Bilbo eta Gasteiz arteko kontzesio bateratu berriak txartel merkeagoa eta hobekuntza garrantzitsuak eskainiko ditu

0

Bilbo eta Gasteiz arteko garraiorako kontzesio bateratu berriak txartel arruntaren prezioan %19,8ko beherapena eskainiko du. Horrez gain, BAT, BARIK eta MUGI txartelak erabili ahal izango dira bidaia bakoitzeko %20ko deskontuarekin, eta hilabeteko, hiruhileko eta urteko bonuak jarriko dira erabiltzaileen eskura. Zerbitzuaren erosotasuna, segurtasuna eta irisgarritasuna ere nabarmen hobetuko dira.

Bizkaiko eta Arabako Foru Aldundiek elkarrekin kudeatutako kontzesio honek bi hiriak eta haien inguruko eremuak lotzen dituzten linea guztiak integratuko ditu. Nobedade nagusietako bat Gasteiz eta Forondako zein Loiuko aireportuen arteko lotura zuzena sortzea izango da, eta zerbitzu hau 2025eko urtearen erdialdean hasiko da.

Kontzesio bateratua gaur behin betiko esleitu zaio Autobuses La Unión S.A. enpresari, hamar urterako, «arrisku eta abentura» modalitatean. Lizitazio honetan Bizkaiko eta Arabako mugikortasun sailek elkarrekin egin dute lan, garraio publiko interurbanoa hobetzeko lehentasuna izanik.

Bizkaiko Garraioak, Mugikortasuna eta Turismoa Sustatzeko foru diputatuak, Sonia Pérezek, eta Arabako Mugikortasun Iraunkorra eta Bide Azpiegituren foru diputatuak, Jon Nogalesek, azpimarratu dute kontzesio berri honek «zerbitzuaren kalitatean aurrerapauso handia» ekarriko duela, «txartel merkeagoekin, ordutegi hobeekin eta erosoagoak, irisgarriagoak eta eraginkorragoak diren ibilgailuekin».
Horrez gain, nabarmendu dute «historikoa den eskari bati erantzungo zaiola: Forondako eta Loiuko aireportuak Gasteizekin zuzenean lotzea».

Kontzesio bateratu berria 2021ean sinatutako hitzarmenaren emaitza da, Bizkaiko eta Arabako Foru Aldundiek Bilbo eta Gasteiz lotzen dituzten lineak elkarrekin kudeatzeko adostasunera iritsi zirenean. 2023ko udan onartutako proiektu honen helburua baliabide publikoen erabileran efizientzia eta eraginkortasuna bermatuz zerbitzu publiko kalitatezkoa eskaintzea da.

Egungo zazpi lineak sei lineatan birantolatuko dira, mugikortasun beharrizanetara egokituz eta 1987ko kontzesio zaharkituaren ordez zerbitzu publikoa optimizatuz. Hobekuntza nabarmenen artean hauek daude:

• Txartel arruntaren prezioaren jaitsiera: 7,45 eurotik 5,98 eurora jaitsiko da (%19,8ko beherapena).
• BAT, BARIK eta MUGI txartelen deskontuak: Prezioa %20 murriztuko da, 4,78 eurora arte bidaia bakoitzeko.
• Deskontu-bonoak: %25eko beherapenak erabiltzaile orokorretarako eta %30eko deskontuak 26 urtetik beherako gazteentzat.
• Ordutegi-hedapena: Zerbitzu berriak 23:00etan egunero eskainiko dira, eta ostiral eta larunbatetan 00:00etan ere izango dira.
• Irisgarritasun hobetua: Ibilgailu homologatuak eta mugikortasun urriko pertsonei zuzendutako plazak.
• Ibilgailu modernoak: Eserlekuen arteko espazio handiagoa, bideozainketa, entretenimendu-sistemak, WiFi, USB kargagailuak eta bizikletentzako ainguraketak barne.

Foronda eta Loiuko aireportuetarako linea berria

Aireportuetarako zerbitzu zuzena Gasteizko erdigunetik abiatuko da, autobusen geltokitik igaroz, eta Foronda eta Boluetan geldialdiak eginez, Loiuko aireportuan amaitzeko. Foronda eta Boluetako geldialdiak soilik egingo dira aurrez erreserbatutako txartelak badaude.
Zerbitzuaren maiztasunak hurrengoak izango dira:

• Irailetik ekainera: 9 zerbitzu egunero noranzko bakoitzean.
• Uztail eta abuztuan: 13 zerbitzu egunero noranzko bakoitzean.

Lehen zerbitzua Loiurako 4:45ean irtengo da, eta azkena 21:45ean; itzuleran, lehen zerbitzua 6:30ean eta azkena 23:30ean izango dira.
Linea berezi honen tarifak 15 euro izango dira, familia ugarientzako deskontuekin. BAT, BARIK eta MUGI txartelekin ordaindu ahal izango da, baina deskonturik ez da aplikatuko.

Kontzesio bateratuaren sei lineek 1,3 milioi bidaiari baino gehiago izango dituztela aurreikusten da lehen urtean, eta horietatik 100.000k aireportuetarako lotura erabiliko dute. Eskariak modu progresiboan haztea espero da, hamarkadaren amaieran 1,4 milioi bidaiari baino gehiago izatera iritsiz.

Kontzesio berriak mugikortasun interurbanoan hobekuntza handia ekarriko du Euskal Herrian, konektibitatea indartuz eta kalitatezko zerbitzu publikoa herritar gehiagoren eskura jarriz.