Frantziako merkatu aeroespazialak suspertzeko eta jarduera handitzeko zantzuak ditu

0

Frantziako sektore aeroespaziala munduko garatuenetako eta lehiakorrenetako bat da, eta hegal finkoko zein errotazioko aireontziak diseinatzeko, garatzeko, fabrikatzeko, aldatzeko eta horiei zerbitzua emateko gaitasun osoa du.

Hala adierazten du Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldean sartuta dagoen euskal enpresak nazioartekotzeko agentziaren azken txostenak. Frantziako merkatu aeroespazialaren egoera aztertzen du, eta etorkizuneko aukerak eskaintzen ditu.

Pandemiak sektorean eragin handia izan zuela azpimarratzen da dokumentuan, baina dagoeneko susperraldi seinaleak eta jardueraren berpizkundea ikusten ari dira balio katean zehar.

Zehazki, 2022an, 62,7 mila milioi euroko diru-sarrerak izan zituen, 2021ean baino % 13,6 gehiago. Diru-sarrera horietatik, 40,9 mila milioi euro (% 65,2) esportazioetatik etorri ziren. Gainera, segmentu zibila sektorearen fakturazioaren % 69 da, eta 2022an 43,5 mila milioi eurora iritsi zen, hau da, aurreko urtean baino % 22 gehiago.

Txostenak nabarmentzen duenez,abost aireontzi-OEM handii dira nagusi Frantziako merkatuan: Airbus, Airbus Helicopters, Dassault Aviation, ATR eta Daher. Gainera, gero eta fabrikatzaile txiki gehiagok eskaintzen dituzte hegazkin arin elektrikoak edo hibridoak, edo hiriko aire-mugikortasunerako egokiak diren ibilgailuak. Industriak ekosistema dibertsifikatua du, 263.000 enplegu baino gehiago eta jarduera aeroespazialetan jarduten duten 4.480 enpresa babesten dituena, Île-de-France, Occitanie eta Nouvelle-Aquitaine-n kontzentratuta.

Era berean, aukera-eremu handienak aireontzien eta motorren eredu berrien fabrikazioan eta hidrogenoa bezalako energia-teknologia disruptiboetan daudela identifikatu da.. Frantziak zero asuriko aireontzi bat ekoitzi nahi du 2035erako, eta 2050erako industria osoan karbono neutraltasuna lortu; horrek, hain zuzen ere, berrikuntza jasangarrien eskaera sortzen du. Airbus eta ATR hidrogeno-teknologiak aztertzen ari dira, eta hegazkinen balio-bizitzaren amaieraren kudeaketa eta konposatuen birziklatzea aukera berriak dira.

Espazioari dagokionez, sateliteetan eta espazioaren esplorazioan aukera esanguratsuak daudela adierazten du txostenak. Startup espazialen ugaritzeak eta satelite txikien merkatuko lehiak ingurune dinamiko eta lehiakorra sortu dute. Gainera, Frantziako sektore aeroespazialeko enpresak balio erantsi argia eskaintzen duten atzerriko hornitzaileentzat irekita daude, hala nola skala-ekonomientzat edo teknologia berritzaileentzat. Europako enpresekin lankidetzan aritzeko gogo handiagoa dago, arauak eta erregulazioak bateratzen direlako eta hornidura-katean integratzea errazten delako.