2024/2025 udazken-neguko edizioak berrogeita hamar marka eta diseinatzaileren bildumen aurkezpena, Europa osoko hogei hizlariren presentzia eta Euskadi Moda Sarien VI. Edizioa sustatuko du
Urriaren 21etik 26ra, Donostia Moda Jaialdia udazken-negua gure agendetan sartuko da berriro lurraldeko sei kokaleku estrategikorekin harrituko dituen egitarauarekin, Cristóbal Balenciaga Museoa eta San Telmo Museoa erakargarri nagusiak izanik.
Urriaren 24ko gaua edizio honetako egunik adierazgarriena bihurtuko da Balenciaga Museoko pasarelarekin. Honetan Nicolás Montenegroren desfilea izango da, azken bost urteotako markak nazio mailan eragin handieneko bat, eta SSMF eta Kutxa Fundazioaren lankidetzari esker hiru euskal marka nabarmenen moda desfilea. Laura Chamorrok, Donostiako Moda Jaialdiko zuzendariak, jakinarazi duenez, “Nicolás Montenegrok bolumen, ehundura eta kalitate handiko ehunez betetako piezen bidez eraikitako aurrekaririk gabeko atzera begirakoa aurkeztuko du. Montenegro ez dago oso emana desfilatzeko, baina Dolce & Gabbanan egin duen ibilbideak eta lanbidearekiko eta Balenciagak sinbolizatzen duenarekiko duen grinak erronka onartzera bultzatu du. Gainera, andaluziako markak bilduma osatuko du bere artxibotik soilik eta soilik erreskatatutako sorkuntza enblematikoenetako batzuekin». Chamorrok gaineratu duenez, “ikuskizuna moda, artisautza eta ezagutza ikasgaia izango da. Josteko oda bat. Artelanak mugimenduan museoaren arkitekturan integratuko den pasabide batean. «Gaur egun industria nazionala bere fintasun, sofistikazio eta freskotasunagatik konkistatu duen sormen-lerroa».
Bere aldetik, ekitaldiko arduradunak udazkeneko edizio bakoitzean Kutxa Fundazioa izatearen garrantzia ere azpimarratu du, proiektuaren sustatzaile nabarmenetako bat. 2024an eta hainbat profiltako artistak batu diren lehiaketa publiko baten ostean, hiru izan dira fundazioko aditu-batzordeak hautatutako proiektuak: Olha Liubushkinaren ‘The Symphony’, BeKoop-en ‘Daroa’ eta Neelaren ‘Naturaren ehundarak’. “Kutxa Fundazioak hiru proiektu gipuzkoarrei Cristóbal Balenciaga Museoan desfilatzeko aukera eskaintzen die, moda lehiaketa baten bidez. Sorlekua programaren bitartez egiten du hori. Kutxa Fundazioak urteak daramatza tokiko talentuaren, aniztasunaren, moda iraunkorraren eta sektoreko sormenaren profesionalizazioaren aldeko apustua egiten. Sorlekua, kultur eta sormen eragileak indartzeko Kutxa Fundazioaren programaren bitartez garatzen duen lana. Horrek lotura, laguntza eta bultzada eskaintzen ditu proiektu bideragarriak eta berritzaileak garatzeko, eta lan hori guztia ikusgai jartzeko Donostiako Moda Jaialdia eta Balenciaga baino marko hoberik ez dago», nabarmendu du Onintza Urbietak, Kutxa Fundazioko ordezkariak.
Kultura diputatuak, Goizane Álvarezek, euskal modaren aukeratzat jo du Balenciagako ekitaldia. “Donostia Moda Jaialdiak modaren munduko sormena, berrikuntza eta ekintzailetza lotzen ditu Gipuzkoako kultur ondarearekin. Eta Balenciaga Museoa da ardatza. Historiako diseinatzaile handienetako baten lanak biltzen dituen espazioa ez ezik, tradizioaren eta modernitatearen arteko loturaren ikur ere bada. Bere ikuskera bereziak eta diseinuaren artearen maisutasunak arrasto ezabaezina utzi du modaren munduan. «Bere ondareak diseinatzaileen belaunaldi berriak inspiratzen jarraitzen du eta nazioko eta nazioarteko markak erakartzen ditu».
