Barakaldok STEAM gela bat izango du Gazte Bulegoan eta STEAM cornerra CISeko topalekuan

0
PRUEBA

Barakaldoko Udaleko Gazteria arloak, Eusko Jaurlaritzako Gazteria Zuzendaritzaren laguntzarekin eta Gazteriako programa berritzaileen garapenaren esparruan, STEAM bokazioak (ingelesezko Science, Technology, Engineering, Arts and Maths hitzen inizialei dagokien akronimoa) gazteen artean modu trinkoan sustatuko ditu ikasturte honetan. Hala, STEAM ikuspegiaren araberako prestakuntza eta gaikuntza-programa bat jarriko da abian, nerabeentzat, gazteentzat, ikasleentzat edo bokazioa, emantzipazioa edo enplegua bilatzen ari direnentzat. Horretarako, bi proiektu nuklear jarriko dira abian: STEAM Corner, 12 eta 18 urte bitarteko nerabeei zuzendua, eta STEAM GAZ-Barakaldo, Gazte Bulegoan kokatua (San Juan kalea 17), 16 eta 35 urte bitarteko gazteei zuzendutako STEAM teknologiako tresnak izango dituena.

STEAM Hezkuntza paradigma berri bat da, bost diziplinak (Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Arteak eta Matematika) modu integratuan lantzen dituena, diziplinarteko eta aplikatutako ikuspegiarekin, trebetasun horiek garatzen eta gazteak zientzian eta teknologian ezagutza handiagoa ez ezik, zentzuz, testuinguruz eta sormenez erabiltzeko gaitasuna ere eskatzen duen lan-merkatu baterako prestatzen laguntzen duena.

Hezkuntza-ikuspegi horren helburua pentsamendu kritikoa, arazoen konponbidea, sormena eta gazteen arteko lankidetza sustatzea da. Horrela, jarduera praktikoen bidez, kontzeptu zientifikoak eta matematikoak arakatzen dira. Gainera, ingeniaritza- eta teknologia-printzipioak aplikatzen dira adierazpen artistikoaren modua erabiliz.

Zientzian eta teknologian gaitzea funtsezko elementua da garapen ekonomiko eta sozialerako. Horregatik, Euskadi bezala, berrikuntzaren aldeko apustua egiten ari diren herrialde eta eskualdeak STEAM Hezkuntzako estrategiak txertatzen ari dira beren agendetan. Horregatik, Barakaldoko Udalak ere belaunaldi berriak trebatzen eta etorkizunerako gaitzen laguntzeko apustua egiten du.

«Bestalde, programa honen beste helburuetako bat arrakala digitala berdintzen laguntzea da, frogatuta baitago arrakalen iraupenak, hala nola baliabide digitaletarako sarbidearenak, funtsezko eragina izan dezakeela desberdintasun sozial berriak eta ahultasun handiagoa sortzeko», adierazi du Jonathan Martin Gazteria zinegotziak.

Hauek dira abian jarriko diren proiektuak:

1-STEAM CORNER. 12 eta 18 urte bitarteko nerabeei zuzenduta, Barakaldoko Topalekuan (CIS, Los Hermanos parkea) kokatutako gune egonkor eta iraunkor bat izango du topagune. Gune hori Topalekua irekitzen den bitartean egongo da eskuragarri, eta hainbat elementu teknologiko izango ditu: 3D inprimagailua, ordenagailuak eta eraikuntza-tailerra. Corner hori modu autonomoan erabili ahal izango dute neska-mutilek, betiere erantzukizunez eta Topalekuko begiraleek gainbegiratuta. Horrez gain, robotikaren, programazioaren, zientziaren edo ingeniaritzaren munduan dinamizazio espezifikoko tailerrak eta jarduerak egingo dira ikasturtean zehar. Bestalde, GIltzarri aisialdi hezitzaile eta partaidetzako zerbitzuak First Lego League robotikako lehiaketan parte hartu ahal izateko trebatuko den gazte talde bat sortzea sustatuko du, STEAM Euskadi entitate-sarearekin ere lotuta.

2-STEAM GAZ-BARAKADO GELA. GAZ-Barakaldo zerbitzuan kokatuta (Gazte Bulegoa, San Juan kalea 17), STEAM ikasgela teknologiko bat jarriko da 16 urtetik 35 urtera bitarteko gazteentzat. Espazioa altzariekin eta elementu teknologikoekin HORNITUKO da, hala nola ordenagailuekin, 3D inprimagailuekin eta prestakuntza egiteko, sortzeko eta berritzeko gela bat sortzeko beharrezkoak diren beste elementu batzuekin. Gune honetan Open Days formatuko tailer eta topaketekin osatutako programazioa sortuko da.

«Jarduera-programaren helburua da eremu horietan interesa duten gazteen parte-hartzea erakartzea, bai eta esparru digitalean lankidetza-, arte- edo gizarte-berrikuntzako proiektuak garatzeko interesa duten beste gazte-talde batzuena ere. Horregatik, gune honen eta bere programazioaren helburuetako bat gazteak harremanetan jartzea eta haien artean lankidetza-sareak sortzea izango da. Programazioa egiterakoan, genero-ikuspegia, iraunkortasuna eta teknologia berrien irakurketa kritikoa hartu dira kontuan «, adierazi du Martinek.

OPEN DAY JARDUNALDIA

STEAM- GAZ-Barakaldo IKASGELAREN jarduera-programak Open Day formatuko bi jardunaldi hasiko ditu irailaren 25ean eta 26an. Bertan, STEAM, DIY, maker filosofiaren aurkezpena eta ingeniaritzaren, artearen, diseinuaren eta zientziaren arteko loturak jorratuko dira. Gainera, SetUP tailer bat egingo da, bertaratzen direnek beren ordenagailua zerotik muntatzeko aukera izan dezaten. Hitzordua 18:30etik aurrera izango da Gazte Bulegoan, eta aldez aurretik izena ematea gomendatzen da ohiko bideetan (aurrez aurre, telefonoz, posta elektronikoz edo whatsapp bidez).

Gune honetan landuko diren hurrengo gaiak honako hauek izango dira: 3D eta errealitate areagotuak, IAk gure sormena, zibersegurtasuna eta defentsarako tresnak, programazioa, algoritmoak eta musika elektronikoa areagotzeko duen potentziala, eta gai horien inguruko tailerrak egingo dira, bai eta DIY filosofiaren aplikazioari, biologiari eta hiri-baratzeei eta weareagarriei buruzkoak ere, besteak beste.

Topaketak, sarrera librekoak eta erabat doakoak, Gazte Bulegoan dagoen STEAM gelan egingo dira, asteazken eta ostegunetan, arratsaldeko 18:30etatik aurrera.