Campus To Business enpresak 21 urte daramatza aholkularitzaren eta prestakuntzaren sektorean murgilduta, baina egia da, enpresako gerenteak, Álvaro Sabasek, adierazten duen bezala, “merkatuak prestakuntzaren arloan ezagutzen gaituela gehien”. Horrela, erabiltzaile-informatikako ikastaroak edo IKT zerbitzuak eskaintzen ditu, baina espezializatuagoak ere bai, hala nola datarekin, big datarekin, adimen artifizialarekin, zibersegurtasunarekin, machine learning-arekin edo programazio-lengoaiekin lotutakoak. Gainera, hainbat enpresa eta erakunde trebatzen ditu talentuari eta estrategiari dagokienez.
Bilboko enpresa akademia gisa hasi zen unibertsitarioei enpresa- eta informatika-eskolak ematen. Negozio-eredu hori, 2000. hamarkadaren hasieran, testuinguruan jarrita, Sabasen arabera, “berritzailea” zen. Unibertsitateekin batera lan egiteko ere jaio zen, eta harreman horrek gaur egun ere jarraitzen du. Hala, C2Bek Mondragon Unibertsitatearekin eta UPV/EHUrekin kolaboratzen du.
Alde batetik, “Arrasateko LEINN graduan Bizkaia Talent-en hainbat ediziotan parte hartu dugu, eta bertan metodoari jarraituz eta enpresa alderdia irakatsiz, Bizkaiko Foru Aldundiaren Talentia Challenge-rako proiektuetan lagundu dugu”, azaldu du Sabasek. Era berean, Mondragonen eta Innobasqueren eskutik, RIS3 estrategiaren barruko negozio-eredu baten prestakuntza- eta berrikuntza-proiektuetan lan egiten du. Bestetik, UPV/EHUrekin, C2Bek Office 365en tresnak hartzeko prozesuan lagundu du, eduki guztiak prestakuntza-mailan diseinatuz eta ezarpen-prozesuan lagunduz.
Campus To Business-eko bezeroei dagokienez, askotarikoak dira, bai instituzionalak bai pribatuak. Petronor, Iberdrola, Albacora edo Kutxabank bezalako enpresa handiek konfiantza handia izan dute Bilboko enpresarengan, baina ETEekin ere modu aktiboan egiten du lan, eta Sabasek argi eta garbi dio elkarreragiteko modua aldatu egiten dela negozioaren tamainaren arabera: “Enpresa handian solaskide asko daude, prozesu asko. Fluxuak ordenatuagoak eta finkatuagoak izaten dira, beraz, beharra nola sortzen den eta nola konpontzen den logika desberdinetatik abiatzen da. Enpresa txiki eta ertainekin konponbide malguagoak, abilagoak, bizkorragoak eta pertsonalizatuagoak behar dira”.
Esperientzia urte horiek guztiek eta bezero desberdinekiko tratuak aukera eman diote C2Beri irakasteko metodoak doitzeko eta prestakuntzaren kudeaketan ezagutza handiagoa lortzeko. Horrela, “Learning Center” izeneko zerbitzu bat garatu du. Zerbitzu hori, Sabasen arabera, “360º da”, eta “prestakuntza-katalogoaren diseinua, plataformen sorrera, prestakuntza-fluxu kritikoak ezartzea, prestakuntza ematea, prestatzaileen prestakuntza, aginte-taulen bidezko metrikak edo People Analytics aplikazioa” biltzen ditu.
Bere data-proiektuak ere aipagarriak dira, bai prestakuntzan, bai data aplikatuaren inguruko aholkularitzan ere. “Oso gaitasun onak ditugu erakunde batek izan ditzakeen datu-eredu desberdinekin komunikatzeko, horiek optimizatzeko, informazio-gordailu onak sortzeko eta ustiapen ona egiteko, gero adimen artifizialeko prozesuen neurrira egindako diseinura bideratzen gaituena”, azaldu du C2Beko kudeatzaileak.
Era berean, Campus To Business-en historia osoan zehar formatzeko modua aldatuz joan da. Izan ere, Sabasek uste du COVID-19aren pandemia inflexio-puntua izan zela “mundu guztiarentzat”. “Pandemiaren ondorioz, prestakuntzaren espazio didaktikoa berriz definitu behar izan genuen. Horretarako, ikaslea eta prestatzailea berriz hezi behar izan ziren. Ez da gauza bera aurrez aurreko eskola bat edo online ematea. Dena aldatzen da”, azaldu du Sabasek.
C2Beko gerenteak aipatu du prestakuntza teknologikoak gero eta gehiago bilatzen duela aplikagarritasuna, eta, hori jakinda, “learning by doing” metodoa dela gehien eskatzen dena ikasleen artean. “Sektore teknologikoan talentuaren defizit izugarria dagoen ingurune batean gaude, non, gainera, profesionalak merkatuetan sartzeko eta reskilling-a egiteko abiadura hobetu daitekeen”, gehitu du Sabasek.
Campus To Business-en etorkizunari dagokionez, Sabasek dio “azpimarratzeko bi kontzeptu” daudela. Lehenik eta behin, “gure ildoa ‘Learning Center’ soluzio integral gisa ezartzen jarraituko dugu prestakuntza mailan, erakunde edo enpresa orok bere barne-ezagutza kudeatu, ikaskuntzak berritu eta ohiko ikaskuntzarekiko alternatibak sortu behar dituela ikusten dugulako”. Eta, bigarrenik, “smartworking-a; hau da, modu adimentsuagoan lan egitea pandemiaren ondoren sortu den lan-malgutasunaren bidez ikasi ahal izan ditugun gaitasunak eta baliabideak erabiliz”.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.