edo tabletatik konekta daiteke. Abantaila horiekin batera, edozein sektore eta bezerotara egokitzeko aukera eskaintzen du. Plataformak eskaintzen dituen ikastaroak, bereziki, gazteei zuzenduta daudenak, sexu-hezkuntzaren sozializazioa eta sustaparen balioak zabaldu nahi ditu. “Pertsonen ohiko zalantzak eta interesak konpontzeko balio izatea nahi dugu, baita gizarte justuagoa eta iraunkorragoa sortzeko balioak eta tresnak helarazteko ere”, azaldu dute Middinetik.

Enpresa honek ikastaro bakoitza sortzeko prozesua bezeroarekin bilera batekin hasten da, erabiltzaile potentzialaren beharrak detektatzeko eta ikastaroaren gaiak adosteko balio diena. Lehenengo hurbilketa hori egin ondoren, Middinek garatu nahi dituen gaitasunak, eman beharreko prestakuntzak eta landu beharreko arloak biltzen dituen edukiaren garapena jartzen du abian. “Fase hau bezeroarekin batera sortu behar da, ezinbestekoa baita prestakuntzak ondo diseinatu eta garatzeko”, azpimarratzen dute. Hirugarren fasea teknologia garatzera bideratuta dago, garatu nahi diren ezaugarrien eta funtzionalitateen arabera. “Beste plataforma batzuekiko bateragarritasuna aztertzen dugu, baita hainbat baliabide eta materialen gordailuak ere, prestakuntzak profil desberdinetan sailkatzeko”, diote. Azkenik, prozesua garatutako teknologiaren testatzearekin amaitzen da, behin betiko merkaturatu aurretik egon daitezkeen aldaketak identifikatu eta gauzatzeko balio duena.

Euskal konpainia teknologiko gorako honek abian jarritako proiektu nabarmenetako bat 2021ean hainbat tresna birtual martxan jartzea izan zen, Astigarragako Gaztelekuko 12 eta 14 urte bitarteko gazteen genero-berdintasunaren eta sexu-hezkuntzaren gaia lantzera bideratua zegoena. Neska-mutilek betaurreko birtualak erabil zitzaketen egunean bizi dituzten eta gai horrekin lotuta zeuden egoerak ikasten zituzten bitartean. “Gure asmoa gazteengan egunero bizitzen diren egoera horiei buruzko hausnarketarako leiho bat irekitzea izan zen”, jakinarazten du  Leyre Jaureguik, proiektuaren arduradunetako batek, Diario Vasco egunkarian argitaratutako elkarrizketa batean.

Bestalde, esperientzia birtual bakoitzean  jorratzen diren diren materialak oso mota desberdinetakoak dira. Horrela, asmatutako jolasaren bidez, hamar esperientzia desberdin planteatzen dira, emozioen kudeaketa, sexu-osasuna, berdintasunean oinarritutako bizikidetza, aniztasuna, estereotipoak, identitatea edo plazer erotikoa bezalako gaiak lantzen dituzten bost unitate didaktikotan banatuta. Horietako bakoitzean, erabiltzaile gazteak 360º-ko esperientzia birtual interaktiboak bizitzen ditu, eta horietan, egoeraren garapenean eragina izango duten erabakiak hartu beharko ditu.

Sortzen ari diren teknologiekin soluzio digitalak ematen ditugu, elkarrizketarako, hausnarketarako eta ikaskuntzarako espazioak sortuz, desberdintasuna gogor kritikatzeko eta pertsonek aldatzeko duten gaitasuna garatzeko helburuarekin”, diote Middinetik.

info+: wearemiddin.com