- Fitur azokako epaimahaiak Erakunde eta Autonomia Erkidegoen kategoriako stand onenaren saria eman dio Euskadiri.
- Javier Hurtado sailburua: Euskadiko turismoak egindako lanagatik saria da, eta energiaz betetzen gaitu gure jasangarritasun-estrategia indartzen jarraitzeko eta honaino ekarri gaituen kalitate-eredua bultzatzen jarraitzeko.
Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua pozik agertu da Euskadiko stand-ari erakunde eta autonomia-erkidegoen artean Fitur 2023ren onenari emandako aitorpenarekin. Epaimahaiak Euskadik diseinu berritzailearen alde egindako apustua aitortu du, material jasangarriak erabiliz, teknologia berrien erabilera berritzailearekin eta gure erkidegoko eskaintza askotariko, aberats, kalitatezko eta berritzailera egokituz.
Munduko Nazioarteko Turismo Azoka garrantzitsuenetako baten edizio honetan, Euskadik stand bat aurkeztu zuen Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren ildo estrategikoekin lotutako berrikuntzekin.
Lehenik eta behin, jasangarritasuna, standaren beraren ikuspegitik, Euskadi helmuga aurkezteko txartela baita, sailburuak azaldu duenez. Eragin gutxiko materialekin diseinatutako standa da, oihalak, esaterako. Erakustokiaren sarreran erakargarri teknologiko harrigarri bat dago, bisitariaren arreta erakartzeko eta erakartzeko. Hala, sorburutik mahairainoko ibilbide batekin harritzea lortzen da, produktuetatik sukaldera eta platerera iristen den esperientzia sentsoriala lotzen baitu. Izan ere, gastronomia Euskadiko erakargarritasun turistiko nagusietako bat da, eta, horregatik, standaren diseinuak bisitariak gure lurraldean zehar egiten duen ibilbidea islatu nahi du, produktua dastatzeko helmuga gozora iritsi arte.
Bidea uretatik hasten da, jatorria, zeinari esker Euskadik aberastasun natural handia duen, non gure kalitatezko produktua hazten den, gastronomiaren giltzarria.
Bisitariak euria, ura, bizitza eta produktua sentiberatasunez esperimentatzen dituen murgiltze-sarrera baten bidez, informazio-agertokira sartzen da, Euskadiko paisaia-ondarearen aurkikuntza serpenteantea gogora ekartzen duen geruza-sekuentzia batera: mendiak, kostaldeak, abeltzaintza, hiriak, arrantza-portuak, nekazaritza…
Azkenik, ibilbidea standaren fokuan amaitzen da, sukalde erdi-irekian. Sukalde horrek erabilera eremu desberdinen funtzionaltasuna artikulatzen du, antzoki handi gisa, bere indargune nagusietako bat erakusten baitu: nazioartean aintzatetsitako gastronomia, bere eskaintza anitzaren ardatza hartzen duena.
Pabilioiak, bere diseinuan, aurreko mendearen erdialdeko antzokien estiloa berreskuratzen du, Euskadi goiburua kokatzeko, eta gastronomiaren agertokiak standaren diseinuaren hari nagusia inspiratzen du, Euskadiko geruzak espazioan zehar banbalinak gainjarriz irudikatuz. Hizkuntza eszenografikoak ere keinu bat egiten dio kulturari, gure lurraldea bisitatzen duten pertsonen erakargarritasun nagusietako bat baita.
Era berean, GRAND DÉPART TOUR DE FRANCEri keinu bat egiten zaio, sarreran puntu batekin: bideoak eta bizikletak – ibilbide horiaren hasiera, ibilbide bat – Jatorritik mahaira bizikleta puntutik irteten lerro horian eta Grand Départ pintxo bat: Confit de pato con tipula caramelizada de Zalla en pan de amapola.
Epaimahaiak aitortu egin du pabiloi berritzaile baten aldeko apustu hori, azokaren erakargarritasun nagusietako bat izan dena eta, gainera, lurralde guztietako eskaintzaren aurkezpenen esparru gisa balio izan duena, baita eskatu duten Euskadiko hiriena eta herriena ere, eta sektoreko profesional eta enpresa askoren bisita jaso du. Gaur arte, ostirala, 110 enpresa bildu dira, 320 bilera baino gehiagorekin. Asteburu honetan azken ikusleei zuzenduta dago, eta, beraz, milaka bisitari iristea espero da pandemiaren osteko lehen Fitur normaltasunean.