Euskaditik mundura
Urriaren 26an, San Telmo Museoko elizak sei ‘moda desfilea’ egingo ditu goizeko 11:00etatik 21:30era. Verdini Dantza Taldearekin elkarlanean Álex Vallejo Joyeros marka abian jarri eta Soiaren SSMF estreinalditik, momentuko marka mediatikoenen sorkuntzetaraino Sophie et Voilà eta Alicia Rueda buru direla. Loreak Mendian eta SKFKren bildumak ere izango dira zure ekitaldian, munduan zehar 1.500 salmenta puntu baino gehiago dituzten euskal ehungintzako bi enpresa garrantzitsuenak. “Espazio dotoreak argi propioarekin distira egingo du, Donostia aukeratu duten nazioarteko lau markari esker eta bikaintasunaren ikur gisa ekoizpen ‘premium’ duten beste bi enpresari esker. Alicia Rueda estreinatuko da espazio ikoniko honetan, SEV ekitaldira itzuliko da hiru urte geroago, Ternua Taldeak eta SKFKk Zinemaldiarekiko konpromisoa sendotuko dute, Soiak behin betiko jauzia mediatikoa emango du eta Álex Vallejoren taldeak berriro ere. aniztasuna sustatu” , azaldu du Zinemaldiko zuzendariak.
Horrez gain, Eusko Jaurlaritzako Merkataritza Sailak sustatutako ‘Euskal Moda Sarien’ seigarren edizioa hartuko du egunak. Bedford Street (‘Jasangarritasun Saria’), Sketch (‘Marka Anitzeko Espazio Nabarmenen Saria’) eta Alicia Ruedak (‘Artislangintza eta Egileen Lanen Saria’) jasoko dituzte sari hauek. Izaskun Gómez Eusko Jaurlaritzako Merkataritza zuzendariarentzat, “aurten, ‘Euskal Moda Sarien’ saioan, hiru markek Euskadi barruan zein kanpoan egiten duten lana baloratzen duten bereizketak jasoko dituzte. Diseinua, moda eta merkataritza uztartzen dituen eta tokiko modak tokiko merkataritzan duen garrantzia islatzeko balio duen Donostiako Moda Jaialdi honen baitan ere ematen diren sariak”.
Aurreko edizioetako bideari jarraituz, saritutako hiru kasu komertzialek ere sektorearekin «aurrez aurre» mantenduko dute euren ibilbidea nabarmentzeko eta merkataritza, ingurumen eta artisau ikuspegitik azterketa bat egiteko.
Eta, gainera, 25 ‘moda desfile’ kontzeptual
Cristóbal Balenciaga Museoko eta San Telmo Museoko desfileen egunak beste leku batzuekin osatuko dira. Urriaren 25ean, San Sebastián Shops-ek ‘moda desfilea’ sustatuko du berriro parte hartuko duten hogei bat establezimendu donostiarrekin (Barbour, Noventa Grados, Arteuparte Gallery, Enbata, Gant, Toni Pons…) eta beheko solairura eramango dute. Gizarte Huba, Loiolako Erriberan, helburu bikoitz batekin: hiriko proiektu handi berrietako bat ikusgai jartzea eta herriko establezimenduen proposamenak sustatuz komunitate bat sortzea. «Ekitaldi honek aukera ematen digu gure tokiko moda eta osagarrien negozioak sendo jarraitzen duela, dinamikoa dela eta proposamen interesgarriak eta lehiakorrak eskain ditzakeela egiaztatzeko. Gure markak, Donostiako zigilua duten negozioak, kalitateagatik ez ezik, kalitateagatik ere aitortzen dira. eskaintzen duen erosketa-esperientzia Eta egoera hori mantentzea ez da erraza, batez ere sareko merkataritzaren lehia handia dela eta jarduera eta auzoetan bizitasuna sustatzea», adierazi du Ane Oyarbide Ekonomia eta Toki Enplegu zinegotziak.
