Barakaldok Arartekoaren, Euskadiko Herriaren Defendatzailearen, aitortza jaso du, Udalak zailtasun handienak dituzten pertsonei eta bereziki kalteberak diren kolektiboei zerbitzu publikoetarako sarbidea errazteko egiten duen ahaleginagatik. Hala jasotzen da atzo Udalari helarazitako dokumentuan, auzo-elkarteei kexak eta iradokizunak aurrez aurre izapidetzea errazteko eskaera bati baiezko erantzuna eman ondoren. «Pozgarria da ikustea aitortu egiten dela azken urteotan Udala auzoetara hurbiltzeko eta adineko pertsonei eta kolektibo kalteberei administrazioarekin harremanetan jartzen laguntzeko egin dugun ahalegina. Gure helburua Udalean izapideak egitea gero eta errazagoa izan dadin lanean jarraitzea da. Azken finean, Udala gure bizilagunengana hurbiltzea «, adierazi du Gorka Zubiaurre Alkatetzako zinegotziak.
Zehazki, Ararartekoak «aitortu nahi izan du erakundea ahalegin handia egiten ari dela herritarrek administrazio publikoarekin harremanak izateko duten eskubidea bermatzeko, baliabide presentzial eta elektronikoen bidez, eta, bereziki, zailtasun handienak dituzten pertsonei eta bereziki kalteberak diren kolektiboei zerbitzu publikoetarako sarbidea errazteko».
Zehazki, Barakaldok bereziki azpimarratzen du adinekoei laguntza eta prestakuntza ematea Udalarekiko harremanean. Hala, 6 ekimen jarri dira abian, kolektibo horretan bereziki eragiteko, «Udalarekin izapideak egiteko beldurra gal dezaten lortzeko, betiere laguntza digitala edo pertsona fisikoak izanda», adierazi du Zubiaurrek.
ADINEKOEI LAGUNTZEKO PROGRAMAK
Administrazio Elektronikoa hurbiltzeko programa da, eta duela 6 urtetik garatzen da Enplegu Planarekin. Programa horren bidez, Udalak eskaintzen dituen zerbitzuak erabiltzen laguntzen zaie pertsonei, egoitza elektronikoaren bidez, bulego elektronikoen bidez – lokaletan banatuta dauden makinak –, batez ere erregistro elektronikoan, zalantzak argitzen dira, herritarren beharrak eta proposamenak jasotzen dira…
Hurbiltzaileak zerbitzua ere nabarmentzen da, urtero garatzen baita adinekoen zentroetara udal zerbitzu, baliabide, ekimen eta ekitaldiei buruzko informazioa hurbiltzen duten pertsonekin. «Gainera, adineko pertsonentzako laguntza-figura dira, adinekoen zentroetako zuzendaritza-batzordeen, bazkideen eta administrazioaren arteko lotura egiten baitute. Adinekoek oso ondo baloratzen duten zerbitzua da; izan ere, eten digitala hausteko eta administrazio elektronikora segurtasun handiagoz hurbiltzeko tresnak emateko ekintzak dinamizatzen dira «, adierazi du Zubiaurrek.
Gainera, informazio-saioen zerbitzu bat ere badago adinekoen zentroetan, administrazio elektronikoak hurbiltzeko. Horrela, Enplegu Planaren bidez egindako aurreko programen eskutik, urtero hainbat prestakuntza-saio egiten dira adinekoen bederatzi zentroetan, Barakaldoko Udalak ematen dituen zerbitzu elektronikoen erabilera hurbiltzeko, zabaltzeko eta irakasteko.
Administrazioarekin harremanetan jartzeko zailtasun handienak dituzten pertsonentzako beste zerbitzu bat Udala Etxean da, Barakaldoko Udala aitzindari izan zen online laguntzailea. 2021ean jarri zen martxan, eta aukera ematen die herritarrei nahi duten izapidea egoitza elektronikoan bilatzeko, pantailetan nabigatzeko eta formulario elektronikoen eremuak betetzeko. «Tresna aitzindaria da hau, eta, gainera, Barakaldoko herritarren parte-hartzearekin garatu zen, bere erabilerari buruzko ideiak eta iradokizunak eman baitzituen», gogorarazi du Alkatetzako eta Gobernu Irekiko zinegotziak. Udalak hainbat sari jaso ditu zerbitzu honengatik.
B@kQ zerbitzu digitala lortzeari buruzko informazioan ere arreta berezia eskaintzen zaie adinekoei. Gogoratu behar da Barakaldok duela 6 urte baino gehiago igorri zuela Izempe B@kQ entitatearen ziurtagiri digitala. «Horrelako ziurtagiri digitala ematen duen administrazio bakarrenetako bat gara, arreta emateko aldez aurreko hitzordua eskatu beharrik gabe. Izan ere, hilean batez beste 400 B@kQ ziurtagiri ematen ditugu Udaletik «, adierazi du.
Nabarmentzekoa da, halaber, Bulego Elektronikoen ezarpena, Udala 9 auzotara hurbilduz makina batzuen bidez, non Herritarrei Arreta Emateko Zerbitzuaren aurrez aurreko hiru bulegoetan dauden izapide guztiak egin daitezkeen. «Bulego elektroniko horiekin udaletxera joatea saihesten dugu, bizilagunei beren auzotik izapideak egiteko aukera emanez, eta hori oso lagungarria da adinekoentzat», esan du Zubiaurrek.
Azkenik, hainbat hobekuntza egin dira egoitza elektronikoan, udalerriko erakunde eta elkarteei dokumentazio-erregistroak emateko. Horrela, edozein pertsona fisikok dokumentazioa banaka aurkeztu ahal izango du, erakunde juridiko baten ordezkari gisa jarduten duela adierazteko aukera emanez, eta erakundearen ordezkari gisa jarduteko moduaren egiaztagiria aurkeztu beharko du. «Hobekuntza hori egin da, batez ere, adinekoen elkarteek dirulaguntzak edo beste edozein eskaera eskuratzeko erregistroak aurkezteko zituzten arazoak errazteko», nabarmendu du Zubiaurrek.