Barakaldok Turismoko 2025-2027 Plan Estrategiko berri bat du, Barakaldo lurraldea bisitatzera datozen pertsonen planen parte izan dadin lortzeko udalaren ildo estrategikoak zehazten dituena. Joan den ostegunean, Udalak lehenengo Turismo Mahaia egin zuen, Plan Estrategiko honi forma emateko eta jasotzen dena ekintza bihurtzeko sortutako organoa. Lehen saioak bi apustu handi ixteko balio izan zuen, gauzatzearen lehen urte honetan aurrera eramateko: Barakaldo Natura Basatia handitzea eta hiria ordezkatuko duen profil gastronomiko bat sortzea.
Barakaldoko Turismoko Plan Estrategikoak hiru aukera nagusi identifikatzen ditu: Itsasadarra, bere natura-ondarea eta udalerriak gordetzen duen industria-ondarea. Gainera, bereziki, Barakaldok oso indargune markatuak ditu: musika, kirola eta MICE turismoa, kongresu eta ekitaldiekin lotuta. «Bide-orri bat dugu, gure hiriaren erakargarritasuna bultzatzeko eta Bizkaiko eta Euskadiko turismo-panoramaren barruan kokatzeko. Ildo estrategiko garrantzitsuenak identifikatuta ditugunez, teoriatik ekintzara igaro gaitezke, eta, beraz, Turismo Mahaiaren bidez gauzatzen ari gara, betiere partaidetza- eta lankidetza-ikuspegiarekin. Izan ere, argi daukagu turismoa ez dela bakarrik eraikitzen «, adierazi du Amaia del Campo Barakaldoko alkateak.
Horretarako, bi mahai sortu dira, bata teknikoa, Turismoan parte hartzen duten udal arloek osatua – Turismoa, Hezkuntza, Kultura, Ingurumena, Inguralde, Kirola eta Antzerkia –, eta Turismo Parte-hartzailearen Mahaia, Bizkaiko Foru Aldundiaren, BECen, turismo aktiboko eta kirol elkarteen, merkataritza eta ostalaritza elkarteen, kultur elkarteen, hotelen eta abarren inplikazioarekin. «Horiek guztiak funtsezkoak dira turismo-eredu iraunkor eta erakargarri baten garapenean, eta hori da gure hirirako bilatzen duguna», nabarmendu du alkateak.
Alkatearekin batera, Gorka Zubiaurre Alkatetza eta Turismo zinegotzia izan da, eta eskerrak eman dizkie joan den astean Barakaldoko Turismo Mahaian parte hartu zuten eragile guztiei, borondatez eta eskuzabaltasunez. «Eragile horien lankidetzari esker, bi parte-hartze mahaietan, gure hiriko merkataritzan eta gastronomian eragina izango duten helburuak lortuko ditugu», azaldu du.
Barakaldok hurrengo 4 urteetarako ezarri dituen helburuak honako hauek dira:
• Barakaldo Natura Basatia: Hiriko natura-ondareari balioa emateko abian dagoen proiektua da, eta bertan lan egingo da eduki gehiago garatzerakoan ibilbide berriekin, seinaleekin, irteera programatuekin…
• Barakaldoko profil gastronomiko bat definitzea Helburua da profil erakargarri bat lortzea, bisitariei bereizgarri gisa eskaini ahal izango zaiena. Horretarako, Barakaldo harremanetan jarriko da ostalaritza-eskolekin, Basque Culinary Centerrekin edo agente espezializatuekin, bai eta Barakaldoko merkatari eta ostalarien elkarteekin ere.
• Estrategia ekitaldi-turismoan
• Barakaldo Turismo Industrialeko Lurralde Museoa
«Aurtengoari begira, Barakaldo Natura Basatiari eduki eta jarduera gehiago emateko eta Barakaldorako profil gastronomiko paregabea sortzeko helburua finkatu dugu», iragarri du Zubiaurrek.
Gainera, Barakaldok bere erakargarritasun turistikoa denbora gutxian indartzen lagunduko duten proiektu handiak ditu aurretik, hala nola, Munoa parkeko kotxetegien eraikina birgaitzea, turismo bulego handi bat izango dena erabilera anitzeko espazioekin, Zamalanda irekitzea, Itsasadarreko parke berria, edo mendiko bizikleta elektrikoak alokatzeko zerbitzu berri bat, Enkarturrekin lankidetzan abian jarriko dena.