Ekonomia zirkularra, egungo modaren industriaren ardatz nagusia
Urriaren 24ko goiz osoan zehar, Gipuzkoako Foru Aldundiko Iraunkortasun sailak edizio bakoitzean gehien espero den prestakuntza-egunetako bat sustatuko du berriro ere, lau mahai-inguru eta 14 hizlari parte-hartzailerekin, Brusela, Amsterdam eta estatuko gainerako lurraldeetatik etorrita. ‘Araudiak, zirkulartasuna eta material berriak’ lelopean, GK Green Fashion-eko kideek Europako azken araudian sakonduko dute, arreta berezia jarriz trazabilitateari eta ehungintzari berrerabilpenari. Elke Timermman, European Fashion Alliance-ko sortzailekidea eta zuzendaritzako kidea; Ana Anfruns, Mugitu! Moda Mugimenduan; edo Thami Schweichler, United Repair Center-eko zuzendari nagusia, izango dira jardunaldi estrategiko honetan parte hartuko duten profesionaletako batzuk.
Iraunkortasuneko diputatuak, José Ignacio Asensiok, azpimarratu duenez, “Urriak 24an DVGunean ospatuko dugun moda jasangarriaren jardunaldiak sektoreko jasangarritasunarekin dugun konpromisoa islatzen du. Aurten funtsezko gaiak jorratuko ditugu, hala nola arau eta estandar iraunkorrak, ehungintzaren zirkulartasuna eta industria iraultzen ari diren material berriak. Iraunkortasun Sailetik ‘GK Green Fashion’ klusterra sustatu dugu, egun balio hauekin konprometitutako 50 marka baino gehiago biltzen dituena. Moda jasangarriari laguntzea esan nahi du ekonomia zirkularrean eta isurpen gutxiko ekonomian oinarritutako eredu ekonomiko berriak sustatzea, kalitatezko enplegua sortzea eta gure gizartearentzat etorkizun arduratsuago bat egiten laguntzea».
Ibilbide bat eta hazkunde organikoa
San Sebastián Moda Festival Espainiako iparraldeko modaren sektorearen sustapen eta zabalkunderako plataformarik nabarmenena da eta 11 urte baino gehiagotan Euskadin garrantzitsuena, bere jatorritik izaera eta nortasun propioa duena. Ekitaldia Eusko Jaurlaritzako Merkataritza Sailak, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura eta Iraunkortasun Sailak, Donostiako Udaleko Ekonomia eta Toki Enplegu Sailak, Kutxa Fundazioak, Donostiako Dendak, Garbera, Nobuk sustatzen dute. Donostia edo The Social Hub, besteak beste.
Gogora dezagun SSMFri bilgarriak, ikusgarritasuna, garrantzia eta hedabideen bultzada eman dioten estatuko enpresak, apurka-apurka ekitaldiaren programazio zabalean sartuz, Isabel Zapardiez 2014an, Roberto Etxeberria 2015ean, Roberto Torretta eta Roberto Verino izan direla. 2016an, The 2nd Skin Co eta Jorge Vázquez 2017an; Duyos, Teresa Helbig eta Sophie et Voilà 2018an; YolanCris eta Santos Costura 2019an, Juan Vidal 2020an, Otaduy 2021ean; ES Fascinante, Roberto Diz eta Redondo Brand 2022an; Isabel Sanchis, SKFK eta Loreak Mendian 2023an, eta Simorra, Twin&Chic eta Amaia Arrieta Londres 2024ko maiatzean.