Begoña Pedrosa: Lidergo eraginkor eta eraldatzailearen alde egiten du

0

Hezkuntza sailburu Begoña Pedrosak «Tiempo para el liderazgo educativo» liburuaren aurkezpenean parte hartu du gaur arratsaldean, Anna Jolonch eta Miquel Martínez lanaren koordinatzaile eta egileekin eta Eguzkitza BHIko zuzendari Aitziber Gómezekin batera.

Liburuaren egileek gaur egungo testuinguru aldakorrean lidergoak duen garrantziaz hausnartu dute, ikastetxeek erronka berriei aurre egin behar baitiete, eta mahai gainean jarri dituzte elkarlaneko lidergoaren garrantzia eta eskola-liderrek izan behar dituzten ezaugarri profesional eta pertsonalen garrantzia. Anna Jolonchek, obraren egilekideak, azpimarratu duenez, «beharrezkoa da lidergo etiko eta kolaboratibo bat garatzea, harreman-konfiantza, irakasleen ongizatea eta ebidentzietan oinarritutako etengabeko hobekuntzarekiko konpromisoa lehenetsiko dituena». Adituaren arabera, lidergoak hezkuntza-kalitatean duen eragina eztabaidaezina da: «badakigu eskola-zuzendaritza bikain batek ikasleen emaitzak % 20raino hobetu ditzakeela, irakasleen motibazioan eta gaitasunetan eta ikastetxeko giro onean duen eraginaren bidez», eta gaineratu du «lidergoa ikas daitekeela».

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntzako sailburu Begoña Pedrosak, liburuko kapituluetako bat idazteaz arduratu denak, azpimarratu du Eusko Jaurlaritzak hezkuntza-lidergoarekin duen konpromisoa, ikastetxeetan zuzendaritza-funtzioari balioa ematen dioten politikak eta araudiak ezarriz, zuzendaritza-taldeak gobernantzaren ardatz gisa kokatuz eta hezkuntzaren hobekuntza bultzatzen duten proiektu egonkorrak sustatuz.

Lidergo-eredu eraginkorra eta eraldatzailea

Pedrosak azpimarratu du ikastetxeetako zuzendaritza-taldeak indartzea eta prestatzea dela Euskal Hezkuntza Sistemaren lehentasunezko ildoetako bat: ikastetxeetan lidergo sendoa lortzea.

Pedrosak UNESCOren 2020-30 agendari eta Hezkuntza Legeari berari buruz hitz egin du. Haren arabera, hezkuntzaren helburu nagusia ikasle guztien arrakasta lortzea da, eta, horretarako, zuzendaritza-taldeen lana izango da zeregin hori lehenestea. «Ikastetxe bikainak lortzeko, zuzendaritza-talde bikainak behar ditugu», eta, horretarako, zuzendaritzaren eginkizunik garrantzitsuena lidergo pedagogikoa izango da, hau da, ikasleen garapen integrala eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen kalitatea sustatzea. Pedrosaren arabera, zuzendaritza-taldeak du ikastetxean gertatzen den guztiaren erantzukizun nagusia: «estrategia eta bultzatu beharreko helburuak gidatzea; hobekuntzarako eta berrikuntzarako antolaketa egokia egitea, eta, aldi berean, malgutasunez eta irmotasunez bideratzea, betiere partaidetzaren eta elkarlaneko lidergoaren printzipioetatik abiatuta».

Era berean, sailburuak gaineratu du «euskal eskola publikoa indartzeko» apustua egiten dela, «ikastetxeen arteko lankidetza-sareen bidez eta erresilientzian eta bikaintasunean oinarritutako lidergo pedagogikoa sendotuz». Zuzendaritza-talde on batek etengabeko hobekuntzarako, berrikuntzarako, inklusiorako, hezkidetzarako eta bizikidetzarako lan egin behar du, baita ikasleen behar sozial eta emozionalei erantzuteko ere «.

Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren lehentasunezko ildoetako bat izan da zuzendaritza-eginkizuna erronka profesional erakargarri bihurtzea, zuzendaritza egonkorrak eta irakasleen hezkuntza-esku-hartzea hobetzea eta ikastetxeak etengabe hobetzea ahalbidetuko duten proiektuak izatea. «2023an hautaketa-, trebakuntza-, ebaluazio- eta aintzatespen-estrategia bat aktibatu genuen, eta estrategia horren emaitzak jasotzen ari gara. Gaur egun, talde egonkorren % 87 ditugu, lanean jarraitzeko lorpen eta motibazioa «, adierazi du Pedrosak. Sailburuak balioa eman dio Euskadiko hezkuntza-lidergorako berezko lanbide-profil baten diseinuari, eta azpimarratu du «ikuskaritzaren eta Berritzeguneko talde eragilearen arteko lankidetza giltzarrietako bat izan dela prozesu osoan, bai eta jardunean dauden profesionalak inplikatzea ere, mentoring estrategia baten bidez».

Hain zuzen ere, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak bultzatutako mentoring-aren garrantziaz mintzatu da Aitziber Gómez, Irungo Eguzkitza BHIko zuzendaria, ikastetxeko esperientziatik abiatuta ikuspegi praktikoa eskeini duena: «Mentorizazioak, berdinen arteko ikaskuntza-prozesua den heinean, gure lanari buruz hausnartzera behartzen gaitu, gure onena ateratzeko. Hori da, azken finean, partekatuko duguna «. Gomezek ikastetxeen arteko lankidetzako eta sareko lana nabarmendu nahi izan du: «Mentoreek eta mentorizatuek elkarrekin lan egiten eta sakontzen dugu zuzendaritzaren eskumen-esparruan, bakoitzak bere errealitatea kontuan hartuta eta harentzat lan eginez». Gomezek ez du zalantzarik izan: «Elkarrekin, gehiago eta hobeto egiten dugu». Azpimarratu duenez, «Sarean lan eginez emozionalki zainduago sentitzen zara eta profesionalki aurrera egiten dugu, eta elkarrekin aurrera egitera bultzatzen gaitu».

«Tiempo para el liderazgo educativo” liburuari buruz

Anna Jolonch Angladak eta Miquel Martínez Martínek argitaratutako «Tiempo para el liderazgo educativo» liburuak bere autoritate moralak eta eskola-komunitatean sortzen duen konfiantzak aitortutako elkarlaneko hezkuntza-lidergoaren garrantzia jorratzen du. Egileek eskola-liderrek izan behar dituzten ezaugarri eta ezaugarri pertsonalak aztertzen dituzte, eta nabarmentzen dute irakasleen ongizatea eta harreman-konfiantza funtsezkoak direla hezkuntzaren eta ikaskuntzaren kalitatea hobetzeko. Gainera, lidergoa ebidentziarekin, praktikari buruzko ikerketarekin eta irakaskuntza-ikerketarekin konprometitzeko beharra nabarmentzen dute, etengabeko ikaskuntzarako eta garapen profesionalerako motor gisa.