Barakaldoko 5 ikastetxetako ikasleek hartu dute parte ekimenean, eta etorkizuneko kontsumitzaileek kontsumoaren esparruan ikuspegi kritikoa eta arduratsua izan dezaten jarraibideak eta gomendioak eskaintzen ditu. Programak %25eko igoera izango du datorren ikasturtean, sare sozialen irismena handitzeko batez ere, eta 35 tailer egingo dituzte, alderdi espezifikoetan oinarrituta: piercing eta tatuajeak, arropa eta oinetakoak, markismoa, elikadura, familiaren ekonomia eta kontsumo jasangarria.
Barakaldoko «Kontsumo Eskola» programak, Udaleko Hezkuntza Sailak KIUBen bitartez Inguralderekin koordinatuta bultzatutakoak, 2023-2024 ikasturtean «kontsumo-ekintzen, -sinesmenen eta -ohituren erantzukizun indibidualaz jabetzearen garrantzia» helarazi zien DBHko 3. eta 4. mailako eta LHko 389 ikasleri. Programa 35 tailerren bidez gauzatu zen, eta Beurko, Gurutzeta, Trueba eta Bituritxako Bigarren Hezkuntzako Institutuetan eta Barakaldoko LHn egin zen.
«Proiektu hau osagarri egokia da hezkuntza curriculumerako, gazteei aukera ematen dielako egungo jarrerei buruz eta, bereziki, etorkizunean kontsumitzaile izan nahi duten pertsonei buruz gogoeta egiteko», esan du David Solla Inguraldeko presidenteak. Gainera, aurreratu duenez, ekimen honen aurrekontua 4.800 eurotik 6.000 eurora igoko da datorren ikasturtean, sare sozialen esparruan programa indartzeko.
2023-2024 ikasturtean, guztira, 35 tailer egin dira, gazteentzat interesgarriak diren alderdiak lantzeko, bai gaur egungo ikuspuntutik, bai etorkizunera begira. Hala, piercing eta tatuajeak, arropa eta oinetakoak, markismoa eta publizitatearen eragina, elikagaiak: kontsumoa eta etiketatzea, kontsumo iraunkorra, familiaren ekonomia, gazteak eta kontsumoa, eta kontsumo jasangarria. Egindako 35 tailerretatik, % 60 euskaraz eta % 40 gaztelaniaz eman dira.
Inguraldek nabarmendu duenez, gazteei segurtasunez eta kalitate- eta erantzukizun-parametroekin kontsumitu ahal izateko informazioa emateaz gain, prestakuntza-tailerrek balio dute pertsona horiek txikitatik konpromisoa har dezaten tokiko merkataritzarekin eta hiriarekin, eta, horrenbestez, tokiko enpresa-sareari laguntzeko estrategia instituzionala indartzen da.
«Nesken eta mutilen prestakuntza funtsezkoa da, kontsumo joera eta ohitura berriak marketin @-@kanpaina erraldoiekin iristen zaizkielako. Marketin kanpaina horiek operadore komertzial handiek eta marka handiek abiarazi dituzte, eta oso zaila da haien aurka lehiatzea, gure kaleetatik eta gure establezimenduetatik aldentzen baitituzte», ohartarazi du David Sollak. «Kanpotik markatutako joera horiek gainditzeko kontzientziazio eta konpromiso kanpainen bidez erakarri behar ditugu, eta tailer horiek zeregin horretan laguntzen dute», ziurtatu du.
Ildo horretan, Inguraldek eskola tailer horietara bideratutako baliabideak indartu ditu, eta datorren ikasturtean tailer kopurua eta gaiak handitzea aurreikusten da, baita zerbitzua indartu eta zabalduko duen egitura teknikari bat sartzea ere.
«Orain arte egindako kanpaina guztietan lortutako emaitza onek eta gogobetetzeak arrazoitzen eta justifikatzen dute ikastetxeetan kontzientziazio jarduerak zabaltzea, kontsumo arduratsua, lokala eta jasangarria sendotzeko», amaitu du Sollak.