Vermuytenek behi-esnearen alternatiba bat esportatzen du nazioartean

0

Anthonius Vermuyten eta Maria Luisa Gascón Gasteizko bi enpresaburuek, sektorean eskarmentu handia zutenek, Vermuyten profesionalentzako esnekien enpresa sortu zuten 1995ean. Haien eguneroko bizitzan, gozotegian, animalia-esnegainarekin lotutako problematikari erantzuna eman nahi zioten: “prezioen fluktuazioa, animalia-esnearen kalitatearen aldakorra urteko garaiaren arabera, edo amaitutako produktuaren ezegonkortasuna, maila funtzionalean zein bakteriologikoan”, adierazi du enpresako CEOak, Tony Vermuytenek. 

Topping Royale, enpresaren marka komertziala, behi-esnearen alternatiba profesional gisa sortu zen, esneki eta landare-olioko errendimendu handiko prestatua da pastelak eta saltsak egiteko. UHT produktuen eta produktu izoztuen katalogo zabala du. 

Enpresak etengabeko bilakaera izan du: bere produktuak nazio mailan saltzetik, mundu erdian esportatzera igaro da. Aldaketa handia 2003an gertatu zen, Tony Vermuytenen sarrerarekin: “Ideia berriak eta produktua atzerrira bidaltzeko ikuspegia sartu genuen, UHT teknologia txertatuz. Horri esker, produktua giro-tenperaturan mantentzen da, eta horrek banaketa errazten du, jatorrizko produktuak ultraizoztuak baitziren”. 

Ekialde Ertainekoa eta Asiakoa ditu merkatu nagusiak, eta bertan merkaturatzen ditu bere produktuak aldizka eta arrakastaz 2011tik. “Esportazioak enpresa gisa haztea ahalbidetu digu, bezeroek produktuaren prezioa eta ordaintzeko modua baloratzen dutelako, oso epe laburrean, baita kargatu aurretik ere”, azaldu du Vermuyteneko CEOak. 

Hasieratik, Arabako enpresa etxeko errezeta batetik abiatu da, baina bere ia 30 urteko ibilbidean etengabe berritu du. “I+G+B gure DNAn dago. Laborategi propio bat eta planta pilotu bat ditugu, nahiz eta produktu berriak egiteko kanpoko planta pilotoak ere erabiltzen ditugun, gure hornitzaileekin elkarlanean”, zehaztu du Tony Vermuytenek. 

Gaur egun, 2030erako prozesuak erabat deskarbonizatzea eta prestakina ontzi jasangarriagoetan ontziratzea du erronka. Aldi berean, “etxean prestatzeko gure ‘plant based’ produktuen sorta merkaturatuko dugu. Horrela, sektore profesionalaren arrakasta azken erabiltzaileari helaraztea da gure helburua “, adierazi du Vermuyteneko CEOak. 

Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.