Irakurtzea, idaztea edo eragiketa matematiko errazak egitea haurtzarotik haurrei irakasten zaizkien oinarrizko nozioak dira. Hala ere, digitalizazioa eta teknologia berriak sektore guztietan modu ukaezinean agertzen diren mundu honetan, hezkuntza-jarduera berriak sortzen dira, beren gaitasunak adin goiztiarretan garatzeko aukera eman dezaketenak. Hori da Edurobotic -en apustua, ikasleentzako programazioa eta robotika eskaintzen baititu.
“Hainbat hilabetez ideia horren inguruan lanean aritu ondoren, azkenean enpresa 2014ko urtarrilean jaio zen”, gogoratzen dute Nuncy Gómez eta Sergio Martín sortzaileek. Ernamuina beste herrialde batzuetan dagoeneko agertzen ziren ekimenetan oinarrituta sortu zen, non txikienak programatzen hastera bultzatzen diren “irakurtzen hasten diren bezala, modu dibertigarrian. Gure leloa: eginez ikastea”.
Portugaleteko enpresak Bizkaiko herriko ikastetxe bat izan zuen lehen bezero, eta bertan ‘Programazioa eta robotika hezitzailea’ proposamena eskaini zuen ikasleentzat. Hamar urtean, eskaria handitu egin da, eta gaur egun 35 ikastetxetan dago, astero mila ikasle ingururekin.
Horrela, Edurobotic-ek STEAM arlo guztiak (science, technology, engineering, arts, mathematics) robotikaren, programazioaren, elektronikaren, 3D diseinuaren eta adimen artifizialaren bidez jorratzearen aldeko apustua egiten du. Horretarako, ikastetxeekin lan egiteaz gain, enpresak lokal propio eta irekia ere badu. “Lehen urteetan, Zitek Portugaleteko Eskola Nautikoan (Bilboko Ingeniaritza Eskolarena) dituen enpresen mintegian gune batez gozatu ahal izan genuen, eta 2020an, gure jarduerak ematen ditugun lokal hori ireki genuen, bulegoa eta biltegia izateaz gain”, gogoratu dute Gómez eta Martínek, gaur egun beste hamar pertsonarekin batera lan egiten dutenak.
Edurobotic-en hazkundeari esker, udaletara ere iritsi da, “haur eta gazteentzako robotikako eta programazioko jardueretan hezkuntza- edo ikaskuntza-esparrua aisialdiarekin lotzen duen proposamen erakargarria ikusi duten erakundeetara”, azaldu dute.
Eduroboticek inbertsio handia egin behar du ekipo informatikoetan, batez ere ordenagailu finkoetan eta eramangarrietan. “Beste inbertsioa hezkuntza-robotikako kitak dira. LEGO Education, Makeblock edo TTS bezalako markek garatu dituzten robot hezitzaileez ari gara, haurrak mundu zoragarri honetan murgildu ahal izan daitezen”.
Gómez eta Martínek diotenez, programazioan hezteak “ez du zertan IKTen arloan etorkizuneko karrera bat garatzeko bakarrik izan behar”, baizik eta “gaur egun, ikasketaren edo lanbidearen edozein arlotan, ordenagailu bati aurre egin behar diogu, eta ona litzateke gure burua horretarako prestatzea eta txikitatik programatzen ikasteak ekar diezazkigukeen gaitasunak eskuratzea (arazoak sinplifikatzea, arrazoiketa logikoa, taldean lan egitea…)“. Gainera, Edurobotic-en sortzaileen ustez, “haurrak aparatu horietatik bereiztea ezinezkoa bada, ez dirudi hain ideia txarra denik denbora horren zati bat pentsatzen eta sortzen ematea, soilik behatzen eman beharrean”.
Hezkuntza-esparruak erronka ugari ditu oraindik belaunaldi berriak etorkizunerako hobeto prestatzeko. Edurobotic-en sortzaileek uste dute zaila dela irtenbide edo aldaketa posibleak zehaztea, baina baieztatzen dute “dagoeneko hasiak garela ikusten ikasgeletan pantailak eta ordenagailuak sartzeak, zerbait gehiagorekin ez badoaz, baizik eta liburua gailu elektronikoarekin bakarrik aldatzen badugu, ez duela inolako aurrerapenik sortzen”. Horregatik, honako hau defendatzen dute: “Teknologiarekin batera, behar bezala erabiltzeko prest dauden irakasleak eta ikasleak egon behar dira“.
SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Smart Industry, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.