Duela 17 urte, prestakuntza eta hezkuntza modernizatzeko helburuarekin sortu zen Ikasplay. Teknologia digitalak panorama eraldatzen zuen testuinguru batean, irtenbide berritzaileak eta enpresa bakoitzaren beharretara egokitzeko modukoak emateko aukera identifikatu zuen. “Prestakuntza tradizionalaren eta etengabe eraldatzen ari den mundu digital baten eskakizunen arteko arrakala ixtea bilatzen dugu”, azaldu du Francisco Bodego enpresaren bazkide eta sortzaileak.
Sortzaileek berrikuntzarako zuten grinak eta ikaskuntza eta garapen profesionala hobetzeko nahiak prestakuntza-esperientzia murgiltzaileak eta oso elkarreragileak sortzera eraman zituen. Horretarako, enpresak azken belaunaldiko teknologia digitalak erabiltzen ditu, hala nola errealitate birtuala, gamifikazioa eta simulazio interaktiboak. Gainera, bere programak enpresa bakoitzaren behar espezifikoetara egokitzen ditu, bezero bakoitzarekin lankidetza estuan lan eginez bere helburuak lortzeko, bere errendimendua eta bere taldearen produktibitatea bultzatzeko.
Enpresak prestakuntza digitaleko zerbitzuen karta zabala eskaintzen du, hala nola online ikastaro interaktiboak diseinatzea eta garatzea; multimedia-edukiak sortzea; simulazioak eta joko serioak inplementatzea; enpresei aholkularitza ematea prestakuntza-estrategia berritzaileak sortzeko eta ezartzeko, eta haien plataforma didaktikoak pertsonalizatzea. Gaur egun, enpresaren nukleoa 6 kidek osatzen dute, baina Bodegok dioen bezala, “gure indarra ez da mugatzen gure talde nagusira bakarrik”. Hala, lankidetza-sare zabala du, hainbat arlotako aditu eta profesionalek osatua, bezero bakoitzaren behar eta gai espezifikoetara arin egokitzeko.
Ikasplayn, Bodegok dioen bezala, “harro gaude bezero anitz eta askotarikoak ditugulako, nazionalak zein nazioartekoak”. Horien artean, CAF, Orona eta Adif bezalako sektoreetan lider diren enpresak daude nazionalen artean eta BP eta DHL atzerritarren artean. Izan ere, bere ibilbidean zehar zenbait proiektu enblematikotan lagundu du, “hainbat sektore eta erronkatara egokitzeko dugun gaitasuna islatzen dutenak”, dio Ikasplayren sortzaileak. Adifekin eta Reale Segurosekin, adibidez, errealitate birtualarekin lotutako esperientzia murgiltzaileak garatu ditu, eta DHL eta BPrekin 3Dko ibilbideak eta simulagailuak sortu ditu.
Etorkizunera begira, Ikasplay inguruneen birtualizazio-gaitasunak hedatzeko ahaleginak egiten ari da, egungo merkatuan eskaria gero eta handiagoa baita. Ikuspegi hori 3D agertokiak nahiz irudiak 360 gradutan ekoizten dituzten proiektuak sortzera hedatzen da, Biki Birtualen kontzeptu berritzailea alde batera utzi gabe. Era berean, teknologia horiek konpainien ikaskuntza kudeatzeko sistemetara konektatutako errealitate birtualeko inguruneak sortzeko aprobetxatzeaz gain, EBean oinarrituta ez dauden eta edozein gailutatik (ordenagailua, tableta edo mugikorra) eskuragarri dauden soluzioetan ere lan egiten ari da Ikasplay. “Ekimen hauek ezagutzaren atxikipena maximizatzeko eta trebetasun praktikoak hobetzeko diseinatuta daude, taldeak erronka errealei modu eraginkorragoan aurre egiteko prestatuz”, ondorioztatu du Bodegok.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.