Barakaldoko Udala Turismoko Ekintza Plana lantzen hasi da, 2028ra arte turismoaren arloan garatuko diren udal-ekintzak definitzeko. Izan ere, atzo arratsaldean lehen topaketa parte-hartzailea egin zen hiria sakon lantzen eta ezagutzen duten sektore turistikoko eragileekin.
Turismoarekin zuzenean lan egiten duten pertsonen iritziak, proposamenak eta ideiak jasotzea. Hori da Barakaldok abian jarri duen prozesu parte-hartzaile berri honen helburua, hiriak duen potentzial turistiko guztia aprobetxatzeko helburuarekin. Potentzial hori hiru eremutatik dator nagusiki: industria-ondaretik, Barakaldo naturaletik eta biltzarretako turismotik.
Topaketa atzo egin zen udaletxean bertan, eta bertan izan ziren Basquetour, Bizkaiko Foru Aldundiko Turismo saila, Bilbao Metropoli 30, Ondarearen Euskal Elkartea, BEC, Inguralde, hotelzaleak, merkataritza eta ostalaritza elkarteak, historialariak, Megapark, museoak, turismo aktiboaren sektoreko eragileak…
«Barakaldo ondo kokatuta dago turismo industrialari erantzuteko. Gure iragan industriala, garai hartan familia askorentzat lan-aukera izan zena, aukera bihurtu da orain, geratzen zaizkigun aztarnei esker. Horren aldeko apustua egin dugu azken urteotan, Lutxanan Industriaren Museoa sortzea, Munoa berreskuratzea eta Munoa Finkako kotxetegien eraikina informazio-bulego gisa birgaitzea bezalako ekintzekin. Horri esker, Bizkaiko industria-turismoaren sarrera-atea izango gara. Erronka hori, zalantzarik gabe, Turismo Mahai honen gainean egongo da «, adierazi du Amaia del Campo Barakaldoko alkateak.
Gauza bera gertatzen da Barakaldo naturalenarekin. «Barakaldoko lurraldearen % 63 baino gehiago naturala da. Altzairuzko birika bezalako probei esker edo Visit Barakaldoren bidez bultzatu ditugun trial eta mendi-ibilien ibilbideei esker, gure ondare naturala eta mendiak ezagutzera eman ditugu, baina gure ingurune naturala gure aurkezpen-gutunik onena egiten jarraitu nahi dugu «, azpimarratu du.
Kongresu-turismoari dagokionez, gogoratu behar da BECek ehunka azoka eta ekitaldi hartzen dituela urtero, eta jende asko erakartzen duela hirira. Zehazki, 2023an, BECek 224 ekitaldi egin ditu, eta 900.000 bisitari hurbildu ditu Barakaldora.
Plan estrategiko berriak bost ardatz izango ditu:
- Iraunkortasuna
- Produktua
- Marka eta sustapena
- Partaidetzazko Kudeaketa eta Gobernantza
- Enpresen lehiakortasuna eta destinoa
Atzo egindako mahaia prozesu honen lehen urratsa izan da, non Barakaldok bere marka turismoaren munduan kokatu nahi duen. Mahai horretaz gain, herritarren inkesta bat, elkarrizketa sakonak eta lantaldeak egingo dira. «Definitzen ditugun estrategia guztiek egungo joerei jarraituko diete, Barakaldoko jarduera turistikoa modu jasangarrian garatzeko aurkezten zaizkigun aukera guztiak aprobetxatuz», amaitu du alkateak.