• BASQUE FOOD CLUSTERek eta AZTIk antolatutako sari-banaketa Food 4 Future feriaren esparruan egin zen, Bilbao Exhibition Centren (BEC).
• Euskal elikaduraren balio-katean parte hartzen duten enpresen lana eta dedikazioa aitortzen ditu lehiaketa honek.
Bilbon, 2024ko apirilaren 18an.- Ecolumber – Uriarte Iturrate taldea, gourmet Delicass produktu-marka eta Paturpat kooperatiba-sozietatea izan dira Euskadiko Elikadura Berrikuntzaren Sarien (BTEM) laugarren edizioko irabazleak.
BASQUE FOOD CLUSTERek eta AZTI zentro teknologikoak antolatutako sarien helburua da euskal elikagai-industriaren balio-kate osoan enpresek egiten duten lana, jardunbide egokiak, ahalegina eta ekarpen berritzailea aitortzea.
Apirilaren 16tik 18ra Bilbao Exhibition Centren (BEC) egin den Food 4 Future elikagaien berrikuntzari buruzko nazioarteko foro nagusian izan da sari banaketa-ekitaldia.
I+G snack produktuetan
Lehenik Ecolumber – Uriarte Iturrate enpresak Prozesuaren Berrikuntza kategoriako saria jaso zuen Air Nuts produktuagatik. Fruitu lehorren snack berritzailea da, eta goitik behera aldatu du sektorea, patentatutako teknologia bati esker, lau urtez ikertu eta garatu ondoren. Ikuspegi teknologiko horrek eta egungo kontsumitzaileen eskariak asetzeko duen gaitasunak aintzatespena ekarri diote.
“Produktuak ez du merkatuan bakarrik eragina izan, negozioan bertan ere eragina izan du, eta nazioarteko hedapena bultzatu du nazioarteko instalazio berri bat irekiz eta produktu-lerro berriak planifikatuz”, nabarmendu du epaimahaiak..
Patata-gama berria
Bestalde, Paturpat Merkatuko Berrikuntza kategorian V. gamako patata, kontsumorako prest dagoena, merkaturatzeagatik nabarmendu da. Produktu honek, kontsumitzaileei osasunari mesede egiteaz gain, elikagaiak alferrik galtzearen arazoa ere lantzen du, estandar estetikoak ez betetzeagatik baztertutako produktu elikagarriak birbaloratuz.
“Merkatuaren behar dinamikoak eta egungo kontsumo-joerak asetzen dituzten produktu berritzaileak egokitzeko eta garatzeko enpresak duen trebetasunak berrikuntzaren eta iraunkortasunaren erreferente gisa kokatzen du industrian”, erantsi du epaiak.
Pate begetalak
Azkenik, Delicass-ek Elikagai Produktuaren Berrikuntzaren Saria jaso du, guztiz begetalak diren paten lerroagatik. Jasangarritasuna eta osasuna gero eta handiagoak diren garai honetan, enpresak lortu du ohiko pateen dastamen-esperientzia parekatzea, alergeno nagusirik gabeko begetal aukera batekin, eta elikagaien kalitate eta segurtasunarekiko dedikazioa berresten duten ziurtagiriekin.
“%100 begetalak diren pate gama hauekin, Delicass-ek ez ditu kontsumitzaileen itxaropenak bakarrik betetzen, elikagaien industriaren estandarrak birdefinitzen ditu, zaporea, ongizatea eta erantzukizun ekologikoa bateratuz. Aitzindaria izan da foie-aren sektorea aldatzen, animalien aurkako tratu txarrak ezabatu ditu eta berrikuntza etikaren eta erantzukizun sozialaren sinonimo izan daitekeela erakutsi du”, esan dute adituek.
Ospe handiko adituek eta aurreko edizioetako enpresa irabazleen ordezkariek osatu dute epaimahaia.
Zehazki, honako hauek hartu dute parte ebaluazio-batzordean: Arantxa Oquiñena, Casa Eceizako zuzendaria; Begoña Julián, Goxorrubiko zuzendaria; Senén González, CEO eta La Cocina de Senéneko chef; eta aditu independenteak: Leire Bilbao, Innobasque-Berrikuntzaren Euskal Agentziako CEO; Carolina Pérez, CEBEKeko lehendakaria, Bizkaiko Enpresaburuen Konfederazioa; eta José María Bonmatí, AECOCko zuzendari nagusia.
BASQUE FOOD CLUSTER-eri buruz
BASQUE FOOD CLUSTERek euskal elikaduraren balio-kate osoko enpresen lehiakortasuna hobetzeko lan egiten du. Gaur egun, 140 konpainia, erakunde eta entitatek baino gehiagok osatzen dute sozietate-oinarria, eta horien artean daude azpisektore bakoitzeko enpresa liderrak. Hala, erakundea Euskadiko elikaduraren erreferentzia-eragile eta enpresa-sarearen eta erakundeen arteko solaskide nagusi gisa finkatu da. Bere helburu estrategikoetako bat sektoreko enpresei laguntzea da, merkatu-garapenean, berrikuntza teknologikoan eta berrikuntza ez-teknologikoan balio handia duten proiektu partekatuen lankidetza eta garapena sustatuz eta dinamizatuz, eta kontsumitzailearekiko ezagutza eta harremana, eta talentua erakartze eta leialtzea.