Automobilaren sektoreko euskal enpresek Europako industria honen erronkak eta aukerak jorratu dituzte

0

Automobilaren sektoreko euskal enpresetako ordezkariak webinar batean izan dira aste honetan, industria honek Europan dituen egungo testuingurua eta proiekzioak aztertzeko. SPRI Taldeko Basque Trade & Investment (BasqueTrade) euskal enpresak nazioartekotzeko agentziak antolatutako jardunaldian, S&P Globalen babesarekin, enpresek elektrifikazioak, lehia globalak eta arau-aldaketek gero eta gehiago markatzen duten ingurunean dituzten erronka eta aukerei heldu zaie.

Ekitaldiaren gai nagusien artean, elektrifikazioak Europako jatorrizko ekipoen (OEM) fabrikatzaileengan duen eragina aztertu da, eta trantsizio horrek nola bultzatzen duen abiadura handiko teknologia berritzaileen inplementazioa, ibilgailu elektrikoen eskaera gero eta handiagoari erantzuteko. Elektrifikazioak, garapen berriak eskatzeaz gain, balio-kateko eragileen arteko lankidetza estua eskatzen du, eta horrek tentsioak eta desorekak sortzen ditu teknologia horiek merkatuan ezartzeko erritmoan.

Europan ibilgailuen eskariak izan duen uzkurdura ere aztertu da, eta egoera horrek industria osoari eragiten dio.. Salmenten beherakada horrek ibilgailu-fabrikatzaileak eta hornidura-kate osoa hartzen ditu eraginpean, osagaien hornitzaileetatik hasi eta materialetaraino, eta erronka gehigarria da euskal enpresentzat. Eskariak behera egin arren, araudi eta teknologia berrietara egokitzeko presioari aurre egin behar dio sektoreak, eta are gehiago zaildu du panorama aktore tradizionalentzat.

Gainera, Txinako fabrikatzaileek Europako merkatuan duten presentzia gero eta handiagoa aztertu da. Sarrera horrek, prezioetan duen lehiakortasunak eta elektrifikazio-teknologian dituen aurrerapenek bultzatuta, areagotu egiten du kontinenteko lehia. Ildo horretan, azpimarratu da hedapen hori mehatxua eta aukera dela tokiko enpresentzat: Txinako fabrikatzaileek gero eta merkatu-segmentu gehiago dituzte, baina lankidetzarako eta teknologia berrietara iristeko bideak ere ireki ditzakete. Testuinguru horretan, Europako erregulazio-politikak erabakigarriak izango dira; izan ere, Txinako OEMak Europako merkatuan sartzea eta bertako fabrikatzaileen egokitzapen-prozesurako baldintzak zehaztuko dituzte.

Webinar honek automobilgintzaren sektorean jarraitu beharreko erronkei eta bideari buruzko ikuspegi zabala eskaini die parte hartu duten enpresei.. Jardunaldiaren bidez, euskal enpresek egokitze-estrategiak identifikatu ahal izan dituzte funtsezko une batean, elektrifikazioranzko trantsizioari, nazioarteko fabrikatzaileen lehiari, bereziki Txinakoari, eta Europako erregulazio-eskakizun berriei aurre egiteko ikuspegi argiarekin.