Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailak Euskadiko merkataritza sustatzeko 3.065.000 euroko hitzarmenen berri eman du

0
PRUEBA

Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak gaur Gobernu Kontseiluaren bileran jakinarazi duenez, zenbait hitzarmen aktibatu dira euskal merkataritza-elkarte, -federazio eta -ganberekin, lehiakortasuna hobetzeko eta retailaren sektorea bultzatzeko programak antolatzeko, eta Euskadiko merkataritza-asoziazionismoa sendotzeko.

Kontseiluak gaur jakinarazi dituen eta Euskaldendak eta Euskomer konfederazioetako Bizkaiko eta Arabako lurralde-elkarte eta -federazioekin sinatutako hitzarmenen zenbatekoa 925.000 eurokoa da, merkataritza-sektorearen sektoreko estrategien egitura eta garapena eta sustapena finantzatzeko.

Sektoreko eta sustapeneko estrategiak garatzeko hitzarmenak sinatu dira, bai eta Bizkaiko Merkataritzako Enpresarien Konfederazioaren (CECOBI), Arabako Merkataritza eta Zerbitzuen Federazioaren (AENKOMER), Euskomerren, Arabako Merkatari, Ostalari eta Zerbitzu Enpresen Elkarteen Taldearekin (Arabadendak) eta Bizkaiko Merkatari eta Ostalarien Elkarteen Elkartearekin, Bizkaiko Dendendak enpresekin eta Merkatari eta Ostalarien Elkartearekin ere.

Zenbateko hori 1.465.000 eurora arte handituko da, Dendartean Gipuzkoako elkarteekin eta Gipuzkoako Merkataritza Federazioarekin helburu berberetarako sinatutako hitzarmenekin. Hitzarmen horiek hurrengo Gobernu Kontseiluan jakinaraziko dira.A estos convenios se suman los firmados con las Plataformas Urbanas de las 3 capitales: San Sebastián Shops, GasteizOn y Bilbao Dendak por un importe de 420.000 euros el año 2021.

Beraz, 2021ean merkatarien lurralde-elkarteen eta hiri-plataformen bidez merkataritza-sektorea bultzatzeko aurrekontua 1.885.000 eurokoa da.

Hitzarmen horiek berrikusketa sakon baten ondorio izan dira, Elkarteek egin beharreko proiektuak eta haien egiturei laguntzeko baldintzak hobetzeari dagokionez, eta hurrengo urteetan luzatzeko borondatea dute, lortutako emaitzen arabera. 2022rako, 2.380.000 euroko aurrekontua aurreikusi da guztientzat.

Era berean, lankidetza-hitzarmenak sinatu dira Euskal Ganberekin, lankidetza teknikoa izan dezaten Merkataritza Zuzendaritzaren programetan, hala nola Enfokamer, Merkataritzaren Euskal Behatokia, adimen lehiakorreko tresna bat, euskal merkataritza-sektorera bideratutako azterlanak eta ikerketak ematen dituena; Retaileko Euskal Eskolaren prestakuntza-programak garatzea; merkataritza-establezimenduetarako eta hiriko merkataritza-jarduerarekin zerikusia duten zerbitzuetarako prestakuntza eta aholkularitza teknologikoko programa, merkataritza elektronikoa bultzatzeko azken helburua duen BERRIZ ENPRESA, eta merkataritza-programa elektronikoa. Proiektu horiek guztiek 2.140.000 euroko finantzaketa jasotzen dute 2021eko ekitaldian, eta 2022ko aurrekonturako 2.590.000 eurora arte handitzea aurreikusten da.