Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak hainbat ikastetxe publiko pixkanaka integratzea bultzatzen du, kalitatezko hezkuntza-proiektuak eta proiektu inklusiboak sortzeko. Planteamendu sendo hori modu diskretuan garatu da azken bi urteotan, hezkuntza-komunitateekin lankidetzan.
Hezkuntza Saila hainbat ikastetxe publiko integratzeko prozesu bat gidatzen ari da, 2025-2026 eta 2026-2027 ikasturteetan, modu mailakatuan, ezarriko dena. Azken urteetan planteatutako eskola-bereizketari heltzeko ekimena da. Prozesu horretan parte hartzen ari dira bai ikastetxeak, bai hezkuntza-komunitatea (irakasleak, ikasleak, familiak). Prozesu horrek proiektu sendoagoak, koherenteagoak eta inklusiboagoak bihurtuko ditu hezkuntza-proiektuak, eta ikasleei ikasteko, gizarte-kohesioa sendotzeko eta eskola-bereizketari aktiboki aurre egiteko aukera hobeak eskainiko dizkie.
Ikastetxeek bat egiteko proposamenak Eusko Jaurlaritzak hezkuntza inklusiboaren alde hartutako konpromisoari erantzuten dio. Konpromiso horrek oztopoak ezabatuko ditu, bereizketaren aurka borrokatuko da eta hezkuntza ekitatiboa bermatuko du, guztiek beren lekua izan dezaten, eta pertsona bakoitzak euskal hezkuntza-sisteman arrakasta izatea ziurtatuko du. Ikastetxeak hezkuntza-proiektu bakarren bidez elkartzeak bi maila indartzeko aukera ematen du: ikaskuntza eta gizarte-kohesioa. Integratze prozesu horiek hezkuntza-sistema hobetzearen aldeko apustu garbia egiten dute, hezkuntza-proiektu integratzaileak sortuko dira, irakasle-taldeak eta zuzendaritzak indartuko dira eta espazioak birplanteatuko dira, ikaskuntzan eragin positiboa izan dezaten.
Aniztasunaren eta ekitatearen aldeko adostasuna
Integrazio horien helburu nagusia da ikasle bakoitzak aniztasunari forma guztietan erantzungo dion kalitatezko hezkuntza jasoko duela bermatzea. Auzoen aniztasunaren aberastasuna aprobetxatuko duten hezkuntza-proiektuak diseinatu nahi dira, eta gure komunitateetako haur eta nerabe guztien garapen osoa sustatu.
Ikastetxeak hezkuntza-proiektu sendoagoak, koherenteagoak eta inklusiboagoak izan daitezen, hezkuntza-komunitatea (ikasleak, gurasoak, tutoreak edo irakasleak) inplikatu da orain arte aurreratutako bat-egite proiektuetan. Ildo horretan, prozesu progresibo horiei buruzko hausnarketa duela bi ikasturte sortu zen, hezkuntza-komunitate osoa inplikatuz plangintza informatua eta adostua zaintzeko. Bat-egite prozesuak 2025-2026 eta 2026-2027 ikasturteetan ezarriko dira.
Elkarrizketa horiek garapen-fase desberdinetan daude, eta lehentasuna ematen zaio ikastetxeen, familien, irakasleen eta beste hezkuntza-eragile batzuen arteko adostasunari. 2025-2026 ikasturteari begira, hasiera batean, Aita Orbiso HLHI, Umandi Ikastola HLHI (Vitoria-Gasteiz), Virgen de la Guía HLHI eta Zubeldia Maisua HLHI (Portugalete) bat egitea planteatu da. Integrazio horiek apurka apurka egingo dira bi urteko geletatik hasita.
Ahalegin bateratu horrek, hezkuntzaren kalitatea indartzeaz gain, komunitatearen eraikuntza ere sustatzen du, eragile guztiak errespetuan, ekitatean eta parte-hartze aktiboan oinarritutako proiektu komun baten inguruan elkartuz.
Nabarmentzekoa da hezkuntza-proiektu berriek lidergo sendo eta berrituak izango dituztela, zuzendaritza-talde integralak ezartzeko berariaz prestatuak, hezkuntza inklusiboarekin eta etengabeko hobekuntzarekin konpromisoa, ikastetxeetako egonkortasuna eta ikasle guztien eta hezkuntza-komunitate osoaren ongizatea oinarri hartuta.