Geminys: “Hazkundearen aldeko apustuari eutsi nahi diogu, bai bolumenari dagokionez, bai zerbitzuen katalogoari dagokionez”

0
PRUEBA

Geminys 1999an sortu zen, eta orduz geroztik trenbideen, altxatzearen edo makina-erremintaren sektoreetarako eskuliburu teknikoak egiten espezializatu da, baita e-learning teknologia berriak dituzten prestakuntzak garatzen ere. 23 urtez karguan egon ondoren, Isabel Azanza CEOak Iñigo Onari eman dio Gipuzkoako Parke Zientifiko eta Teknologikoan dagoen enpresaren lekukoa. Gipuzkoarrak esperientzia luzea izan du CAFen, eta hainbat kargu izan ditu. Azkena, zuzendari digitalarena. Digitalizazioaren, informatikaren eta teknologia berrien mundutik igaro ondoren, “ezagutza kudeatzeko” enpresa honetara iritsi da, “oso finkatuta” aurkitu duena, eta “hazkundearen aldeko apustuan” oinarrituko da. 

Zein unetan dago enpresa kargura iritsi zarenean? 

Bere sektorean oso sendoa den enpresa aurkitu dut . “Ezagutza kudeatzeko” enpresa deitzen diogu. Ingeniaritzako profesionalen enpresa da, profil teknikoa dutenak eta dokumentazio-, eskuliburu- eta e-learning zerbitzuak eskaintzen ditu. Eta oso finkatuta dago jarduera horretan, trenbideko edo makina-erremintako sektoreentzat lan eginez. Horregatik, ondo funtzionatzen duen enpresa bat aurkitu dut, ordenatua eta talde kualifikatu eta motibatua duena.  

23 urtez zuzendaritza berean egon ondoren, nola hartu zenuen kargua enpresan?  

Motibazioz, zeren, azkenean, aldaketek motibatu egiten baitute. Batez ere, sektore aldaketa bat da, negozio berri batera. Aukera profesional gisa ere ikusten dut. Dagoen oinarri sendoarekin eta daukagun anbizio eta aurreikuspenekin, une onean gaude, aurretik erronka oso interesgarriak ditugularik.  

Zeintzuk dira epe laburrean Geminysentzat identifikatutako erronka horiek?  

Gure ideia bi eremu desberdinetan haztea da. Batetik, gauden sektoreetan. Makina-erremintan, tren-makinan, atxatzean, packagingean… merkatu-kuota handia dugu, eta beste merkatu batzuetara hedatzeko anbizioa dugu. Izan ere, aeronautikako, energiako… enpresa batzuekin ari gara lanean. Sektore horiek gure radarrean eta estrategian daude, eta dagoeneko harremanetan jartzen ari dira. 

Bestalde, bolumenean ez ezik, eskaintzen dugun zerbitzuen katalogoan ere hazi nahi dugu. Ingeniaritza-ezagutzaren oinarri garrantzitsu bat dugu, produktuaren garapenari eta mantentze-lanei buruz dakiena. Alde horretatik, zerbitzu gehiago eskain ditzakegu, gaur egungoez gain. 

Baten bat identifikatu duzue? 

Orain, sektore askotan, produktuaren bizi-zikloa oso garrantzitsua izaten ari da. Gero eta erosketa gehiago daude saltzen duzun horrek zerbitzuan nola jokatzen duen oinarri hartuta, eta gero eta eskaintza eta jende gehiagok saltzen ditu bere produktuak jokabide horretan oinarrituta. Jada ez da “hainbeste balio du”, baizik eta “hainbeste balio du eta X urtetan honako gastua izango du”. Trenbidera duela urte batzuk iritsi zen: lehen, tren bat saltzen zenean, prezioaren arabera bakarrik egiten zen. Orain, lehiaketa asko tren horrek energian eta mantentze-lanetan 30 urtean izango duen gastuagatik esleitzen dira. Produktuaren bizi-ziklo hori gero eta garrantzitsuagoa da beste sektore askotan, eta, beraz, bezeroari hobetzen laguntzen diogu, mantentze-planekin, mantentze-lan horretan prestatzeko laguntzarekin, horretarako jarraibideekin…  

Laburbilduz, zein ildo estrategikok markatuko dute Geminysen norabidea?  

Azken batean, bazegoen hazkundearen aldeko apustu bat. Orain indartu nahi dugu. Une onean gaude, bai Geminysentzat, bai industriarentzat. Gure inguruko enpresa askok zerbitzu gehiago eskatzen dizkigute, eta bezero-zorro oso fidelizatu bat badugu ere, eta hori asko baloratzen dugu. Baina ikusten dugu, ekintza komertzial moderatu batekin, kudeatzen jakin behar dugun eskari handia sortzen dela. Duela gutxi egindako estatistika batzuen arabera, Gipuzkoan langabezia tasa oso baxuetan dago eta ingeniaritzaren munduan okupazioa ia % 100ekoa da espezialitate askotan. Talentua erakartzea zaila da. Hazten jarraitzen dugu, hazkundea barneratzen jarraitzen dugu, baina batzuetan zaila da. Horren aldeko apustua egiten dugu, bai sektore bai zerbitzu aniztasunean, baina gure kalitatea jaitsi gabe egin nahi dugu.  

Beraz, ba al dago aukerarik eskari horretan? 

Tradizionalki fabrikazio-jarraibideak egin izan ditugu, eta duela gutxi enpresa batzuek eskatu digute haratago joateko, ekoizpen-prozesuak definitzera, prozesu horiek hobetzera… Arlo horrek apustu argia izan behar duela ikusten dugu, eskaria igo egin baita. Gainera, egiten dakigunaren barruan, ‘in plant’ zerbitzuen eskaera handia dugu. Hau da, Geminysen langileak bezeroen lantegietan lan egitea. Dokumentazioa nola egin eta e-learninga Geminysetik nola egin oso landuta dugun arren, enpresa batzuek nahiago dute zure ekipoetan integratuta egotea, eta, beraz, langileak ditugu ingeniaritza-zerbitzuak beren enpresetan ematen. 

 

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du.